Fürgerókaláb
Szöveges ítélet
Novemberben vettük át, mélytengerzöld szinben. Az Azure széria felszerelése teljesnek mondható (már amire egy átlagember vágyhat) és elsősorban a remek ár/érték viszony miatt választottuk az autót. Manuális klíma, első elektromos ablak, elektromos állítású, fűtött visszapillantó tükrök, magasság állítós vezető ülés, oldal légzsák, ködlámpa. Ez az első új autóm/nk, egyelőre meg vagyok vele elégedve. Elől el lehet benne férni, de nem terpeszkedős stílusban (mivel kisautó:-) ) 4 felnőtt személlyel gond nélkül abszolváltuk Aushwitzbe az utat oda vissza, senkinek nem fájt semmilye. A belteret kulturáltnak mondanám, kifejezetten bejön a műszerfal és az ajtók világos borítása. A műszerek, kapcsolók szépek, jól működtethetőek, a műszerfal narancs megvilágítása hangulatos, barátságos. Az ajtókon van rendesen textil, az ajtón lévő könyöklő kényelmes. A műszerfal tetején lévő borítás textúrája, tapintása jó. Összességében elmondható, hogy szerintem a beltér minőségérzete jobb, mint pl az új csúcsfelszereltségű Swift-é. A fogyasztás szvsz jó (7l körül) a legalacsonyabb 5.8l volt, a legmagasabb pedig 8.6l/100km, tartós 160-170-el a horvátországi pályán, amin szépen vannak emelkedők is. Végsebessége 190km/óra, óra szerint. A futómű és a fék jól teljesít a kátyús Budapesti utakon, a fék néha csikorog. Sajnos zajtalannak nem nevezném a belteret, néha cicereg, nyöszörög a műszerfal árnyékolója, meg az egyik rakodó polc. Ezt megpróbálták garanciában megcsinálni, jó is volt, kb 3 hónapig...a végleges megoldás valószínűleg egy teljes szétszedés/aládolgozás/zajcsillapítás lesz. Az első ablakok félig leeresztett állapotban zörögnek. A 98Le-nek köszönhetően igen dinamikusan lehet vele autózni, jól lehet vele tartani a forgalom ritmusát, és ha arra van szükség, akkor sietősebbre is lehet vele venni a tempót. A váltó megvezetése nem a legprecízebb, de meg lehet szokni. A fordulókör kisautó volta ellenére nagy. Tetszenek az olyan apró figyelmességek, mint pl a rükvercre bekapcsolódó hátsó ablaktörlő, valamint megállás esetén egy fokozatot visszavesz a törlési sebességből. Jó volna, ha a tükrök is lebillenének rükiben, de ne legyünk telhetetlenek:-)
Negatívumok: sajnos nagyon sok összehasonlítási alapom nincsen, de a szélzaj és a huzat kifejezetten nagy lehúzott ablaknál, nem is tudom mi lenne klíma nélkül. Hiányzik a kesztyütartó megvilágítása, nincsen a két ülés között könyöklő, kevésnek találom a pakoló helyeket, a pohártartó egyenesen használhatatlan, a hamutartó szintén-még szerencse, hogy nem dohányzunk. A belső világítás gyenge. Az A oszlop jelentös részt kitakar balra kanyarodáskor, ez zavaró. A vezető ülést nem lehet eléggé leengedni ahhoz, hogy jól lássak a középsö tükörben (185cm) A kárpit egy kicsit sprőd, ez állítólag az egyedi szériák sajátja. A váltó néha meg-megreccsen hátramenet kapcsolásakkor, a teljesen kinyomott kuplung ellenére is. Az eleje nagyon lent van, a koptató sokszor leér/odaér, utólagosan kellett rögzíteni, mert az első napokban leszakadt a sarka.
2006 IX. 05
35350km
Garanciális javítás keretében: zörgő műszerfal, zörgő félig leengedett ablak, nyikorgó hátsó fékbetétek. Az első 3 hónap múlva újra jelen van, az utóbbiakat mondhatni sikeresen orvosolták Budakalászon. 28.000km-nél meg lett ejtve a kötelező szervíz. Tanulságos történet: a Renault Budakalász 52.000Ft-ot mondott a szervízre, míg Esztergomban kb 30es ajánlatot kaptunk. Az olajat mi vittük: 5L 5W40 Elf Excelium az olajdepo.hu-ról kiszálítva 8000FT körüli összegért...így fizettünk olajat beleszámítva 28e Ft-ot...azért nem mindegy.
Az eredeti H7-es izzók 34.000-ig bírták, jóformán egyszerre égtek ki. Cseréjük nem egyszerű, de otthon simán kivitelezhető.
Update: 68.000km.
2007 VI.-ban garanciában cserélt bal hátsó kerékcsapágy, sajnos mostanában megszólalt a jobb is, majd azt is ki kell cseréltetni...mostanában beragadt a vészvillogó kapcsolója, (tipushiba) majd egy füst alatt le lesz tudva a kettő.
Tettem fel új képeket, a tavaly év elején vett ´03-as Scenic alufelnikről, amiken 195/50 15"-ös Bridgestone Potenza RE720 gumik vannak.
Hibalista
- Nincs vele különösebb gond, csak apróságok: zörgő műszerfal, zörgő oldalablak, nyikorgó hátsó fékbetétek.
- Update: bal hátsó kerékcsapágy (gariban), vészvillogó kapcsoló (gariban)
Ide hordtam szervizbe
Renault Esztergom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Budakalász
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ´86 Subaru Leone Coupe | Következő autója? | passz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
