A párbaj: Pierre versus Pepík azaz Clio kontra Fabia
Szöveges ítélet
A célom az, hogy közvtelenül összehasonlítsam a Renault Clio Storia-t (Magyarországon Renault Clio Campus-nak hívják) és a Škoda Fabia I-est. Mindkettő 0 kilométerrel került hozzám. A Fabia 2007. áprilisában, a Clio kicsit később, 2007. decemberének utolsó napján.
Folyamatosan szeretném aktualizálni a tapasztalataimat. Egyelőre csak az első benyomások alapján hasonlítom össze a 2 autót.
Külső:
Őszintén szólva nekem a Fabia külseje jobban bejön. Időtálló formák, Highland zöld metálfény... Szerintem jó kombináció.
A Clio Gris kék metálfényes. Ez a szín kifejezetten tetszett. Meglátjuk, hogy mit bír majd a festék. Mindenesetre a Fabiámat 1-2 hónap után valamilyen "jóakaróm" összekarcolta a jobb első ajtó felső részén...
Belső:
A Fabiában puha műanyagokat találunk a műszerfal felső részén. Alul kopogós, de szerintem még mindig jobb minőségű, mint a Fabia II-ben. Összességében meg vagyok vele elégedve. Nem túl kényes és jól takarítható.
A Clioban egy kategóriával silányabbak az anyagok. Kemény, kopogós műanyag, ami már 1500 km után elkezdett ciripelni. Főleg a műszerfal, de időnként az ajtók is... A kormánykerék vékonyabb, mint a Fabiában. Egy kellemetlen negatívum, ami már a legelső vezetés során feltűnt: nehezebben fordul, mint a Fabia. Anno a Felicia fordult ilyen nehézkesen... Főleg parkolásnál kellemetlen, mivel nagyobb hely kell az autónak.
Az ülések is elég különbözőek. A Clioban érezhetően puhábbak, a Fabiában szerintem jobban beállíthatóak. Ugyanakkor mindkét autóban állítható az ülések magassága és a kormánykerék magassága is. A Clio ülései nekem kifejezetten kényelmetlenek. 350 kilométer levezetése után fáj a hátam... Valószínűleg azért, mert csak kb. a lapockám aljáig támasztanak (189 cm magas vagyok).
Motor:
A Fabiában a leggyengébb háromhengeres 1,2 literes 40 kilowattos (55 lóerős) motor igyekszik, de nagyon. A hangja leginkább egy varrógéphez hasonlít. Viszont az ember szubjektív érzése az, hogy egész jól megy a rövid sebességfokozatok miatt. Végsebessége 151 km/h, 0-ról 100-ra pedig 18,4 másodperc alatt gyorsul. Legalábbis a gyári adatok szerint.
A Clioban 4 hengeres 1,2 literes 8 szelepes 44 kilowattos (60 lóerős) motor duruzsol. Hangra sokkal kulturáltabb, mint a Fabia. Mivel egyelőre befuttatás alatt áll, nem szeretnék elhamarkodott véleményt alkotni róla. Papíron mindenesetre le kell, hogy zúzza a Fabiát... Végsebessége 158 km/h, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 15,0 másodperc. De ez tényleg csak papíron van így. Az embernek olyan érzése van, hogy fél nap is kevés ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-s "álomhatárt". Végülis lehet vele menni 130-140-el az autópályán, csak győzzük kivárni, mire eléri azt a sebességet...
Felszereltség:
A Fabiában szervo, ABS, 1 légzsák, távirányítású központi zár és CD-s MP3-as rádió található.
A Clioban szervo, ABS, 2 légzsák, távirányítású központi zár, elektromos elülső ablakok, manuális klímaberendezés és ködlámpa figyel...
Csomagtér:
Első ránézésre úgy tűnik, hogy a Fabia csomagtere nagyobb - 260 literes, míg a Clioé 255 literes.
Menettulajdonságok:
A Fabia egyelőre stabilabbnak tűnik, bár a Cliot még nem próbáltam nagyobb sebességnél. A sebességváltó a Fabiában legalább 2 szinttel jobb. Nagyon pontos és rövid utakon jár a váltó. A Clio váltója franciásan pontatlan és hosszú utakon jár. Kicsit olyan, mint anno a Feliciában volt, de még az is pontosabbnak tűnt... Az első kilométerek során gyakorlatilag nem volt benne 5. sebességfokozat. Csak úgy valahová betolta az ember az ötöst. Azóta javult a helyzet.
Még egy dolog. A Clio megőrjít a szélzajával. Van, hogy már kb. 70 km/h-nál szó szerint fütyül a szél a kocsin, ami a sebesség növekedésével csak jobban erősödik. Én ezt nem értem. A Fabián ilyen nincs...
Ezzel a motorral a Clio kifejezetten reménytelennek tűnik. Arra gondolni sem merek, mi lesz akkor, ha még a klímát is bekapcsolom nyáron...
Hibalista
- 1500 km után elkezdtek ciripelni a műanyagok. Mindig máshol. Egyszer a műszerfal, máskor meg az ajtók. Elég bosszantó egy zsír új autónál...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Škoda Octavia I | Következő autója? | Škoda Octavia II vagy Peugeot 307 SW vagy KIA Cee´d |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
