A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2019)

Clio RS Line 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsírozott golyó

Szöveges ítélet

Prémium kategóriás autóból ültem át, bevallom voltak fenntartásaim, hogy milyen lesz. Igaz, évtizedekkel ezelőtt volt Cliom.
Kellemes csalódás volt. Ahogyan sikerült a számomra megfelelő üléspozíciót beállítanom, jól éreztem magam az autóban. Az ülés magasságállíthatósága megfelelő, oldaltartása kimondottan jó, az egyetlen kritikám a háttámla dőlésszöge elég bénán elhelyezett kapcsolóval állítható. Az autóból a kilátás jó, tükrök tökéletesek, a fűtés meglepően gyorsan hatásos, úgyhogy az ülésfűtés nem hiányzik. Nem éreztem kisautós érzést, még nagyobb sebességnél sem.
Öt személyenek én ezt az autót semmiképpen nem ajánlom, a hátsó ülések két felnőttnek is csak kompromisszummal elfogadhatok. A lábtér eléggé szűkös, legalább is, ha az első ülések 180 cm. körüli emberek számára vannak beállítva.
Csomagtartó, ebben a szegmensben élenjáró (391 L.), az ötödik ajtó jó magasra nyílik, tehát jól pakolható. A hátsó ülések döntésével egy 1 m3-es rakhelyet kapunk.
Az autóhoz felárral BOSE hangrendszer rendelhető, az enyémben az alap Arkamys van, semmi rosszat nem mondhatok róla, de nyilván a BOSE szebb hangzású.
Az autóbelső anyagminősége még magasabb kategóriában is megállná a helyét. Az RS Line belső harmóniája szerintem kifejezetten vagány, ízléses.
A motor (Nissan-Renault-Mercedes): Telitalálat. 140 Le és 260 Nm. ami már 1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll, igen jó kombó. Nagyon megy, különösen sport beállításnál, de a My Sense beállításnál is kellemes az autó. Bevallom én az ECO beállítást nem igen használom, biztosan, lehet vele szép fogyasztási értékeket hozni.
A fogyasztás: Átlagban 5,4 Liter. Ebben van város, országút, autópálya. Városban 7-8 között fogyasztásra lehet számítani, országúton, akár 5 alá is le lehet menni vele, persze ez vezetési stílus kérdése is.
A motor nem hangos, nagyon kezes, de a 9 sec. gyorsúlás 100-ra valóság. Sport beállításnál meglehetősen fickós.
A váltó: Könnyen kapcsolható, pontos, viszonylag jól megvezetett, közepes úton jár. -Sokat fejlődött, a régi Renault váltokhoz képest. A fokozatok elosztása hibátlan.
Fékek: A mechanikus kézifékes változat, hátul dobfékes (enyém ilyen), az elektronikus kézifékes változat, hátul is tárcsafékes. Felfogni sem tudom, -műszaki ember lévén, hogy egy 200 feletti végsebességre tervezett autónál, miért kellett dobféket alkalmazni a hátsó kerekeknél. A fékek ennél a változatnál is fognak rendesen, viszont igazán finoman nem adagólható a fékerő.
Fényszórók: Full ledesek és nagyon jól bevilágítják az utat. Az előző autómban Xenon volt, ez még jobb.
Futómű: Érthetően feszesre hangolt, de nem rázza ki az ember veseköveit még rossz utakon sem. Az autó eléggé leültetett (205/45-17collos kerekek), így nagyon szépen megfekszi az utat.
Sebességfüggő elektromos szervokormány teszi a dolgát, a keménysége nem azonos sport, vagy My Sense beállításnál.
Vezetéstámogató rendszerek: A sávtartó-sávelhagyásra figyelmeztető rendszerből, csak az utóbbi aktiválását ajánlom. Amennyiben késéssel, vagy nem indexel valaki, a sávtartó durván beavatkozik, ami akár balesethez is vezethet.
A követési távolságra figyelmeztető rendszer jól működik, hasznos. A gyalogos, kerékpáros védelem még szerencsére nem volt működésben. Automata fényszóró, esőérzékelő teszi a dolgát, jók. A táblafelismerő rendszert alapvetően hasznosnak gondolom, bár előfordul, hogy téved. Tempomatot, sebességkorlátozót nem használtam még, ma már elég általánosak, nem hinném, hogy gond lenne velük.
Tolatókamera még rossz látási viszonyok mellett is profi.
Start-stop rendszer: Sokan nem szeretik, kikapcsolják. Én szerintem közlekedési szituáció kérdése. Van amikor hasznos, megbízhatóan működik, viszonylag simán indítja az autót. Ügyes megoldás, hogy több mindent előnyben részesít, tehát nem minden áron állítja le a motort.
Infotaintment rendszer: Kétféle kijelzővel lehet(ett) rendelni az autót. Egy nagy 9,3 collossal és egy 7 collossal. Az enyém a kisebb. Első ránézésre ijesztően komplikált a menü rendszer, azután úgy mint egy új okostelefonnal, megbarátkozik vele a felhasználó. Itt (érintőképernyős) gyakorlatilag mindent konfigurálhatunk, néhány jópofa „parasztvakítást” (dizájnt) is. A navigáció nekem bejön, a Vazze talán annyival több, hogy ott a megyei matricák megadhatok, itt csak figyelmeztetést kapunk, hogy matrica szükséges az út használatához. Android, IPhone telefonok tükrözhetők.
Szép színek, látványos, kis késés előfordulhat.
A hangutasítás magyar nyelven nem működik.

Hibalista

- Nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 508 Allure Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2019 (2019)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)