A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Espace (2002-2015)

Espace 2.0T automata 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Egy jó kompromisszum

Szöveges ítélet

Mint néhány Espace-tulajdonos, én is nagy családos lettem. A negyedik örökös érkezése előtt el kellett gondolkodnunk, hogy ideje egy nagyobb kirándulós szekér után nézni.

Csak használtat néztem, és 3 misinél többet nem akartam adni érte.
Sok márkát nézegettünk, de a Toyota Previa és az Espace kivételével mindegyik kicsi volt (vagy sok rossz tapasztalat). Vagy 5 fő+csomagok, vagy 7 fő és egy esernyő hátra. És akkor még az üléshelyek méreteiről nem is szóltam. (Szerintem a padlóba süllyeszthető ülés nem ülés.)
A Previa-tól viszont azért tartottam, mert nem sok jót hallottam az alkatrész-ellátásáról (hetek-hónapok), és jóval drágább is volt az Espace-tól.
Ezért az Espace-ban gondolkodtunk tovább.
Diesel vagy benzines?
Na, ez egy jó kérdés. Utánaolvastam, és bár a dieselek jól esznek, de nagyon lutrik 110-120 ezer km után (1.9, 2.2, 3.0). Ennek mindenki utánajárhat egy web-böngésző segítségével. A 2.0-ról jókat olvastam, de azok még drágák voltak akkor.
Tehát maradt a benzines. 3.5-ös ritka, s amiből lehetett példányokat fellelni, az a 2.0T. Tudtam, hogy nem egy fogyasztás-bajnok, de inkább egyen többet 1-2 literrel, mint egy "izgalmas" dieselt fenntartani.

A vásárlás után a szokásos vezérműszíj-feszítőgörgők-olajcsere és teljes átvizsgálás megtörtént (nem a lehúzós márka-szervizben).
Automata-sebváltóst fogtam ki, annak ellenére, hogy nem igazán csípem azt - nem élünk nagy városban, tehát nem igazán tudom kihasználni.

Eleinte tartottam tőle, hogy na, vajon mi fog bekrepálni.
Aztán teltek a hónapok és szaladtak a kilométerek - és semmi hiba.
Egyszer azért rám hozta a frászt, mikor az egyik injektor kiment belőle. De gyorsan orvosolva lett.

A külső egészen egyedi. Nem egy klasszikus egyterű-formája van. Többnyire mindenkinek tetszik, mutatós tud lenni. Nem szívesen mentem vele munkába, mert mindenki megnézte a munkahelyen, és aztán jöttek az irigykedő kérdések...
A belső kényelmes, jól variálható, a gyerekek imádják. Hosszú utakra van kitalálva. A műszerfal nekem speciel nem jön be - túl puritán és sok a műanyag. Viszont jól használható rekeszek vannak benne. Remek a nagy kilátás mindenfelé (utána egy Opel Astrában görnyedten ülök, hogy lássak valamit), és talán a legfontosabb, hogy 7 teljes értékű ülés van benne. Ezt igazán akkor értékeli az ember, amikor egy valamire való gyermekülést szerel be, és be lehet mellé ülni még két felnőttnek (középső sor).
Vezetni egészen jó. A motor jól húz, és a sebváltóval is sikerült megszokni egymást (de egy manuálist most is szívesebben használnék). Az utakon érezhető a többi autós tisztelete, kifejezetten előzékenyek velünk.

Most egy év és több, mint 10E km után összességében meg vagyok elégedve a gépsárkánnyal. De... Sajnos nem tudta maximálisan feledtetni a megbízhatóságával kapcsolatos aggályaimat. Nincs semmi kézzel fogható jele ennek, de ezt inkább a vezetési összhatás az, ami kiváltja belőlem.
Ezt az autót nyugodtan kell vezetni, és lehetőleg jó utakon. A rossz utakon szeret zörögni egy-két dolog (műszerfal, belső kárpit, tetőcsomagtartó). Sportosan vezetni lehet, de nem kifizetődő. Nagy autó, ezért a súly megviseli a futóművet, főleg a fékeket és a gumikat. És ezek nem olcsó dolgok ennél a típusú autónál...

Egy hónappal a vásárlása után belerakattam egy E85-átalakítót. Azóta szinte csak etanollal járok. Érezhetőbben jobban megy tőle, és még olcsóbb is.

Értéktartása nagyon rossz, viszont "olcsón" hozzá lehet jutni a piacon egy jobb példányhoz, ami akár évekig is jól kiszolgál egy nagy családot.

Hibalista

- 1 db injektor - 10 000 Ft (bontott)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Espace 2002 (2005 - 2007)

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)