Szerethető, de bosszantó hibákkal.
Szöveges ítélet
Clio III, 1.5 dCi 75Le.
Cégautó volt, nulla kilométerrel vettem át. Összesen 32 000 km-t tettem meg vele, ami nem sok, így komoly típushibákról nem tudok beszámolni, de van miről mesélni... Vegyesek a tapasztalataim, de egyértelmű, hogy ennyi pénzt nem adnék érte, ha magamnak venném. A listaára akkoriban 4 millió Ft volt.
Pár ezer km-t követően egyből elkezdett zörögni valami műanyag a motortérben. Ez előjött több példánynál is, de könnyendén orvosolható volt.
Korábban hajtottam 2-es Cliot, dízelt és benzinest is egyaránt, illetve mentem egy keveset a 3-as változattal is, így volt viszonyítási alapom. Az előd modellekhez képest bunker érzése van az embernek. A hátsó szélvédő lőrés méretű, súlyosbítva az extra széles C oszloppal. Ez a kombináció így simán kitakar hosszában egy egész autót kitolatáskor (vagy akár gyalogosokat is!!!). Elhelyeztek ugyan egy kis üvegablakot a C oszlopon, de ez semmit sem ér. Gyanítom így tudták teljesíteni a követelményeket, csökkentve ezzel papíron a holtteret a böszme C oszlop miatt.
Az autó útfekvése a korábbi, főleg a billegős kettes szériához képest kifejezetten jó, már-már vezetési élményt nyújt, könnyen és jól vezethető. ESP-vel a vezetéstechnikai pályán jól vizsgázott.
A váltó áttételezése megszokást igényel. Aki hozzászokott a korábbi Clio-k dízel motorjaihoz és váltó áttételeihez, annak nem feltétlen tetszik majd az új. Nekem nagyon nem jött be… A motor alapjárattól kb 1500-as fordulatig erőtlen, használhatatlan, de utána kellően dinamikus és nyomatékos, egészen 2500-3000-ig. Fölötte már semmi értelme forgatni, mert csak bőg a motor. Visszatérve az áttételekre… Harmadik fokozatból kb. hatvannál érdemes felváltani, ennél lassabb sebesség esetén az erőtlen tartományba esik vissza a fordulat és zavaróan dadog, kerreg a motor, mintha le akarna fulladni. Képzelem, ez milyen jó lehet a kettőstömegűnek. Az ötödik fokozat városban szinte felesleges, betartva a sebességhatárokat. Ezt leszámítva lakott területen és autópályán is kellően dinamikus az autó. A 160-as utazótempó is elfogadható vele, amit természetesen csak a német autópályán próbáltam ki. A szélzaj viszont már 120-130-nál nagyon zavaró, hangos az autó, beszélgetni csak nagy hangerővel lehet.
A fogyasztásra nem lehet panasz, bár ugye ez egyén- és talpfüggő is. A gyári adatok ennél a típusnál is erősen túlzóak. Nálam városban 6 liter alatt beérte, ami normál pályatempó mellett lecsökkent 5—5,5 liter közé. Sőt, zsúfolt nyugati autópálya szakaszokon 100-120 km/h-s nagyobb távok mellett a 4 litert is meg lehetett közelíteni felülről. A tank viszont elég kicsi a korábbi modellhez képest, így kisebb a hatótávolság.
Belülről nem túl tágas a bódé, habár a 171 cm-es magasságommal kényelmesen elfértem benne. Viszont a hirtelen megvastagodó tető keresztben a szélvédőnél tud meglepetést okozni a magasabb egyéneknek. Hátul meglehetősen szűkös a helykínálat, láb- és fejtérben egyaránt. A gyerekülésbe 2 éves gyereket sem egyszerű behajtogatni, főleg a szűk fejtér miatt. Mindezt ellensúlyozva, a csomagtartó viszont elég elfogadható méret (pótkerék nélkül) ebben a kategóriában. 2 személy hétvégi csomagjait bőven elnyeli.
A beltéri dizájn megosztó. Nekem a zongoralakk felület nem igazán tetszik. A műanyagok kemények, viszont a kormány és a váltó tapintása kellemes.
Az autó felszereltségéből adódóan rendelkezett rádióval egybeépített érintős gyári navigációval, ami maximum arra jó, hogy látjuk a térképen, hol járunk, amíg el nem indulunk Nyugatra, ugyanis alapáron csak Magyarország térképet tartalmaz. Átlépve az osztrák határt a semmiben haladunk a navi szerint. Potom pár tízezer forintért természetesen meg lehet vásárolni a szintén használhatatlan nyugati kiterjesztést is. Az utcanevek rettentő hiányosak, elég buta a menürendszere is. Jól néz ki, de más előnye nincs. A szintén gyári kihangosító ellenben nem volt rossz minőségű. A nappali LED-es menetfény szerintem nagyon hasznos és kellően erős, gyújtás ráadáskor egyből világít, jó láthatóságot biztosít. Tompítottat így sötétedésig teljesen felesleges használni.
A km számláló kijelzőjét okosabban is megoldhatták volna. A fedélzeti számítógép fogyasztási és egyéb adatait léptetve tudjuk csak meg a külső hőmérsékletet, nem látható állandóan a kijelzőn.
A klímakapcsoló gomb szereti önállósítani magát. Kikapcsolt állapotban szélvédő állásra tekerve automatikusan bekapcsol, de erről nem mindig ad visszajelzést (nem világít a lámpa). Indításkor, a kikapcsolt klímával leállított autó szélvédő álláson hűtéssel indul újra. Ezen felül egy másik példányban a kapcsoló hatástalan volt, állandóan ment a légkondi. A szerviz meg csak tanácstalanul vakarózott. Az ablaktörlő megpróbál intelligens lenni. Nem csak bekapcsolt állapotban aktiválja a hátsó lapátot hátramenetben, hanem percekkel később is képes erre tolatás közben amikor az ablaktörlő már rég nem megy és hátul semmi víz nincs. Szárazon darálja a lapátot és karcolja az üveget.
A tempomat 5 km/h lépcsőkben állítható, ami nem túl jó, de egyébként jól használható. Viszont bekapcsolt tempomatnál a központi kijelző teljesen foglalt, ha egyéb adatra van szükségünk, akkor léptetni kell a menüt, ami egész addig aktív, míg változás nem történik a tempomat funkcióval.
A visszagurulás gátló is hasznos, de kikapcsolni nem lehet.
Összefoglalva:
Szerethető kis autó, de több bosszantó hibával. És kérdés, hogy hosszú távon milyen hasonló kisebb és nagyobb hibák sorozata várható…
A következő is céges, Ford Focus. Szintén dízel.
Hibalista
- Visszahívás 2x (asszem kerékcsapágy). - Zörgés a motortérben. Könnyedén orvosolható kábelkötegelővel, vagy egy csavarral.
Ide hordtam szervizbe
Duna Auto Zrt. Lassú, pontatlan, sokat váratnak.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus II sedan, 1.6 benzin | Következő autója? | Focus III, 1.6 TDCi 95Le |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
