Családi versenyautó!
Szöveges ítélet
Az ötödik Espace-m, 18 év alatt. Gondban voltam a választásnál, hogy melyik motorral válasszam. Dízelekkel sok gond van, az 1,9 gyenge, nem bír el 1,8 t-val+7 fő+csomagok+tetőbox, a 2,2 öregecske sok komoly hibával, 3,0 V6 rossz a hűtése, ezért reped a hengerfej stb. Az új 2,0 már megbízhatóbb, de még horror az ára. A benzinesek közül a 2,0 T közel annyit eszik mint a 3,5 V6. Csak egy motor lánchajtású a 3,5 V6, Nissan váltóval, motorvezérléssel. (már megspóroltam 400 e Ft-ot) Az év motorja volt 2003-ban és sportos tulajdonságokkal bír, hiszen ez a blokk van 350 Z, Infiniti Fx, Nissan Murano-ba is. Mivel minimum 3 évig tartok egy autót fontos, hogy megbízható műszaki állapotban legyen. Nagyon kevés van az országba ezzel a motorral. Jellemzően viszonylag keveset futott példányokat árulnak, erősen áron alul. Találtam egy fullos változatot gyári DVD-vel, kevés km-el. Sokkal komolyabb mint a III-as. A fütőmüve, váltója fényévekre van a régi Espace-tól. Sokkal csendesebb. (A III-as még megvan, ezért felváltva vezetem a kettőt.) Egyetlen negatívuma a tükör elhelyezése, ami sokkal jobb volt a III-on. Nos, a menettulajdonságok döbbenetesek, 8,1 sec 0-100 km/h, végre 225 km/h. A gyakorlatban, az első napokban nem bírtam magammal, a motor ereje állandóan ösztönzött, hogy tövig nyomkodjam a gázpedált. Aztán átálltam normál családapa üzemmódra. :)
Jó érzés, ha akarom nagyon gyors, tudok lenni.
A nagy mumus a fogyasztás. Első napokban 16 literes átlagot produkáltam. Aztán beálltam 11,9-re. Ez vegyes, város, autópálya, országút. Aztán csurogtam autópályán 110-re állított tempomattal 8,3 literrel, 2000-es fordulattal. Aztán 140-re állított tempomattal, 2700-as fordulaton 9,8 literrel. Szóval nekem ez nem sok. De, gondolkozom egy modern pótkeréktartályos, hengerenkénti befecskendezésű, gáz-szett beépítésén. Még vizsgálódom a témában. Általános jellemző, hogy a normál üzemhez elég negyedig lenyomni a gázpedált és csurogni/gurulni, hiszen ez is elég tartani a forgalom ritmusát. Szigorúan városi ácsorgásra nem ez a kocsi való, hiszen amikor meg kell mozdítani ezt a hatalmas tömeget 20 liter fölé, megy a pillanatnyi fogyasztás. Így tényleg 13 literes átlag jön ki. Összességében az otthon kényelmét nyújtja, bőr-fotelekkel, Tv/DVD-vel a gyerekeknek, fényárral, kiváló kiláthatósággal, praktikus variálhatósággal, nyugalommal, csendes járással. :))
Hibalista
- Féktárcsák, kormányosszekötő, gyári DVD, hátsó pótféklámpa
Ide hordtam szervizbe
Rooth 2000 Bt. Rooth Lajos XI. Olajbogyó u.4.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 78 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Espace III., 2001 Initiale V6 | Következő autója? | Espace V. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |