A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2013)

Clio 1.5 dCi Zen 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható munkatárs

Szöveges ítélet

2017-ben kaptam céges használatra kis fehér barátomat. Már az elődje is ugyanilyen volt, azt is 3 évig hajtottam örömmel, így mikor felajánlották, hogy lehet-e a következő is ugyanilyen habozás nélkül rávágtam, hogy igen. Kezdjük azzal, hogy ez jó autó. Francia, és jó! A kis 1.5-ös dCi nem teszi előzésbajnokká, de a remek futóműve miatt még ezzel a kis motorral jó érzés vezetni. Az autópályán is jól érezné magát egy hat sebességes váltóval, oda azért karcsú a 75 paci. Ami a legmeglepőbb volt benne, hogy 190 cm magassággal, 46-os lábbal is kényelmes a vezetési pozíció, ha veszünk bele 3000 Ft-ért egy deréktámaszt. Nincs feleslegesen térdmagasságig felhúzott középkonzol és az ülés kellőképpen hátra csúsztatható. Szerencsére egyszer sem kellett kipróbálnom, hogy elég-e a fejtér egy hátulról történő beleszállás esetén, mert a fejtető-plafon javasolt „ököl”távolsága helyett csak úgy 3 cm volt teljesen leeresztett üléssel is. Sajnos kényelmes vezetési pozícióban max 4, de inkább 3 személyes az autó, mivel a vezetőülés háttámlája ekkor 6 cm-re van a hátsó ülőlaptól. A lényegi mechanikus elemek teljesen rendben voltak, míg használtam, motor, váltó, futómű, kormányzás teljesen korrekt! Gyakran kellett rossz burkolatú úton is használni, nem csörgött, nem morgott, tette a dolgát. Az pedig hogy 60-al lehet kijönni vele még egy szűk körforgalomból is, kimondottan szórakoztató!
Az összképhez természetesen hozzátartoznak a problémás részek is. Ezek egyike a holttér. Kicsi autó, mégis sikerült úgy kialakítani a C oszlop környékét, hogy az oldalablakok és hátsó szélvédő felől is sikerült úgy felhúzni a kasztnit a valóban szép design kedvéért, hogy két méterről képes teljesen kitakarni egy motorost. Ez rettentően aggasztó volt előre és hátramenetben is. A másik problémás terület „természetesen” az elektronika. A belső világítás kapcsolói meghatározhatatlan módon reagáltak minden próbálkozásra, de legalább menet közben maguktól nem kapcsoltak fel. Ellenben a klíma! Minden egyes indításnál bekapcsolt, ha világított az AC visszajelző, ha nem. Így ha nem akartam használni, mindig meg kellett kétszer nyomnom. A szériából kollégáknak is voltak hasonló tapasztalataik, így nyilván típushiba, lehet Törökországban másképp kell értelmezni a kapcsolási rajzot mint Franciaországban. Nincs automata ablakemelő. Bizonyára drága lett volna egy olyan ablakemelő-kapcsoló a Zen felszereltségi szinthez, amit nem kell folyamatosan nyomva tartani az ablak teljes le-/fel-engedéséhez. Szerencsére már kitették a szélekre a nappali menetfényt, az előző sorozatnál még közel voltak az emblémához, így rossz látási viszonyok között a szemből jövő a valósnál jóval távolabbinak érezhette a távolságot előzésnél. Az viszont nagyon érdekelne, hogy ha már szinte minden autónak van automata első led-es helyzetjelzője, hátul vajon miért nincsen?
Az autórádió hangzása nagyon szép! Feledtetni tudta azt, hogy nincsen benne CD lejátszó, így csak butított mp3-akat játszhattunk le vele usb-ről. Az első ajtók hangszórói, és óriási hangjáratai nagyon jót tettek a metal hangzásnak!
Az üzemanyagtankja igen érdekes. Az adatlap szerinti 45 literes tankot többször sikerült 50 felett megtankolni. És az első pisztolyleoldás után kicsit kijjebb emelve még apránként sokszor 5 liter is belefért. Nagyrészt autópályán, szabályosan használva 4,7 liter gázolajat fogyasztott 100-on, városban 6-ot, és volt olyan országúti nap, mikor kijött 3,2-ből, szerintem mind baráti mindazért cserébe, amit ad.
Sajnos fehérnek kellett lennie, így a kosszal voltak gondjai. Főleg a rovarmaradványokkal. Mert amelyik 130-al belecsapódik ebbe az akril-felületbe, azt kefével aligha lehet lemosni, ahhoz bizony mikroszálas törlőkendő kell, vagy tűzhelytisztító hab. A kavicsfelverődéseket is kevésbé bírja, mint a metálfényezés.

Mindent összevetve csak azért is remek kis autó (kisautó… 10 centivel hosszabb, mint egy II-es Golf), öröm volt megosztani vele ezt a ~3,5 évet, soha nem hagyott cserben, kedves kis kanyarbandita, sok örömet kívánok hozzá a leendő következő tulajdonosának!

Hibalista

- Légszívócső, klímakapcsoló, beltéri világítás kapcsoló, évente legalább egy izzó, kuplung várható

Ide hordtam szervizbe

Renault Kalydi Debrecen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 149735
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Clio Következő autója? Captur
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2013 (2012)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)