A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio Campus (2001-2013)

Clio Campus 1.2 8V Campus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Korrekt!

Szöveges ítélet

A Jóisten lássa lelkemet én Puntót akartam!
Szóba jött még az új Swift is, de a barátnőm azt mondta azzal a ház előtt ne álljak meg lehetőleg.
2005. november 8-án rendeltem meg a kocsit, 2006. január 10-én vettem át. 2.199.000.-Ft, Free felszereltség, ötajtóval, plusz klíma. Nincs hiányérzetem, az extrák tekintetében. Talán egy ABS jó lenne, de nem létszükséglet.
A megrendelés napján, ha álmaim Puntó Classicját választom mindazzal felszerelve ami a Clioban benne van, 381.000.-Ft-al fizetek többet. Az eszemre hallgattam, és máig nem bántam meg, remélem nem is fogom.
Az 1.2-es motorok tekintetében volt összehasonlítási alapom, hiszen sok ezer kilóméteren keresztül használtam egy Skoda Fabia Classicot 1.2-es motorral, cégautóként ("Csak egy autó és semmi több" címmel olvasható a megfelelő helyen.) Azonban francia autóm soha nem volt, máig olasz autó bolond vagyok. (Majd egyszer...)
Szóval Clio Campus.
Kicsi. De én jobbára egyedül, vagy a kedvesemmel és annak kisfiával utazom, így elférünk. A csomagtartó kis kompromisszumokkal elégséges lehet egy négyatgú családnak is. A belsőtér elől épp elég, hátul felnőtteknek csak fenntartásokkal ajánlható, gyerekeknek fejedelmi. Hátul az erősen lejtő tetővonal miatt a fejtér 175 cm felett szűkös. Végül is el lehet benne férni, hiszen a Thália a "C" oszlopig tök ugyanaz, és olcsó családi kocsiként aposztrofálják, míg a Clio a kifutó csinos kisautó, szűk belső térrel. Kis ellentmondás ez, ha a puttonyt nem nézzük.
A belső tér egyébként, szépen kidolgozott, majdhogynem nagyautós. Nincs zaj, zörej, mégsem komor és szögletes mint a Skoda Fabia. Van benne ötlet, kis stílus. Az ülőlap szerintem rövid, és az ülés jóval puhább tömésű mint a Skoda németes rendje, de nem kényelmetlen. A vezető pozíciója jó, ebben segít az állítható magasságú kormány és ülés. A kormány szokatlanul nagy áttétellel jár, faltól falig három tekerés. Ez kevéssé tetszik, már csak azért is mert a kocsi nem olyan fordulékony mindezek ellenére, mit Atyám Astra Classicja. Nagyon tetszik a rádió, kormányoszlopon elhelyezett vezérlője. (Ez is benne volt ezen az áron. Ilyet a Puntóhoz nem is lehet rendelni.) Élmény használni, és nem kell elengedni a kormányt a vezréléshez, vagy a középkonzolra pillantani a csatornaváltáshoz.
Este szép narancsos fényben pompázik a műszerfal. Nekem tetszik. Ami viszont kevésbé, az az üzemanyag és vízhőfok folyadékkristályos kijelzője. Ez az egység szolgál a Loganben is. Ez még nem baj, csak averzióim vannak az ilyen kütyükkel szemben. Pl, az elvileg 50 literes tankban még 13 liter üzemanyag van, amikor a műszer üreset jelez és kigyullad a tankolást jelző piktogramm. Jobban örülnék két pici hagyományos mérőműszernek.
A váltó, puhán jár, de nem pontatlan. Messze nem olyan határozott mint a német autókban, azonban engem nem zavar. Ellenben szokást igényel, hogy a váltókar nagyokat bólint terhelésváltáskor. Együtt lehet vele élni.
A motor 1149cm3, azaz inkább 1.1-es, mint 1.2-es, és 8 szelepes. (Euro IV) Nos ennek fényében kell értékelni az általa leadott teljesítményt is. A 60 sátáni lóerő, és a 93 Nm-es nyomaték, városban nem okoz hiányérzetet. Lakotterületen kívül meg ahogy emelkedik a sebesség, úgy fogy el a szufla. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy autóúton a (óra szerinti) 110-120-as tempót lazán megfutja, autópályán a 130-140-et kultúráltan tartja (három felnőttel és egy gyerekkel terhelve). A vége ott van, hogy a mutató elhagyja a 160-as számot és a 170 felé vezető út felén megpihen... A gyorsulást természetesen a fentebb közölt lökettérfogat ismeretében tessék elképzelni.
Az autóban 3000 km van jelenleg.
A fogyasztás. Télen, nagy mínuszokban, kizárólag városban rövid utakon használva a bejáratás alatt 8.05l. Hasonló időjárási körülmények között 40% országút, 60% város, 7.26l. Aztán már kissé tavasziasabb körülmények között 60% országút, és 40% város, 6.62l. Tehát alakul. Igaz tartós 140-es autópálya tempónál elkéri a 7.2-öt.
Mindez a Skoda Fabia fényében nem rossz. Az ugye 12 szelepes volt, három hengerrel. Autópályán, hasonló futásteljesítmény után, a Skoda jó másfél literrel többet evett. De csak autópályán. Ellenben a VW motor jóval nyomatékosabb, mint a Renault 8 szelepese. Emez viszont összehasonlíthatatlanul halkabb.
A Puntó 60 lovas 8 szelepes 1.2-ese kicsit erősebb és kicsit gazdaságosabb mint a Clióm. De a majd négyszázezres ártöbblet, a megrendeléskor eltántorított. Mellesleg a Clió még két évig marad gyártásban, a Puntó meg csak egy évig.

Összeségében, egy szerthető kis autó. Igazi egyéniség, kellemes részletekkel, nem utolsó sorban négy csillagos törésteszttel. Kifejezetten fiatalos, jó kidolgozású belső térrel.
Az ár érték aránya szerintem az, ami korrekt autóvá teszi.

2006.okt. 20.
Az autóban már több mint 13.000Km van, ezidáig egy izzó sem égett ki. A fogyasztása szépen beállt a tavaszi és nyári hónapokban. Ez kizárólag városi használat esetén 7l, országúton, 6-6,2l, autópályán klímával és 140km/h-val haladva 6,8-7.0l. (Német ó-ban német benzinnel)
Az első ajtókban az ablakok hangokat adnak, nyekeregnek néha, de kizárólag akkor, ha csak félig vannak felhúzva. A közelgő olajcsere alkalmával a huzalokat zsírozni kell. Kíváncsi leszek, a soproni Renualt szervíz vajon képes lesz-e megbírkózni a feladattal. Apropó olajcsere. Nem hiszek a Renault által előírt 30.000km-es periódusban, 15.000km-ként, sokkal megnyugtatóbb megjeteni.

2006. dec. 13.
16040 km meghibásodás nem történt. Az izzók és a gyujtótrafók is gyáriak... 14200km-nél megejtettük az első olajcserét. 21.000.-Ft-ot kóstált, de ez magába foglalt egy átvizsgálást is. Érdekes: a kocsi hátsó szélvédőjén büszke Elf matrica díszeleg, de a szerviz Mobil olajat használ. Azt mondják csak a Mobil garantálja a megfelelő kenést harmincezres szerviz ciklus esetén, azonban egyáltalán nem akartak lebeszélni arról a szándékomról hogy, harmincezer helyett tizenötezrenként vigyem a kocsit olajcserére...
Ja és még valami, mintha a végsebesség emelkedett volna egy hangyafaszányit, már képesek vagyunk szélcsendben és sík úton akár a 170-et is megfutni. Tehát a gyári 160-as végsebességet tudja.

Az összbenyomás nem változott, korrekt autó.

Hibalista

- A kormány nem állt középen egyenes haladásnál. Megcsinálták. Most sem áll tökéletesen középen, igaz már csak alig vehető észre.
- Az első ajtókban nyekeregnek az ablakok ha nincsenek felhúzva teljesen. Olsajcserekor zsírozza szerviz a huzalokat. (Megígérték)

Ide hordtam szervizbe

Iniciál Autóház Sopron

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Ugyanoda.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16040
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Skoda Fabia Classic 1.2 12V (cégautó) Következő autója? Valami olasz multijet dízel (Grande, vagy Stilo utód)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio Campus 2001 (2004)

További ítéletek (316 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)