A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio Campus (2001-2013)

Clio Campus 1,2 8V 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

A párbaj: Pierre versus Pepík azaz Clio kontra Fabia

Szöveges ítélet

A célom az, hogy közvtelenül összehasonlítsam a Renault Clio Storia-t (Magyarországon Renault Clio Campus-nak hívják) és a Škoda Fabia I-est. Mindkettő 0 kilométerrel került hozzám. A Fabia 2007. áprilisában, a Clio kicsit később, 2007. decemberének utolsó napján.

Folyamatosan szeretném aktualizálni a tapasztalataimat. Egyelőre csak az első benyomások alapján hasonlítom össze a 2 autót.

Külső:
Őszintén szólva nekem a Fabia külseje jobban bejön. Időtálló formák, Highland zöld metálfény... Szerintem jó kombináció.

A Clio Gris kék metálfényes. Ez a szín kifejezetten tetszett. Meglátjuk, hogy mit bír majd a festék. Mindenesetre a Fabiámat 1-2 hónap után valamilyen "jóakaróm" összekarcolta a jobb első ajtó felső részén...


Belső:
A Fabiában puha műanyagokat találunk a műszerfal felső részén. Alul kopogós, de szerintem még mindig jobb minőségű, mint a Fabia II-ben. Összességében meg vagyok vele elégedve. Nem túl kényes és jól takarítható.

A Clioban egy kategóriával silányabbak az anyagok. Kemény, kopogós műanyag, ami már 1500 km után elkezdett ciripelni. Főleg a műszerfal, de időnként az ajtók is... A kormánykerék vékonyabb, mint a Fabiában. Egy kellemetlen negatívum, ami már a legelső vezetés során feltűnt: nehezebben fordul, mint a Fabia. Anno a Felicia fordult ilyen nehézkesen... Főleg parkolásnál kellemetlen, mivel nagyobb hely kell az autónak.

Az ülések is elég különbözőek. A Clioban érezhetően puhábbak, a Fabiában szerintem jobban beállíthatóak. Ugyanakkor mindkét autóban állítható az ülések magassága és a kormánykerék magassága is. A Clio ülései nekem kifejezetten kényelmetlenek. 350 kilométer levezetése után fáj a hátam... Valószínűleg azért, mert csak kb. a lapockám aljáig támasztanak (189 cm magas vagyok).


Motor:
A Fabiában a leggyengébb háromhengeres 1,2 literes 40 kilowattos (55 lóerős) motor igyekszik, de nagyon. A hangja leginkább egy varrógéphez hasonlít. Viszont az ember szubjektív érzése az, hogy egész jól megy a rövid sebességfokozatok miatt. Végsebessége 151 km/h, 0-ról 100-ra pedig 18,4 másodperc alatt gyorsul. Legalábbis a gyári adatok szerint.

A Clioban 4 hengeres 1,2 literes 8 szelepes 44 kilowattos (60 lóerős) motor duruzsol. Hangra sokkal kulturáltabb, mint a Fabia. Mivel egyelőre befuttatás alatt áll, nem szeretnék elhamarkodott véleményt alkotni róla. Papíron mindenesetre le kell, hogy zúzza a Fabiát... Végsebessége 158 km/h, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 15,0 másodperc. De ez tényleg csak papíron van így. Az embernek olyan érzése van, hogy fél nap is kevés ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-s "álomhatárt". Végülis lehet vele menni 130-140-el az autópályán, csak győzzük kivárni, mire eléri azt a sebességet...


Felszereltség:
A Fabiában szervo, ABS, 1 légzsák, távirányítású központi zár és CD-s MP3-as rádió található.

A Clioban szervo, ABS, 2 légzsák, távirányítású központi zár, elektromos elülső ablakok, manuális klímaberendezés és ködlámpa figyel...


Csomagtér:
Első ránézésre úgy tűnik, hogy a Fabia csomagtere nagyobb - 260 literes, míg a Clioé 255 literes.


Menettulajdonságok:
A Fabia egyelőre stabilabbnak tűnik, bár a Cliot még nem próbáltam nagyobb sebességnél. A sebességváltó a Fabiában legalább 2 szinttel jobb. Nagyon pontos és rövid utakon jár a váltó. A Clio váltója franciásan pontatlan és hosszú utakon jár. Kicsit olyan, mint anno a Feliciában volt, de még az is pontosabbnak tűnt... Az első kilométerek során gyakorlatilag nem volt benne 5. sebességfokozat. Csak úgy valahová betolta az ember az ötöst. Azóta javult a helyzet.
Még egy dolog. A Clio megőrjít a szélzajával. Van, hogy már kb. 70 km/h-nál szó szerint fütyül a szél a kocsin, ami a sebesség növekedésével csak jobban erősödik. Én ezt nem értem. A Fabián ilyen nincs...

Ezzel a motorral a Clio kifejezetten reménytelennek tűnik. Arra gondolni sem merek, mi lesz akkor, ha még a klímát is bekapcsolom nyáron...

Hibalista

- 1500 km után elkezdtek ciripelni a műanyagok. Mindig máshol. Egyszer a műszerfal, máskor meg az ajtók. Elég bosszantó egy zsír új autónál...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Škoda Octavia I Következő autója? Škoda Octavia II vagy Peugeot 307 SW vagy KIA Cee´d
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio Campus 2001 (2004)

További ítéletek (316 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)