A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2013)

Clio 0.9 TCE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Majdnem, de nem

Szöveges ítélet

Az autót 2016 végén vettük. Az 5 éves gyári garancia és az ára miatt lett Renault, a japán versenytársak ebben a kategóriában hasonló felszereltséggel 1-1,5 M Ft-tal kerültek többe. Most egy éves, 15000 km-rel.
Először a jó dolgok: ezzel a pici motorral elfogadhatóan megy. Céges szívó 1.6-os opel flotta közvetlen összehasonlítási alap, szerintem azoknál jobban, igaz, fogyaszt is annyit, vagy többet. 4500 fölött a kávédaráló jellegű motorhang kisimul és egy v-motor hangjához kezd hasonlítani, még mosolyt is csalt az arcomra az elején. A motor kellően rugalmas, nem kell azonnal elváltogatni. Helykínálat ebben a kategóriában szerintem jó, csomagtartó 300l-rel szintén, váltóra sem tudok panaszkodni. Klíma erős, gyors, kb 6-7 deci a fogyasztásban, ez rendben van, a kis köbcenti ellenére nagyon sokat nem vesz el a teljesítményből.

És ami nem annyira:
Az autó nem könnyű a kis motor ellenére, borzasztóan alulkormányzott, a futóműve egyáltalán nem jó. Sokat fogyaszt a teljesítményhez, súlyhoz képest is, a gyári adatokat szerintem vákuumban mérik. Amikor megjelent a modell, valamelyik autós stáb tesztelte, vásárlás előtt én is nézegettem a videomegosztókat és ha jól emlékszem 9.3 literes átlag jött nekik ki a tesztjükön. Akkor úgy gondoltam, biztos gyilkolták, hiszen teszt... de nem kell. Városi körülmények között, mondjuk télen, vagy rövidebb utakon 10 fölé is megy simán. Nem autópályán, finoman 75/25 országút/város megosztásban a 7l bravúrnak számít, átlag inkább 8, mindez nem duhajkodva.
Nagyon gyenge minőségű összeszerelés, 6000km-nél kezdett zörögni, nyiszogni a bal első ajtó, 8000-nél követte a jobb első, röviddel utána a csomagtartó ajtaja. Egyelőre a két hátsó ajtó még tartja magát,de ez baromi kellemetlen, francia autó ide vagy oda. A clio kicsit jobb felszereltséggel könnyen 5M fölé szalad, és hát nyiszeg-nyöszög egy évesen...
Nagyon lassan kezd fűteni benzinmotorhoz képest, télen 3-4 km is kell ehhez. Szervíz válasza: korszerű motor, kis hőtermeléssel. Jut eszembe, amíg hideg a motor, nagyon kiegyenlítetlenül jár, hátbaver a turbó gázadásnál, szerencsére ez a jelenség jóval hamarabb eltűnik, minthogy fűteni kezdene. Igen, ez a jó hír itt :)
A rádió kezelése nehézkes, tele buta megoldásokkal, mp3-ban navigálni vezetés közben szinte lehetetlen, egyszerűen hihetetlen, hogy ezt az egyszerű dolgot hogy nem sikerült megoldani, teljesen irracionális.A hang minősége a buzzwordök ellenére természetesen nagyon gyenge.
A fékek lehetnének (sokkal) jobbak. Maga az elektronika nagyon érzékeny, de kevés vigasz, hogy úgy nem lassul, hogy megy az ABS közben. Lehet, hogy nem korrekt összehasonlítani egy crv-vel (előző autó),de prémium új gumikon ennél én egy kisautónál is többet várok. Az első kis hó, latyak már komoly figyelmet és alkalmazkodást igényel.

Hiba: 2070km-nél a teljesítmény eltűnt, gázadásra semmi, bólogatás, majd kb 20km/h-val egy leállásra alkalmas helyig. Mindez motorhiba-jelzés nélkül. És hát enélkül a szervíz is tehetetlen, 3 hétig javították, próbálták megtalálni a hiba okát, de az egész korrektül zajlott, csereautóval. Kollegám, aki renault tulaj hosszabb ideje nyugtatott, hogy egy renault esetében minden 2000km-re jut valami, örüljek annak a 70km-nek, amit pluszban kaptam. A konklúziót mindenki vonja le maga, francia autó, vagy inkább turbós benzinmotor, a lényeg, hogy garanciás a kocsi, de ha ezt nekem kellett volna kifizetni, 1M Ft-nál többe került volna márkaszervízben. Egy hibás lambdaszonda miatt rossz benzin/levegő aránnyal ment az autó, ez tönkretette a turbót és a katalizátort. És ezt a elektronika nem jelezte ki, csak végül leállt.
Egyéb: az egyik szélvédőmosó cserénél láttam, hogy üres a kiegyenlítőtartály. Szervíz, utána töltöttek. Diagnózis: előfordul. Én: de egy zárt rendszer, és mi van, ha a korábbi hiba a hengerfejet is érintette...Szervíz: az kizárt, higgyem el, el tud az menni itt-ott, és el is szokott ennél a motornál. Az autó még négy évig garanciás, tehát most ez kevésbé érdekel, de legalábbis szokatlan

Összefoglalva: A leírt hiányosságok bosszantóak, de egyik sem az elviselhetetlen kategória. Kompromisszumokkal ugyan, de jó vezetni a cliot, nálunk az első év mondjuk nem az autó iránti bizalom épüléséről szólt. Ebben a kategóriában ez a legolcsóbb és hát mai realitás sajna, hogy 3,5M Ft-ért még nagyon meg kell tudni alkudni dolgokkal.

Hibalista

- Turbó, katalizátor, lambdaszonda.

Ide hordtam szervizbe

Renault Meszlényi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2013 (2012)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)