Ez minőség emberek!
Szöveges ítélet
Hibalista
- Egyenlőre semmi. A részecske szűrő egyszer megszívatott, de kitanultam, tudni kell kezelni! Kiégetni, a kocsi által felajánlott ciklus szerint és nem megijedni, ha már kitette szerviz hibára! ÉRDEKLŐDJ (!) szakembertől! Egyébként főként a téli városi ugra-bugra használattól jön elő, amikor nem melegszik át többször egymás után a motor, de ne aggódj a Passat még kutyább, mert az ott is hagy és még drágább is. Tapasztaltam! A VW "olcsó" fenntartású, mi? Ennyit írni egy gondról!? Soha rosszabbat!!! Ja! 100.000.-Ft-ért kihajíthatod a FAP-ot + kapsz egy tuningot (200LE) "tuinvan" akcióban és elfelejtheted a részecskeszűrő okozta gondokat.
Ide hordtam szervizbe
Renault specialista...! Könyörgöm, csak ilyen emberhez vidd, és ne feledd: az olcsó mindig drágább!!! Később úgyis kifizeted az olcsó árát, rosszabb esetben többszörösen.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gyakorlatilag 6 hónapot szántam autó választásra, mivel útban volt a harmadik jövevény. Otthonos vagyok az autós szakmában, így a gagyi vackokat (had ne említsek márkákat) egyből ki is zártam. Három típus maradt: VW Sharan, Ford Galaxy és a Renault Espace. Aki egyterűt akar használni ne adja lejjebb, már mint méretben és nem a minőség miatt! (PL:Zafira, Touran stb...) Három gyereknél kell, ha nem akartok nélkülözni semmit. Sharan: az új számomra megfizethetetlen, tehát maradt a régi típus. Hamar sikerült kiábrándulni belőle, először is nem tetszik a külseje, másodszor a belseje sem, egy puritán kinézetű fapados autó. Persze sok minden szól mellette, főként az 1.9 TDI motor és annak fogyasztása, azonban én évente megyek kb. 10-12.000 km-ert így ez engem nem igazán motivált. Ami az újnál számomra csalódás, az a megmaradt egyszerű belső, még kívülről csak-csak, ám a tolóajtó az jó húzás lett!Galaxy: majdnem ilyet vettem, az utolsó pillanatban sikerült ráeszmélnem, hogy belső ergonómiája és praktikuma, mennyire elmarad az Espace-tól. Kívülről mutatós, sportos, férfias, dögös és ezekkel a jelzőkkel el is adják. Látjátok ez is azt bizonyítja, hogy az emberek főként külsőre és rögeszmék alapján választanak autót. Meg sem nézik az adott lehetőségeket, kínálatokat, pedig érdemes, az én esetem ezt támasztja alá. Nem húztam és nem utáltam egy márkát sem, kizárólag az észérvek és a dizájn alapján döntöttem. Bocs az elkalandozásért, vissza a Galaxy-hoz.Tehát megnéztem egy Galaxy-t belül is és hát sajna, de nagyon nem fogott meg, sőt az ülés hajtogatás, csomagtér variációk, azok amiben igazán csalódás ért. Nem részletezném, nem ez miatt írok. És hát a jó öreg szerviz tapasztalatok, kettős tömegű lendkerék (200.000.- Ft) és más gondok, ami azért nem teszi rossz autóvá.Akinek tetszik az Espace, de idegenkedik tőle, nyugodtan vegye meg(2.0 dci!), nem fog csalódni. Egyre többet látok az utakon, ök is így gondolkoznak. A futóműve megegyezik a Laguna II-vel, olcsó és van minden hozzá. A vezetési élménye luxus kategóriába illik, rendkívül csendes mind a futómű, mind a motor, még nagy sebességnél is, szélzaj 180-200 km/óra körül hallható, ahogy a hatalmas test tolja a levegőt, de ez már szélsőségnek mondható. 160-ig olyan csendes, hogy simán beszélgetni lehet még a hátul ülőkkel is. Ergonómiája, variálhatósága, pakolhatósága és kényelme nem enged kompromisszumot! Képzeljük csak el, hogy minden hátsó ülés egyforma, lehajtható, megfordítható és kivehető, akár mind az öt. Minden ülésbe integrálva van a biztonsági öv, úgy és oda rakjuk ahova csak akarjuk és ha kivettem az összeset, hátul akkora hely van, hogy csak mosolygok, ha hátranézek...szekrény, ágy bazi hűtőszekrény, minden hasonló jöhet, ja és teljesen sík az egész (említsek típust ellenpéldaként...?). Takarítani olyan könnyű, csak kiveszem az összes ülést, melyeket tényleg(!) nagyon egyszerű ki-és betenni és kiporszívózóm, vagy kitörölgetem. Ennyi. Az ülés súlya nem könnyű, bele kell kapaszkodni, de ha jó helyre tesszük, azonnal bekattan a helyére.Nagyon sok jó tulajdonságot tudnék még írni, csak néhány még: a Bluetooth -s navis rádió HIFI-s rendszert imádom, logikus és könnyen kezelhető a telefonhoz hozzá sem kell érni, az autóról irányítható a mobil; fordulékonysága kitűnő; a 175 lóerő nagyon könnyen mozgatja, bármikor komoly erőtartalékkal rendelkezik; pótkerék teljes értékű (ma már igen komoly előnyt jelent); a Cabasse HIFI több mint elég; a parkradarral könnyű együtt lavírozni, olyan helyekre beállok vele, hogy a család csak forgatja a fejét hogy jó lesz-e még..., de te már tudod, hogy, naná!;öt üléssel használom, így a csomagtér akkora, hogy a napi használatban ki sem lehet használni, de a babakocsit, etető széket össze sem csukom, csak berakom; megannyi kis kütyü és megoldás van benne, hogy folyton azt érzem, ez igen, ez igazán felhasználó barát.Használtan pár évesen egy átlagos középkategóriás autó új áráért megkapod. Jó-jó, használt, de ahogy beleülsz egy új Dacia Lodgy-ba , már az is az lesz. Ugyan úgy rányitják az ajtót, behány a gyerek és összesarazzák hátul. Ésatöbbi. Gondolj csak bele! Egy dízel "jó" felszereltségű Dacia Lodgy 5 millió, hát megnézheted, Espace-t milyet kapsz 15.000 Euró körül. Mindenki döntse el maga, mit szeretne.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G 1.7 DIT Caravan | Következő autója? | Espace |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
