A nagy ezüst bömös
Szöveges ítélet
Imádom vezetni, az tetszik benne, hogy egy kicsit teherautós érzés hajtani. Messze van a szélvéd?, széles, hosszú autó. Roppant praktikus a bels? elrendezése és az ülések variálhatósága. Különleges. Az-az érzésem, hogy a tervez?k valami különlegeset akartak alkotni, szinte semmi ne ott és ne úgy legyen, mint ahogy a többi autóban megszoktuk.
Ami tetszik: nem látni a rádiókészüléket, talán valahol az els? ülés alatt van, a m?szerfal formája és elrendezése, a külön nyitható hátsó ablak, a rettenetesen nagy h?thet? keszty?tartó, a kényelmes fotelek, a variálható utastér, nagyon bejön a dízelmotor teljesítményleadása, mikor a turbó elkezd sivítani az nagyon tetszik. Érdekes módón 100km/h felett csendesebb mint a volt benzines Lagunánk, halkan suhan. De viszont városban hangosabb. És nem fog rozsdásodni!! :-) A f?tést-h?tést sokkal jobb szabályozni a manuális berendezéssel, mint a Lagunában a digit klímával. Kellemesebb a leveg?.
A motor ereje nekem megfelel?, átlagban( ez autópályán 140km/h-nál, pesti araszolgatás) 8 litert fogyaszt, ami szerintem egy ekkora kocsitól elfogatható. De 90-nél mértem már 6 litert is. Végsebessége az óra szerint 190 km/h.
Ami nem tetszik: 55W-os izzókkal gyenge fényszóró, sebességváltásnál mikor 1-b?l 2-esbe kapcsolok meg kell várni, hogy a motor ford.száma visszaessen az alapjárati ford.szám közelébe, ekkor simább a sebességváltás. Gondolom az egyes és a kettes fogaskerekek nagy fordulatszámkülönbsége miatt. Rosszabb úton hangos dobozkarosszéria, ha ritkán benne vannak az ülések akkor zörögnek ha nincsennek lehajtva, az ülés kartámasza lehetne egy kicsit hosszabb, kicsit kemény a kuplungja.
Hibalista
- Ablakmosó motor, a rönyó szalonban felkészültem a legrosszabbakra, mikor megkérdeztem a motor árát, de 3000 ft volt a gyári, kellemes csalódás! :-) Izzítógyertyákat cseréltettem, ezeknek is 3000 ft volt darabja. A 100W-os fényszóró izzók elég hamar kiégnek. De ez nem az autó hibája. M?szerfalban kiégett egy kis izzó, a szalonban "gyári" ég? 1400ft, autósboltban 100! ft. :-) Kanyarodáskor zörg?-kopogó hangot hallottam a jobb els? kerék fel?l, de kiderült, hogy csak a fels? motortartó bakkot kellett megzsírozni, azóta csend! Vizsga el?tt a fékbetéteket, egy teleszkópot és egy kormánygömbfejet cseréltek ki.
Ide hordtam szervizbe
Szerencsi Renault, itt jöttek rá, hogy a motorbakkot nem cserélni kell, csak bezsírozni, az nem tetszett, hogy a gyerek beült a kocsiba reggelizni, hiába ott álltam az autó mellett, de kizavartam bel?le. :-)
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Suzuki szalon, itt korrekt árak és jó szakemberek vannak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | Egyter? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
