Clio után Clio
Szöveges ítélet
Úgy kezdődött, hogy volt egy 2000-es évjáratú Clio-m. 1.2 8V "éppenhogycsak" felszereltség (ABS + 4 légzsák, de tekerős ablak).
Aztán nem adták meg az elsőbbséget egy 2*2 sávos úton. Oldallégzsák kinyílt, karcolásokkal kiszálltam.
Gazdasági TK lett, biztosító fizetett.
Volt azért némi vita, így 1.5 hónap alatt hozzájutottam a pénzemhez /Allianz/.
A "roncsot" eladtam, keresgéltem közben autót égen-földön.
Aztán újra 1 Clio-ra esett a választás....ha már 1 szer megvédte kicsi életemet. A keresés során az oldallégzák alapfeltétel volt.
Így lett a mostani Clio a tulajdonom.
2004es, feketemetál, minden földi jóval (ABS, 4 légzsák, klíma, elektomos ablak+tükör, ködlámpa, metálfény...).
Az autó 1 éve van nálam, 4 éves kora ellenére 144.000km-el vettem, első tulajtól, vezetett sz.könyv, sérülésmentes.
A futott km ellenére hibátlan utastér.
Az előzőben Clio-ban a 8szelepes volt, szerényebb 58 LE -vel.
Ég és föld....a 8V a "rettenetes" 98 Nm nyomatékot már 2500ford/perc-nél leadta, ami meglepően rugalmassá tette városban, de 5000 fölé forgatni nem volt nagy értelme.
A 16V már jobban mozdítja a kasznit, és ezt már érdemes forgatni, mert 4000-től megjön a kedve.
Update 1:
2009.05.20.
154.000km.
Szélvédőn kaptam egy kavicsot ősszel, mire hazaértem (éjjel, 80km) már megrepedt. Műszaki előtt kicseréltem, azóta az van. 2013/08.
Olajfogyasztás szinte nulla.
Nem tudok mást mondani: Kifogástalan.
Télen ha hetekig nem mozdult, és volt közben +5 meg -20 fok is, első indításra kérdés nélkül jár a motor.
Update 2:
2013.08.21.
262300km.
Itt már volt minden.
A váltó nyelestengelyén a tömítés eldobta magát, és szépen elkezdte olajjal permetezni a kuplungtárcsát. ---> Először csak teljes gáznál csúszik meg a kuplung, aztán már nagyobb gázadásra is.
Francia tervezés, tehát csak a váltószerkezet felől bontható. Ollé.
Bontott váltó mennyi? 30? Hm? 25? ok.
1szar gumigyűrű, de nem volt értelme szétszedni a váltót, 25.000Ft a bontott. Felraktuk, új kuplungtárcsát is, ha már szétszedtük. Elhozta Velencéről az új váltóját, 2011 február, hibátlanul megy, kb. 60.000km van benne.
A Klíma ugyanez, 2013 május vége. Nagyon gyengén muzsikált, 2-3nap, mire eljutottam szervízbe már nem ment. Szét kellene szedni a kompresszort, ereszthet is, és óriási áramot akar felvenni.
Mennyi a bontott? 10.000.
OK, irány Gyál meló után, fizet, szerelőre vár-vár-vár, felszerel, tölt, tömítéseket cserél, kész.
Működik, teljesen jó.
Közben 220.000km után átálltam 15-17ezres olajcsere-pereiódusra, kettő között 1 litert olajat fogyaszt, ~80% autópályán, havi 3500km.
A vezérlést (v.műszíj, fesz.görgő, vízpumpa, ékszíjak) szűrőket (olaj, levegő, pollen, üzemanyag) folyadékokat (olaj, fékfolyadék) 250.000km-nél cseréltem, ~100.000km és 5év használat után.
A hűtő valahol ereszt bizonyos időjárási körülmények között, el-el tűnik 1-2dl. 4-5hetente kell rátölteni, de forróságban nem ereszt, teljes terhelésnél (4személy, klíma, 37C) sem.
Ha eldobja magát, majd csere.
Kormányon már látszik az élet, de máson nem. 1műszerfalizzó, 3-4 külső izzó fogyott, vészvillogó-kapcsoló 2200Ft.
Megkajált 2 garnitúra téli gumit, és gyakorlatilag 1egész nyárit, amin most járok megérett a cserére. 3 garnitúra és 118e km = 39.300km/4db. Átlagos.
Rengeteg helyre elvitt, minden nap melóba, SOHA-SEHOL NEM HAGYOTT OTT, kényelmes, élhető, frankó cucc.
Fogyasztását nemrég kezdtem újra feljegyezni:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/592655.html
A "sokéves átlag" nyáron 4.9-5.3liter, télen 5.5-6.2liter. Télen majd 1 literrel több, de én utálok hideg autóba beszállni, nálam sokat kotyog alapjáraton, ezt még lehetne fokozni ;)
A végtelenbe és tovább!!!
Hibalista
- kürt - 2009 - klímakompresszor? - 2011 - nyelestengely-tömítés - 2011 - hűtő - 2012 - izzók
Ide hordtam szervizbe
Tibi bácsi, kétbeállós' garázsa; pontos, precíz, határidőre, csak azt, amihez ért.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Petya a klímás és computer-mágus.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | clio | Következő autója? | Renault... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
