Ha ilyened van, a gyerekeid "lerobbant az autót" fognak játszani
Szöveges ítélet
Viharos két éves kapcsolaton vagyok túl. Volt nagyon jó és nagyon rossz része is. Ez az autó olyan, mint amikor egy olyan nőbe szeretsz bele, akiről az összes haverod azt mondja, hogy zűrös, vigyázz vele, nem kéne... De te, gondolod, majd tudod, te majd megmutatod, hogy minden másképp lesz. Aztán rájössz, hogy bizony nem.
Háromszor hagyott az út szélén. Bár legalább volt olyan rendes, hogy mindháromszor a házunk 10 km-es körzetén belül. Ismeretségünk első fél évében legalább három hetet töltött szerelőnél.
Amikor ment, pokoli jó volt, hogy egy kényelmes fotelben ülve szinte repülsz magasan az út felett. Mindhárom lurkó kényelmesen befért a párommal meg alkalmanként anyóssal együtt. Néha úgy megpakoltam, hogy azt hittem nem indul el. A rekordom hat személy, két család teljes havi bevásárlása, egy babakocsi, meg egy kerti műanyag játékház lapra szerelve. Az beltér variálhatósága zseniális. Bár mikor tizedszer veszed ki az egyenként 25 kilós üléseket, elkezdesz gondolkodni, hogy nem lehetett volna-e ezt valahogy praktikusabban megoldani. Ha mind a hét ülés bent van, nem sok csomagtered marad, de ha csak kettő, akkor még a konyhaszekrényt is belerakod - komolyan.
Amikor nem megy, akkor viszont pénznyelő. Mondom ezt úgy, hogy nagyon komoly hibám - például a legendás hengerfej vagy főtengely csapágy - nem volt vele. Újonnan a legkissebb vacak is baromi drága. Mondjuk bontott alkatrészt rengeteget lehet kapni hozzá - bár ez sem véletlen. Ez a kocsi olyan, mint egy winyóz PC. Ha valami hülyeséget csinál - például csak úgy hajlandó elindulni, hogy gyújtás közben a fékpedált is nyomni kell - jó eséllyel egy újraindítás (aksi saru le-cigit elszív-aksi saru fel) megoldja.
Összefoglalva a legolcsóbb valóban hétszemélyes autó piacon. De ennek az olcsóságnak oka van. Ha úgy kell családi egyterűt venned, hogy nincs pénzed, mert jön a harmadik gyerek, ezt fogod megvenni.
Azt mondják, hogy a múló idő megszépíti az emlékeket. Én már alig várom.
Hibalista
- Bal első féltengely törés - bontottan 22000. Generátor 2 ic elfüstölt(vízhűtéses a generátor és az alapból rosszul hűtött motor forró vize egy idő után megfőzi, típushiba) bontottan 40000 lett volna, a felújítás 20000-ből megvolt. Főtengely ékszíjtárcsa (a két fémkorong között egy gumis valami van, az szakad szét) az utángyártott "csak" 33000 volt. Klímakompresszorban tönkrement a tömítés, mivel felújítós szaki nincs, csere. A bontott ebből halott ügy, mert az évjárat és típus alapján keresett darabok felének 1mm-el nagyobb a csati átmérője. Kissebb csoda folytán találtam vadonatújat 72000ért. Csoda, mert máshol a felújított volt 130000+betétdíj. Az apróságokat már nem számolom, mert felmegy a vérnyomásom.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Galaxy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
