R. Clio 1.2 (8 szelep) Campus, a Francia borzalom...
Szöveges ítélet
Azt mondták jó autó. Elhittem, megvettem, örültem neki. Kényelmes, minden a helyén van és bár 191 cm magas vagyok, kényelmesen elférek benne... mi több, ha akarom, nem érem el a kormányt és a pedálokat. Viszont, lehet hogy ez az én hibám, nem tudom úgy beállítani az ülést, hogy az következő beszálláskor is tökéletes legyen számomra.Na de hogy mögém ki ül be, háát leginkább senki, de kisautó ez.
Vezethetőséget tekintve ha nem akarok vadulni, akkor egy kezesbárány, azt csinálja, amit akarok (kivéve ha rájön az 5 perc), bár hozzáteszem nincs olyan széles út, amelyen megfordulna, tehát marad az Y manőver (bezzeg a sierra...). A váltót sokan szidják, szerintem jó, bár határozottan kell vele bánni. Nem lenne ezzel semmi baj leszámítva, hogy hidegen a motor annyira pulzál, hogy ugrál tőle az egész kaszni, de ha bemelegszik akkor a 2000 körüli rángatása is elmúlik. Hál´ égnek indítás után negyed órával már fűtés is van. A Franciák csináljanak bort és sajtot, az nagyon megy nekik, de ez az autó nem hozta a hozzáfűzött reményeket. Lekopogom, a legutóbbi garis szerviz óta eltelt lassan 2 hónap és nincs különösebb baja. Ritka eset... az első gond (motorvezérlés és zakatolás a váltó felöl... mai napig megvan :-) ) a vásárlástól számított 3 hónap után jelentkezett. Azóta nem volt olyan hónap, hogy valami ne menjen rajta tönkre, vagy csak úgy minden ok nélkül ne gyulladt volna ki a szervizlámpa.
A fogyasztását tekintve egy bajnok is lehetne, városban a legnagyobb dugós korszak ellenére és a kényszer fék-gáz módszer mellett sem volt a fogyasztásom télen 6,5 liter felett. Bár a legalacsonyabb fogyasztás nem volt 5,5 alatt országúton, ettől azért alacsonyabbat vártam volna. A motor méretéhez képest (1149 ccm) alacsony fordulaton is jól reagál a gázadásra. Nem egy pörgős csoda, viszont azt a maximum 96 Nm-t már 2500-as fordulaton produkálja és tartja egészen (kisebb ingadozással) 5000-ig. Kényelmes vezetésre találták ki, de ha úgy adódik egy kamion előzése is belefér a 100-as úton. A fék apróbb hibái ellenére is megfogják az autót. Szoknom kellett, de teljesen jó (biztos van jobb is, de ehhez megfelel).
Alapvetően ha nem lenne ennyire szervizigényes, akkor még meg is lennék vele elégedve. Ámbátor lehet, hogy csak nekem sikerült kifognom egy, a selejtes szériából az egyiket, amit "a balkánra jó lesz" felkiáltással nem zúztak be... Hallottunk már ilyet, miért ne lehetne... Azért hozzátenném, félek, mennyibe lesz nekem a vas, ha lejár a garancia...
Hibalista
- Garanciális: Ablakmosó szivattyúja, J.H. kerékagy csapágy cseréje, első elektromos ablakemelő szerkezet cseréje mindkét oldalon, légzsák elektornika (ez folyamatosan KH-s volt), motorvezérlést próbálták többször is helyretenni sikertelenül, ill. a kuplunkszerkezet zakatolását sem tudják a mai napig megoldani. Továbbá a B.H. lámpabűra cseréje beázás és az elektronyos panel teljes elrohadása miatt, ill. a J.H. lámpatesthez vezető teljes kábelkorbács cseréje hibás összeszerelés miatt.
- Fizetős:
- B.H. fék javítás többször is (egyszer elkértek érte 10e HuF-ot, a többi garanciális kísérlet volt). Hát kezd megint problémás lenni...
Ide hordtam szervizbe
R. Baumgartner Budaörs, de nem minősíteném, főleg az állandó kertelős "inkább ne nyúljunk hozzá" vagy éppen az egyik pillanatban "ez ennél az autónál teljesen normális" máskor meg "hű ez gond, de nem tudjuk mi az. Megkérdezzük a gyártót" szöveg miatt. Gondolom garanciába derogál a javítás, majd ha lejár a garancia, sejtésem szerint jó sok pénzért lesz rá megoldás...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
R. Dél- Pest
Itt csak kötelező szerviz volt. Feltételezem, amit kellett, azt megcsinálták rajta.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
