Majdnem, de nem
Szöveges ítélet
Az autót 2016 végén vettük. Az 5 éves gyári garancia és az ára miatt lett Renault, a japán versenytársak ebben a kategóriában hasonló felszereltséggel 1-1,5 M Ft-tal kerültek többe. Most egy éves, 15000 km-rel.
Először a jó dolgok: ezzel a pici motorral elfogadhatóan megy. Céges szívó 1.6-os opel flotta közvetlen összehasonlítási alap, szerintem azoknál jobban, igaz, fogyaszt is annyit, vagy többet. 4500 fölött a kávédaráló jellegű motorhang kisimul és egy v-motor hangjához kezd hasonlítani, még mosolyt is csalt az arcomra az elején. A motor kellően rugalmas, nem kell azonnal elváltogatni. Helykínálat ebben a kategóriában szerintem jó, csomagtartó 300l-rel szintén, váltóra sem tudok panaszkodni. Klíma erős, gyors, kb 6-7 deci a fogyasztásban, ez rendben van, a kis köbcenti ellenére nagyon sokat nem vesz el a teljesítményből.
És ami nem annyira:
Az autó nem könnyű a kis motor ellenére, borzasztóan alulkormányzott, a futóműve egyáltalán nem jó. Sokat fogyaszt a teljesítményhez, súlyhoz képest is, a gyári adatokat szerintem vákuumban mérik. Amikor megjelent a modell, valamelyik autós stáb tesztelte, vásárlás előtt én is nézegettem a videomegosztókat és ha jól emlékszem 9.3 literes átlag jött nekik ki a tesztjükön. Akkor úgy gondoltam, biztos gyilkolták, hiszen teszt... de nem kell. Városi körülmények között, mondjuk télen, vagy rövidebb utakon 10 fölé is megy simán. Nem autópályán, finoman 75/25 országút/város megosztásban a 7l bravúrnak számít, átlag inkább 8, mindez nem duhajkodva.
Nagyon gyenge minőségű összeszerelés, 6000km-nél kezdett zörögni, nyiszogni a bal első ajtó, 8000-nél követte a jobb első, röviddel utána a csomagtartó ajtaja. Egyelőre a két hátsó ajtó még tartja magát,de ez baromi kellemetlen, francia autó ide vagy oda. A clio kicsit jobb felszereltséggel könnyen 5M fölé szalad, és hát nyiszeg-nyöszög egy évesen...
Nagyon lassan kezd fűteni benzinmotorhoz képest, télen 3-4 km is kell ehhez. Szervíz válasza: korszerű motor, kis hőtermeléssel. Jut eszembe, amíg hideg a motor, nagyon kiegyenlítetlenül jár, hátbaver a turbó gázadásnál, szerencsére ez a jelenség jóval hamarabb eltűnik, minthogy fűteni kezdene. Igen, ez a jó hír itt :)
A rádió kezelése nehézkes, tele buta megoldásokkal, mp3-ban navigálni vezetés közben szinte lehetetlen, egyszerűen hihetetlen, hogy ezt az egyszerű dolgot hogy nem sikerült megoldani, teljesen irracionális.A hang minősége a buzzwordök ellenére természetesen nagyon gyenge.
A fékek lehetnének (sokkal) jobbak. Maga az elektronika nagyon érzékeny, de kevés vigasz, hogy úgy nem lassul, hogy megy az ABS közben. Lehet, hogy nem korrekt összehasonlítani egy crv-vel (előző autó),de prémium új gumikon ennél én egy kisautónál is többet várok. Az első kis hó, latyak már komoly figyelmet és alkalmazkodást igényel.
Hiba: 2070km-nél a teljesítmény eltűnt, gázadásra semmi, bólogatás, majd kb 20km/h-val egy leállásra alkalmas helyig. Mindez motorhiba-jelzés nélkül. És hát enélkül a szervíz is tehetetlen, 3 hétig javították, próbálták megtalálni a hiba okát, de az egész korrektül zajlott, csereautóval. Kollegám, aki renault tulaj hosszabb ideje nyugtatott, hogy egy renault esetében minden 2000km-re jut valami, örüljek annak a 70km-nek, amit pluszban kaptam. A konklúziót mindenki vonja le maga, francia autó, vagy inkább turbós benzinmotor, a lényeg, hogy garanciás a kocsi, de ha ezt nekem kellett volna kifizetni, 1M Ft-nál többe került volna márkaszervízben. Egy hibás lambdaszonda miatt rossz benzin/levegő aránnyal ment az autó, ez tönkretette a turbót és a katalizátort. És ezt a elektronika nem jelezte ki, csak végül leállt.
Egyéb: az egyik szélvédőmosó cserénél láttam, hogy üres a kiegyenlítőtartály. Szervíz, utána töltöttek. Diagnózis: előfordul. Én: de egy zárt rendszer, és mi van, ha a korábbi hiba a hengerfejet is érintette...Szervíz: az kizárt, higgyem el, el tud az menni itt-ott, és el is szokott ennél a motornál. Az autó még négy évig garanciás, tehát most ez kevésbé érdekel, de legalábbis szokatlan
Összefoglalva: A leírt hiányosságok bosszantóak, de egyik sem az elviselhetetlen kategória. Kompromisszumokkal ugyan, de jó vezetni a cliot, nálunk az első év mondjuk nem az autó iránti bizalom épüléséről szólt. Ebben a kategóriában ez a legolcsóbb és hát mai realitás sajna, hogy 3,5M Ft-ért még nagyon meg kell tudni alkudni dolgokkal.
Hibalista
- Turbó, katalizátor, lambdaszonda.
Ide hordtam szervizbe
Renault Meszlényi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
