Pörgős turbi
Szöveges ítélet
Bemutató autóként vásároltam dymamique (legjobb)felszereltséggel.
Mintegy 1000 km megtétele után csak jót írhatok róla. Hihetetlen, hogy 900cm3 -ből és 90LE-ből egy ilyetén lendületes autót tudtak kihozni! Magam 184cm-ével kényelmesen tudok elhelyezkedni benne, még akkor is, amikor hátul 3 személlyel utaztunk. Városban az ECO-gomb használata mellett és figyelve, hogy 2000 -nél lehetőleg a fordulatszámmérő ne mutasson magasabb értéket, képes voltam 5,7 l-es fogyasztás elérésére. Kevésbé ügyelve a fordulatszámra 6-6,5 közötti értéket lehet vele autózni. Városon kívül 5 személlyel és dinamikusan autózva 5,9l-es fogyasztást értem el. Feltételezem, hogy két fővel és betartva a megengedett maximális sebességhatárokat akár 5l-alá is tornázható ez az érték. Az autó futóműve és kanyarstabilitása kiváló,olyan érzete van az embernek, hogy szinte képtelenség ezzel az autóval nem az úton maradni vagy a kanyarban kisodródni. Méreténél és kényelménél fogva a nála egy kategóriával magasabban jegyzett autókkal is felveszi a versenyt. Kis súlyát figyelembe véve (1080kg)a 90 LE-s benzines turbómotor kellő erővel és dinamikával rendelkezik, meggyőződésem, hogy a megadott gyári gyorsulási értéknél jobb időt lehet vele autózni. A 90 LE-höz és a 135 Nm-es forgatónyomatékhoz elegendő a nem hosszú úton járó, könnyen és jól hangolt 5 sebességes váltó. (130km/h -ás sebességnél 3400-at forog).A háromhengeres turbómotor még a magasabb fordulatszám mellett is nagyon csendes. Az autó külső megjelenése magáért beszél. Az összeszerelés minősége,az alkalmazott anyagok, a Start/Stop rendszer, a 7"-os médianavigációs és multimédia rendszer teljes Európa térképpel, GPS navigáció, a bluetooth kihangosító audiostreaming funkcióval, az USB és Jack csatlakozók, a Renault Bass Reflex rendszer, a motor zajának megfelelő hangerő szabályozó (6 hangszóró, ABS, EBV/EBV, ASR és ESP rendszerek, a fedélzet számítógép, az immobiliser, a tempomat, miultifunkciós kormánykerék, az ülésfűtés, a bőrkormány, a ködfényszórók,a nyomgombos indítás, a 16"-os passion könnyűfém keréktárcsák, az Energy smart rendszer, a LED nappali menetfény,az emelkedőn elindulást segítő rendszer,a színezett és sötétített ablaküvegek, az elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök valamint a sebességfüggő elektromos szervokormány mind-mind olyan tartozékai az autónak,a melyek így együttesen csak némelyik prémiumkategóriás autó sajátja.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3225 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nubira 1,8 CDX | Következő autója? | Clio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
