Szerethető útitárs!
Szöveges ítélet
A korábbi autóimról nem írok, mivel aki ezt olvassa erre a típusra kíváncsi.
A Clio IV. választása mellett szólt a kedvező anyagi feltételeken túl a rendkívül tetszetős, korszerű, sportos formája, a nagyfokú "testre-szabhatóság" és a szalon-szerviz közelsége (1 km.) A párommal olyan autót kerestünk, amelyben az unokák is és a csomagok is (még éppen) elférnek, ha szükség van rá. Az értékesítő győzött meg arról, hogy indokolatlan a félelem a kis franciától. Így választottuk a Cliót. A gyakori de többségében rövidtávú utak miatt a szívó 1.2-es benzines mellett döntöttem.
Több, mint 6 hónapot vártam rá, ezzel a motorral, ebben a felszereltségben már nem kapható, csak a turbósakkal.
A motor a teljesítményének megfelelően muzsikál, a meredek hosszú emelkedőket nem szereti, olykor a nagypapás tempó is sok neki. A fogyasztása a főleg városi használat miatt 6,5 liter.
A külső formája, fényezése miatt rendkívül vonzó megjelenése van.
A belső nem olyan praktikus mint amit megszoktam, de roppant szerethető, egyedi. A hely négy kis termetű személynek elegendő, 180/100 fölött nem ajánlott!
A vezetése komfortos, a futómű jó egyenesfutást biztosít, a 16-os felnik kicsit érzékenyek az úthibákra. A beépített "fedélzeti szolgáltatások remekül működnek. Talán egy kicsit hosszú, amíg a rendszer "felébred" pl. szerintem elinduláskor sokat kell várni amíg a tolatókamera képe megjelenik. A navigációs térkép jól látható, nem "dumál" feleslegesen (nincs "újratervezés")teszi a dolgát, egyszerűen frissíthető a NET-ről. A kedvenceket már csak USB-ről hallgathatja a zenekedvelő (CD lejátszó nincs), a rádió viszonylag gyorsan megkeresi az elérhető csatornákat, könnyű kezelni és a közlekedési híreket akkor is "bedobja" ha máshol "hallgatózik" a vezető. A telefonszolgáltatással elégedett vagyok, névjegyzéket átveszi, frissíti, érintésekkel jól kezeli a "gombokat", jó a kihangosítás, kellően érzékeny a mikrofon.
A szerviztapasztalataim nagyon kedvezőek. Kérdésemre a szerelő(k) minden látogatáskor megnyugtat(nak): "Igen a Renault kuplungja magasan fog, de nem azért mert kopott!"
Eddig tapasztalt zavaró jelenségek, hogy az "A" oszlop széles (az átlagnál többet kitakar) és az ablaktörlők már a vízsugár megérkezése előtt (szárazon) törölnek egyet!
2018.05.19. Egy kicsit változott a véleményem az autómról, nem miatta (továbbra is remekül, hibátlanul szolgál), hanem miattam. Túl a hatvanon, már nem mindig díjazza az ember az alacsony (sportos) vezetőülést, így fél év múlva 3 évesen lecserélem! (Addig nem hírdetem meg, de aki olvassa e posztot és esetleg érdeklődik iránta, az írhat a fagyalz@freemail.hu címre.
Hibalista
- Eddig minden rendben, remélem így is marad!
Ide hordtam szervizbe
ST-MOBILE Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz 1.4 LS CVT | Következő autója? | Jazz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
