Jóságos nagymackó
Szöveges ítélet
Nagymackó, de ha odalépek neki, megvadult fenevad lesz!
Azért döntöttem emellett, mert nincs még egy egyterű, ahol 7 személy mögött maradna csomagtartó. A Grand verzió az egyedüli, ahol 7 személy mögött még 550 literes a csomagtartó.
Az elektromos ülésállításon kívül minden megvan benne, amit egy autóban szeretek. Óriási fej- és lábtér, a középső visszapillantó tükör állításához előre kell hajolni. Egyszerű műszerfal, barátságos, "otthonias" kinézettel, de minden lényeges információ megvan benne.
Motor. Megy, mint állat, de lehet vele suhanni is. Óriási erőtartalékkal rendelkezik, egy ekkora kasznihoz kell is. A hat henger hangja finom, az utastérben nem is érezni, hogy jár a motor.
Váltó. Automata. Nem szerettem az automatákat, amíg meg nem vettem. Nagyon szépen kapcsol, figyel a vezetési stílusra. Lehet sportosan is menni vele, akkor visszakapcsol elég komolyan, hogy legyen motorfék. De az autó inkább nyugodt családi közlekedésre van, jellegéhez illik is az automata.
Futómű. Franciásan komfortos, de elég jól lehet vele tempósan is közlekedni. Magas súlypontja ellenére meglepően stabil a gyors kanyarokban is.
Fék. Csoda. Nagyon finoman működik, és rettentően hatásos. Olyan, mintha arra tervezték volna, hogy teljes terhelésnél is nagyon jól fogjon. Így üresen pedig egészen sportos.
Karosszéria. Egyterű, és az egyterűek között is fogalom. Nagy, variálható, és nagyon jó a kidolgozása. A konkurencia mostani autói is nyugodtan tanulhatnak tőle. Egy hibája van, hogy a hátsó üléseknél kicsit alacsonyak, így nem igazán fotelszerű a kényelem. És a szellőzést is meg kellett volna oldani a 2-3. üléssorban. Az anyaméhhel összehasonlítva annyival jobb, hogy nem szűkös...
Hifi. szól-szól a gyári cucc, de szólhatna jobban is. Családdal utazva viszont bőven elég.
Világítás. Xenonos, de a fényszórója az igazi. Ha felkapcsolom, akkor olvad az aszfalt!!!!
Fenntartás. A kocsi méreteihez viszonyítva, és a menetdinamikát figyelembe véve elfogadható fogyasztás. Mivel nagyon jó áron vettem, így megbocsátom neki. A márkaszerviz azt hiszi, hogy akinek ilyen van, azt meg kell fejni. Az alkatrészek jó árban vannak, az említett feltételek miatt.
Update: soha nem múló szerelem... Az 5 év során felmerült hibái közül a váltó volt a legkomolyabb, de az sem volt vészes. Ha jobban odafigyelek, akkor talán 20-40ekm-re nőtt volna meg az élete, de javítani akkor is kellett volna. Most viszont tökéletes.
Mivel már 10 éves, az apróbb műanyagok némelyike megadja magát. Különösen a belső világítás....
Hibalista
- Katalizátor kerámia szétesett. A haverral kiheréltük. Most anélkül fut... - Alapjárat ingadozott. A fojtószelepet kellett megtakarítani. 15 Ft a tisztítóspraj. - Nagyszervíz 150eFt - Vízhőfokmérő 10eFt - Update: teljes kipufogórendszer csere, katalizátor, lambda szonda csere. 70eFt. a szonda egy évet bírt, most nélküle járok. - Váltó: kicsit rondán váltott. Tettem bele olajat, de sokat. Kinyomta, és utána felújítás lett belőle. Most szépen vált. 160eFt - Hátsó agycsapágy csere. 45eFt - Akku 2x. 25eFt/db - Teljes fék csere, tárcsák+betétek. 70eFt - Ékszíjfeszítő csere. 15eFt - Fékszervó szimering kifordult a helyéből. 4 óra szívás.... - Izzók néhány db, nem tétel. - Fényszóró csere, foncsor megadta magát, 25eFt/db - Futómű cuccok kb. 85eFt 210e km-nél.
Ide hordtam szervizbe
Van egy srác, aki márkaszervizben dolgozik. Alkatrészeket nagy engedménnyel adja, szerelés olcsó. Igaz, eddig csak elméletben, de nagyon segítőkész! Update: sajnos már nem dolgozik a régi helyén, de segíteni még mindig tud.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A Barátom. (Meg én.) Profi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Baleno 1.8 GTX Kombi | Következő autója? | Ha lenne új, azonnal vennék egyet!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
