Megbízható munkatárs
Szöveges ítélet
2017-ben kaptam céges használatra kis fehér barátomat. Már az elődje is ugyanilyen volt, azt is 3 évig hajtottam örömmel, így mikor felajánlották, hogy lehet-e a következő is ugyanilyen habozás nélkül rávágtam, hogy igen. Kezdjük azzal, hogy ez jó autó. Francia, és jó! A kis 1.5-ös dCi nem teszi előzésbajnokká, de a remek futóműve miatt még ezzel a kis motorral jó érzés vezetni. Az autópályán is jól érezné magát egy hat sebességes váltóval, oda azért karcsú a 75 paci. Ami a legmeglepőbb volt benne, hogy 190 cm magassággal, 46-os lábbal is kényelmes a vezetési pozíció, ha veszünk bele 3000 Ft-ért egy deréktámaszt. Nincs feleslegesen térdmagasságig felhúzott középkonzol és az ülés kellőképpen hátra csúsztatható. Szerencsére egyszer sem kellett kipróbálnom, hogy elég-e a fejtér egy hátulról történő beleszállás esetén, mert a fejtető-plafon javasolt „ököl”távolsága helyett csak úgy 3 cm volt teljesen leeresztett üléssel is. Sajnos kényelmes vezetési pozícióban max 4, de inkább 3 személyes az autó, mivel a vezetőülés háttámlája ekkor 6 cm-re van a hátsó ülőlaptól. A lényegi mechanikus elemek teljesen rendben voltak, míg használtam, motor, váltó, futómű, kormányzás teljesen korrekt! Gyakran kellett rossz burkolatú úton is használni, nem csörgött, nem morgott, tette a dolgát. Az pedig hogy 60-al lehet kijönni vele még egy szűk körforgalomból is, kimondottan szórakoztató!
Az összképhez természetesen hozzátartoznak a problémás részek is. Ezek egyike a holttér. Kicsi autó, mégis sikerült úgy kialakítani a C oszlop környékét, hogy az oldalablakok és hátsó szélvédő felől is sikerült úgy felhúzni a kasztnit a valóban szép design kedvéért, hogy két méterről képes teljesen kitakarni egy motorost. Ez rettentően aggasztó volt előre és hátramenetben is. A másik problémás terület „természetesen” az elektronika. A belső világítás kapcsolói meghatározhatatlan módon reagáltak minden próbálkozásra, de legalább menet közben maguktól nem kapcsoltak fel. Ellenben a klíma! Minden egyes indításnál bekapcsolt, ha világított az AC visszajelző, ha nem. Így ha nem akartam használni, mindig meg kellett kétszer nyomnom. A szériából kollégáknak is voltak hasonló tapasztalataik, így nyilván típushiba, lehet Törökországban másképp kell értelmezni a kapcsolási rajzot mint Franciaországban. Nincs automata ablakemelő. Bizonyára drága lett volna egy olyan ablakemelő-kapcsoló a Zen felszereltségi szinthez, amit nem kell folyamatosan nyomva tartani az ablak teljes le-/fel-engedéséhez. Szerencsére már kitették a szélekre a nappali menetfényt, az előző sorozatnál még közel voltak az emblémához, így rossz látási viszonyok között a szemből jövő a valósnál jóval távolabbinak érezhette a távolságot előzésnél. Az viszont nagyon érdekelne, hogy ha már szinte minden autónak van automata első led-es helyzetjelzője, hátul vajon miért nincsen?
Az autórádió hangzása nagyon szép! Feledtetni tudta azt, hogy nincsen benne CD lejátszó, így csak butított mp3-akat játszhattunk le vele usb-ről. Az első ajtók hangszórói, és óriási hangjáratai nagyon jót tettek a metal hangzásnak!
Az üzemanyagtankja igen érdekes. Az adatlap szerinti 45 literes tankot többször sikerült 50 felett megtankolni. És az első pisztolyleoldás után kicsit kijjebb emelve még apránként sokszor 5 liter is belefért. Nagyrészt autópályán, szabályosan használva 4,7 liter gázolajat fogyasztott 100-on, városban 6-ot, és volt olyan országúti nap, mikor kijött 3,2-ből, szerintem mind baráti mindazért cserébe, amit ad.
Sajnos fehérnek kellett lennie, így a kosszal voltak gondjai. Főleg a rovarmaradványokkal. Mert amelyik 130-al belecsapódik ebbe az akril-felületbe, azt kefével aligha lehet lemosni, ahhoz bizony mikroszálas törlőkendő kell, vagy tűzhelytisztító hab. A kavicsfelverődéseket is kevésbé bírja, mint a metálfényezés.
Mindent összevetve csak azért is remek kis autó (kisautó… 10 centivel hosszabb, mint egy II-es Golf), öröm volt megosztani vele ezt a ~3,5 évet, soha nem hagyott cserben, kedves kis kanyarbandita, sok örömet kívánok hozzá a leendő következő tulajdonosának!
Hibalista
- Légszívócső, klímakapcsoló, beltéri világítás kapcsoló, évente legalább egy izzó, kuplung várható
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 149735 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Captur |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
