A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2013)

Clio 1.5 dCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető, de bosszantó hibákkal.

Szöveges ítélet

Clio III, 1.5 dCi 75Le.

Cégautó volt, nulla kilométerrel vettem át. Összesen 32 000 km-t tettem meg vele, ami nem sok, így komoly típushibákról nem tudok beszámolni, de van miről mesélni... Vegyesek a tapasztalataim, de egyértelmű, hogy ennyi pénzt nem adnék érte, ha magamnak venném. A listaára akkoriban 4 millió Ft volt.
Pár ezer km-t követően egyből elkezdett zörögni valami műanyag a motortérben. Ez előjött több példánynál is, de könnyendén orvosolható volt.
Korábban hajtottam 2-es Cliot, dízelt és benzinest is egyaránt, illetve mentem egy keveset a 3-as változattal is, így volt viszonyítási alapom. Az előd modellekhez képest bunker érzése van az embernek. A hátsó szélvédő lőrés méretű, súlyosbítva az extra széles C oszloppal. Ez a kombináció így simán kitakar hosszában egy egész autót kitolatáskor (vagy akár gyalogosokat is!!!). Elhelyeztek ugyan egy kis üvegablakot a C oszlopon, de ez semmit sem ér. Gyanítom így tudták teljesíteni a követelményeket, csökkentve ezzel papíron a holtteret a böszme C oszlop miatt.
Az autó útfekvése a korábbi, főleg a billegős kettes szériához képest kifejezetten jó, már-már vezetési élményt nyújt, könnyen és jól vezethető. ESP-vel a vezetéstechnikai pályán jól vizsgázott.
A váltó áttételezése megszokást igényel. Aki hozzászokott a korábbi Clio-k dízel motorjaihoz és váltó áttételeihez, annak nem feltétlen tetszik majd az új. Nekem nagyon nem jött be… A motor alapjárattól kb 1500-as fordulatig erőtlen, használhatatlan, de utána kellően dinamikus és nyomatékos, egészen 2500-3000-ig. Fölötte már semmi értelme forgatni, mert csak bőg a motor. Visszatérve az áttételekre… Harmadik fokozatból kb. hatvannál érdemes felváltani, ennél lassabb sebesség esetén az erőtlen tartományba esik vissza a fordulat és zavaróan dadog, kerreg a motor, mintha le akarna fulladni. Képzelem, ez milyen jó lehet a kettőstömegűnek. Az ötödik fokozat városban szinte felesleges, betartva a sebességhatárokat. Ezt leszámítva lakott területen és autópályán is kellően dinamikus az autó. A 160-as utazótempó is elfogadható vele, amit természetesen csak a német autópályán próbáltam ki. A szélzaj viszont már 120-130-nál nagyon zavaró, hangos az autó, beszélgetni csak nagy hangerővel lehet.
A fogyasztásra nem lehet panasz, bár ugye ez egyén- és talpfüggő is. A gyári adatok ennél a típusnál is erősen túlzóak. Nálam városban 6 liter alatt beérte, ami normál pályatempó mellett lecsökkent 5—5,5 liter közé. Sőt, zsúfolt nyugati autópálya szakaszokon 100-120 km/h-s nagyobb távok mellett a 4 litert is meg lehetett közelíteni felülről. A tank viszont elég kicsi a korábbi modellhez képest, így kisebb a hatótávolság.
Belülről nem túl tágas a bódé, habár a 171 cm-es magasságommal kényelmesen elfértem benne. Viszont a hirtelen megvastagodó tető keresztben a szélvédőnél tud meglepetést okozni a magasabb egyéneknek. Hátul meglehetősen szűkös a helykínálat, láb- és fejtérben egyaránt. A gyerekülésbe 2 éves gyereket sem egyszerű behajtogatni, főleg a szűk fejtér miatt. Mindezt ellensúlyozva, a csomagtartó viszont elég elfogadható méret (pótkerék nélkül) ebben a kategóriában. 2 személy hétvégi csomagjait bőven elnyeli.
A beltéri dizájn megosztó. Nekem a zongoralakk felület nem igazán tetszik. A műanyagok kemények, viszont a kormány és a váltó tapintása kellemes.
Az autó felszereltségéből adódóan rendelkezett rádióval egybeépített érintős gyári navigációval, ami maximum arra jó, hogy látjuk a térképen, hol járunk, amíg el nem indulunk Nyugatra, ugyanis alapáron csak Magyarország térképet tartalmaz. Átlépve az osztrák határt a semmiben haladunk a navi szerint. Potom pár tízezer forintért természetesen meg lehet vásárolni a szintén használhatatlan nyugati kiterjesztést is. Az utcanevek rettentő hiányosak, elég buta a menürendszere is. Jól néz ki, de más előnye nincs. A szintén gyári kihangosító ellenben nem volt rossz minőségű. A nappali LED-es menetfény szerintem nagyon hasznos és kellően erős, gyújtás ráadáskor egyből világít, jó láthatóságot biztosít. Tompítottat így sötétedésig teljesen felesleges használni.
A km számláló kijelzőjét okosabban is megoldhatták volna. A fedélzeti számítógép fogyasztási és egyéb adatait léptetve tudjuk csak meg a külső hőmérsékletet, nem látható állandóan a kijelzőn.
A klímakapcsoló gomb szereti önállósítani magát. Kikapcsolt állapotban szélvédő állásra tekerve automatikusan bekapcsol, de erről nem mindig ad visszajelzést (nem világít a lámpa). Indításkor, a kikapcsolt klímával leállított autó szélvédő álláson hűtéssel indul újra. Ezen felül egy másik példányban a kapcsoló hatástalan volt, állandóan ment a légkondi. A szerviz meg csak tanácstalanul vakarózott. Az ablaktörlő megpróbál intelligens lenni. Nem csak bekapcsolt állapotban aktiválja a hátsó lapátot hátramenetben, hanem percekkel később is képes erre tolatás közben amikor az ablaktörlő már rég nem megy és hátul semmi víz nincs. Szárazon darálja a lapátot és karcolja az üveget.
A tempomat 5 km/h lépcsőkben állítható, ami nem túl jó, de egyébként jól használható. Viszont bekapcsolt tempomatnál a központi kijelző teljesen foglalt, ha egyéb adatra van szükségünk, akkor léptetni kell a menüt, ami egész addig aktív, míg változás nem történik a tempomat funkcióval.
A visszagurulás gátló is hasznos, de kikapcsolni nem lehet.

Összefoglalva:
Szerethető kis autó, de több bosszantó hibával. És kérdés, hogy hosszú távon milyen hasonló kisebb és nagyobb hibák sorozata várható…

A következő is céges, Ford Focus. Szintén dízel.

Hibalista

- Visszahívás 2x (asszem kerékcsapágy). - Zörgés a motortérben. Könnyedén orvosolható kábelkötegelővel, vagy egy csavarral.

Ide hordtam szervizbe

Duna Auto Zrt. Lassú, pontatlan, sokat váratnak.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Focus II sedan, 1.6 benzin Következő autója? Focus III, 1.6 TDCi 95Le
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2013 (2012)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)