Szép remények II.
Szöveges ítélet
Előző autóm egy VW Polo volt (népitélet: Szép remények címen) és arra már a végén annyit kellett volna költenem, hogy inkább amellett döntöttem, eladom és (sajnos) boldogítson mást.Ez a tipus mindig is tetszett, csak a VW elkápráztatott és csak most tudtam higgadt fejjel dönteni, hogy veszek egy Clio-t. Az új nem tetszett, ezt meg gyártják már egy ideje, így ha valami komolyabb baja lenne, az már kijött volna, sok is fut belőle, nem egy nagyon feltűnő jelenség, de szerintem mindenképpen jól néz ki. Más típus nem jöhetett volna szóba, most nem részletezem,hogy miért, de ezt sikerül nagyon jó áron megvenni gazdag felszereltséggel:
-bőr kormány és váltógomb,
-fedélzeti számítógép
-klíma
-ABS
-el. ablakemelők
-sportülések elöl
-gyárilag sötétített üvegek
-hűthető kesztyűtartó
-kormányról vezérelhető 6 hangszórós cd lejátszó
hogy csak a legfontosabbakat említsem. Ilyen felszereltséget a VW csak legalább 1 M ft felárral tudott volna adni, de megtarthatja másnak nagyon nyugodtan.
A biztosításom is jóval olcsóbb, tehát abszolút elégedett lehetek.
A menetteljesítményről röviden: 75 Le van az autóban, szinte csak egyedül használom, így szedi a lábát, persze nem egy Ferrari, de kit érdekel, hol lehet Mo-on nyugodtan menni az autópályákon kívül??Sehol. A futómű valamint a rugózás is kényelmes, kanyarban nem dől, nem imbolyog, a keresztirányú úthibákat is gond nélkül elnyeli.
Fogyasztása nem rossz és a fedélzeti számítógépnek köszönhetően mindig tudom, hogy (pontosan) hány km-t tudok még menni a következő tankolásig, valamint ezen kívül még ha jól emlékszem 6 információról tájékoztat (átl. fogyasztás, pillanatnyi fogyasztás, tankolás óta megtett km, átlagsebesség, felhasznált üzemanyag mennyisége, össz. km).
A váltó pontos, a kuplung a Polohoz képest olyan,mintha egy hajszállal is le lehetne nyomni, nagyon szeretem. A fékek rettentően jól fognak, megszokást igényel, mert tényleg erős.
Remélem, hogy nem lesz komolyabb baj az autóval, annak tudatában használom, hogy egy újra is kell költeni, de ezt senki nem használta és gyilkolta előttem, ki tudja milyen módszerekkel..
Csak ajánlani tudom.
(az első szerviz után kiegészítem a népítéletet)
--------------------------------------------------------------------
Update 2007.11.09.
Első szerviz 17199 km-nél,
levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, olajcsere, egyéb apró kiegészítők: 37500 HUF. (első éves szerviz)
Hiba eddig semmi nem volt, szerencsére, bár garanciában javíttatóm a vezetőoldali és utasoldali ajtók gumikédereit, mert nagy a szélzaj, hátha ez megoldás lesz, de ez sem olyan gond, hogy ne lehetne együtt élni vele.
Még mindig tudom ajánlani, a szerelő azt mondta általános hibának ennél a típusnál, hogy a trafó szokott tönkremenni, de közel nincs (nem lesz) annyi baj vele, mint annak idején a Polo-val volt.
Folyt. a következő szervíz/észrevétel után.
------------------------------------------------------------------
Update II.
2011.08.04. --> 66.000 Km
hibalista: eddig semmi, a szokásos szervizeléseken kívül, bár ennyi idő után objektíven pár dolgot megemlítenék:
- a műszerfal és egyéb műanyag alkatrész (sok van belőle) az utastérben idegesítően nyikorog
- ablakemelő félig vagy kicsit lehúzott állapotban szintén zörög
- klímával felejtsd el az előzést és készülj fel arra, hogy olyan lesz az autó, mintha egy utánfutó lenne mögé kötve.
Azóta saját szerelőm van, csak hozzá viszem, 10 ezrenként, mivel ezt a kocsit sokáig szeretnénk használni (második autónak megmarad).
Mindentől függetlenül még most is nyugodt szívvel ajánlom, aki ilyet venne, mert a maga módján igénytelen, viszont ha figyelsz rá, nem fog ott hagyni sehol.
Majd még jövök valamikor.
Update III. 2013.06.13.
Az autóban 85 ezer km, bejártuk vele fel Európat, minden gond nélkül. Ma volt a hátsó fék felújítás, ez 39000 ft volt munkadijjal együtt, ebben a munkahengerek és a fékek voltak benne ill. a munkadíj. Tavaly műszaki előtt az első fékek és stabilizator rúd csere volt, az olyan 80 ezer volt, munkadijjal együtt. Ezeken kívül csak olajcseren volt az autó, semmiféle hiba nem volt vele. Nagyszerviz 2012-ben, olaj, olajszuro, vezermuszij és gorgok cserelve lettek.
Mivel gyarapodott közben a család, nekünk már nagyon kicsi, így veszünk mellé egy kombi mondeot, ezt meg megtartjuk második autónak, sokat nem kapnék érte, így,hogy én hasznaltam eddig, tudom,hogy nem fog otthagyni sehol, és a 10 ezrenkenti olajcseret nem fogja értékelni rajtam kívül más..
Hosszútávú véleményem változatlan, nekünk nagyon megbízható az auto és városban nagyon ideális választás, de csak 2 fő részére. A belső ter világítást tudnám felhozni negativumnak, más egyeb nem jut eszembe. Városi átlag fogyasztása 7 L, országút 110 km/h 6.5 L.
Negatívum talán az 1.2-es motor, ami nagyon porgos, és városon kívül sokmindenre nem használható, annak ellenére,hogy a teljesítménye 75 Le.
Hibalista
- 2007.11.09. --> semmi (17200 km) - - Lásd update II. ---> 66.000 km, 2011.08.04. - - Update III. --> 2013.06.13. 85 000 km után.
Ide hordtam szervizbe
Renault Omcar Kft. Szolnok
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ugrics és Szabó Kft.Dunaújváros--> kifogástalan, mindenhol így kellene dolgozni..Szerelő 3.--> saját
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 83500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo III | Következő autója? | Ford Mondeo kombi, de ezt sem adjuk el. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
