Három gyerekkel kötelező ezt választani!
Szöveges ítélet
Vegyes érzelmeim vannak a kocsival kapcsolatosan. Ezt a típust kerestem, benzinmotorral. Viszonylag keveset járunk vele, főleg utazásra használjuk, nagy távolságokra, alpesi utakra, 2. kocsinak. A fogyasztás ezért nem elsődleges szempont. Az egyenletes teljesítmény annál inkább. Mivel három gyerekem van sok csomaggal, utazunk külföldre, ezért maximálisan kihasználjuk a hatalmas (GRAND) csomagteret. Sibox, babakocsi, kerékpár szinte kötelező tartozék nálunk.
Az erős motor miatt a menetdinamika megmarad még teljes terhelésnél is. Átlagos 150 km/h-s utazótempót még nagy emelkedőn is tartja. Végsebesség 205 km/h gyárilag, de e felett is mentem már, 228-at, igaz csak óra szerint. Az óra meg csal. A gyári rugók nekem túl puhák voltak, ezért keményebb rugókat és piros Koni gátlókat kapott a kocsi, amitől sokkal jobb lett az úttartása. Fogyasztás városban 11-15 liter közötti 15-25 km/h átlagsebességnél. Autópályán "utazótempónál" 12,5-ös átlag jön ki, tetőboxal, nélküle 9,5-11,5 között. Országúton 8,7-10,5 között, bekapcsolt klíma függvényében. 84 literes a tankkal a leghosszabb megtett út 960 km volt, egy tankolással. Egy biztos, ha valami gond van a motorral, injektor, katalizátor, szívósor biztos, hogy megugrik a fogyasztás. Ezért érdemes figyelni. Nagyon praktikus típusnak tartom. Ez a legjobban felszerelt változat, 7 db karfás ülés (de csak 6-os elrendezésnél használható), napfényroló, 2Xtetőablak, motoros bőrülések, sínes ülésállítás, dvd, 3 tft monitor, navigáció, xenon. Ez több mint elég.
Ez már a 3. Espace-om. Amikor vettem a szerelőm beszélt le a 2,2 dci-ről mondván, hogy sok gond van vele. Ma már az IV-es szériából lehet, hogy dieselt fogok keresni. Mostanra már talán levetették a betegségeket. Alapvetően mázli kérdése, hogy mibe ül bele az ember, szerintem. Van olyan, aki állandóan a szervizbe jár és van, aki csak nagy ritkán. Az előző kocsikkal összesen több mint 600 ezer kilométert mentem, nagyobb gond nélkül. Ennél bedöglött az egyébként ZF (német) tanulékony automata, 450-be volt a javítása. :((( Ezzel egy nagy rossz pontot szerzett. Természetes, hogy a kopó alkatrészeket cserélni kell és ezek nem olcsók ehhez a típushoz. Mert ez nem egy "olcsó" autó, erre fel kell készülnie egy leendő tulajnak. Viszont az otthon kényelmét nyújtja, fotelestül, zenéstül.
Hibalista
- Sajnos sok minden elromlott. Kezdve az automata váltóval, fütőradiátorok, csomagtérzár, kormánymű, kormány csapágy, komplett féktárcsa csere 2X, kerék csapágy, katalizátor.
Ide hordtam szervizbe
Roth 2000 Bt. XI. Olajbogyó u.4.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 89´ és 94´ 2,2 i Quadra, BMW 530 d | Következő autója? | Renault Grand Espace Initiale 2,0T vagy 3,0 dci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
