Rettenet és borzalom
Szöveges ítélet
2007 júliusa
Szoval egy hettel a vasarlas utan... Vagy az elso heten ment tonkre a valtoja, vagy en nem figyeltem elegge oda vasarlaskor, mindenesetre az elso hetvegen feltunt, hogy harmadik es negyedik sebessegben valami visitas jon belole. Az autoban 150 000 km volt. Szetszedes utan kiderult, hogy ujracsapagyazando a sebvalto, cserelendo kuplung, kinyomocsapagy, kettostomegu lendkerek. Ez igy egyutt kereken 5 kilo. Megallapodtam az eladoval egy 60/40 aranyu koltsegmegosztasban. Ez nem almaim megoldasa, de vegul is kicsereltek benne sok mindent, remelem ezen a teruleten nem lesz vele tobb gond.
Amugy ha megy tetszik, kellemes, puha a rugozasa, a klima lehetne erosebb.
Tolatoradar nelkul nem ajanlom venni, nekem ez mar behozta az arat, egy nem osszetort, bar nem eszrevett Alfa Romeo nem osszetorese altal.
Lampak jok, egy kicsit azert zorog itt-ott. Az automata kezifeket nagyon utalom.
Az utolso szo azert jo kene, hogy legyen, merthogy indulo kapcsolatunk nincs minden pozitiv erzelmi toltes nelkul.
2007 december
Lassan fel eve az enyem, es ujabb gond nem jott elo. Nagyon praktikus. Kulonosen tetszik, hogy a muszerfalon gyakorlatilag nincs semmi gomb. Minden bajuszkapcsolon. Ezaltal 3 nagyobb es ket kis rekesz van a muszerfalon.
Olajcsere, izzitogyertya-csere (4), kisebb dolgok = 62 000 Renault-nal.
Eletem elso olyan autoja, hogy ugy erzem, ha en lennek Bill Gates, akkor se akarnek jobbat. Amennyire nekem kell, annyira megy. Kint cudar hideg, csuszos utak, bent kellemes zene, es hely, hely, hely.
Csuszos uton gyorsitva idonkent kerreg a menetstabilizator, fekezve az ABS. De gyorsul es megall.
Szerintem kivalo csaladi auto.
2008 tavasz
Hat azota mit ad Isten elszakadt az ekszij. Ezt olyan modon tette, hogy amikor bekapcsolt a klima, akkor kigyulladt menet kozben, hogy STOP!! es kikapcsolt a kormanyszervo. Az autot szervo nelkul vezetni gyakorlatilag lehetetlen, foleg nem egy nonek. Szoval kozel alltunk ahhoz, hogy ellenorizzuk a torestesztet.
A Renault Solymárról: kaptam egy árajánlatot hátsó féktárcsacserére. Megnézettem máshol, és amit adtak ajánlat a féktárcsákra arról megbizonyosodtam, hogy túl olcsó ajánlatot adtak (ehhez az évjárathoz drágább kell). Elvittem az autót kijavíttatni, beletették a drágább alkatrészt, ami még mindig olcsóbb volt, mint az utángyártott), anélkül, hogy szóltak volna. Viszont ingyen lemosták.
2009 szeptember
Idén voltak nagyobb számlák. Bosszantó hiba, hogy a kipörgésgátló túlszabályoz csúszós úton. Volt régebben egy öreg Volvóm, azzal, ha elindultam felfelé a jégen, akkor elkezdett kattogni, de aztán szép lassan elindult. A Renault ugyanilyen esetben kattog, kattog, majd lefullad a motor. Lehet túl gyakran fékezget a kipörgésgátló?Miután megszabadultam tőle, leírhatom a végső ítéletet. Az okoz nehézséget, hogy megmaradjon az irodalmi stílus. Autót így még nem gyűlöltem. Gyűlöltem! A megbízhatatlanság csimborasszója. Átlagban minden hónapban járt szerelőnél, és a változatosság kedvéért mindig más alkatrész romlott el. Természetesen voltak visszatérő elemek is, de mindig jöttek újak is. És mindig volt valami! Mivel nagyon nehéz hozzáférni a motorhoz, úgy kellett istenkedni a szerelőknek, hogy vállalják el.
SOHA TÖBBET FRANCIA AUTÓNAK A KÖZELÉBE SE!
Hibalista
- Sebességváltó, legtomeg mero (de errol tudtam a vetelkor is), ekszij + tarcsa, első + hátsó tárcsafék/betét, kormánymű nagyjavítás, illetve az autó összes többi része.
Ide hordtam szervizbe
Nandorfi Antal (10); Renault Solymár (8); Borossa autószervíz, Pilisvörösvár (10); Renault Budakalász (5)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Volvo 850 | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
