Kalandok egy Clio életében
Szöveges ítélet
KIA-ról váltottam, hirtelen felindulásból történt a vásárlás. Megláttam, megtetszett, kicsi volt, 3 ajtós, megegyeztünk, elhoztam.
Az ismerkedést először beárnyékolta a kormány dőlés/állás szöge. Ez minden eddigi autómnál vagy általam vezetett autónál furcsábban áll. Ma már nem tűnik fel, de emlékszem hogy az elején nagyon sokáig barátkoztam vele.
Pozitív meglepetések is voltak, előtte kicsit nagyobb autókat használtam (Stilo,Cee'd) így amikor észrevettem hogy egy relatíve idős kisautóban, ha bekapcsoljuk a folyamatos ablaktörlést és lefékezünk állóra, szakaszosra vált, nagyon elcsodálkoztam. Ugyan ilyen volt a sebességkövető hangerőnövekedés/csökkenés is. Ezek apró, filléres megoldások, de nagyon meg lehet őket szeretni.
Negatívum: zörög az egész beltere. 3 ajtós, az első ülések lötyögnek, a sok előre döntéstől. Pedig nem kéne.:((((((((((
2016.08.10.
165.000KM Vásárlás után mivel volt róla papír hogy mikor történt a vezérlés csere, csak az olajat,és szűrőket cseréltem. Illetve a gyertyát- amihez vékonyított kulcs kell. A hetedik szervizben tudtak csak segíteni rajtam...(nem mentem márkaszervizbe). Termosztát.
2016.11.22.
175.696KM
Most már túl vagyunk kettő olajcserén. Oka: az előző tulajdonos, boldogan újságolta hogy mindig 15 ezrenként cseréltette az olajat, ettől teljesen elszörnyedtem. Így az elején 5 ezerenként cserélem a gyári ELF-re. 10 ezer km alatt semmi nem történt.
2017.03.03.
181.926KM
Újfent olajcsere és szűrők.
2017.07.13.
187.558KM
"Nagyszerviz"
-vezérműsszíj
-vízpumpa
-ékszíjak
-olajcsere
-gyertyacsere
-lengőkarok
-kormányösszekötő
-toronycsapágy
-stabilizátor
-fékbetét+tárcsa
-dobfékek tisztítása
-futóműbeállítás
munkadíj+anyagköltség: 198.470Ft
Update1
Mert mindig költeni kell rá.
2017.08.24. 189.100KM
-Kuplung szett
-Gyertya
-Gyújtótrafó
-Kuplung bowden
Mindösszesen: 92.000 Ft
Update2:
Hónapok óta reggel első indításnál, nem akarat beindulni, csak tekert. Ha indítóztam pár mp-et és utána próbáltam beindult, de kicsit fuldoklott, kellett 10-15mp mire észhez tért. Néztek mindent, cseréltek volna mindent. Végül Clios társak javaslatára az üzemanyagszűrő cseréje, és egy benzin visszafolyást akadályozó szelep beépítése megoldotta a problémát. Illetve a nem régen cserélt fékbetét is visított, így azt is kukázhattam.
2017.09.15.
190.022KM
-Fékbetét Bosch
-Kipufogódob
-Üzemanyagszűrő
-visszafolyást gátló szelep
-tükörház borítás (az eredeti fényezett már nagyon meg volt húzva, így natúr műanyag mellett döntöttem)
anyag+munkadíj: 33.019 Ft
Hibalista
- 165.000KM Termosztát - 186.000KM Lenkőkar+toronycsapágy+stabilizátor+kormányösszekötő
Ide hordtam szervizbe
Sprint Autoklinika: nem pazarolnék rájuk szavakat.A. mint Akárki Óbudáról: a pénzt szereti a munkáját hagyjuk.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Laci: Ő a Szerelőm évek óta. Vidéken él (Budapesthez képest) ezért nehezen jutok el hozzá, olyankor csúsznak be a rossz élmények.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Clio IV talán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
