Ideális kiscsaládos
Szöveges ítélet
A legolcsóbb új kombi ötcsillagos törésteszttel, két gyerek szállítására 10-300 kilométeres távokon. Erre a célra vettük, és öt év használat során minden elvárásnak tökéletesen megfelelt.
Méret, kényelem - 5*
Belül kisautót meghazudtoló méretek és kényelem fogad. A hátrafelé néző ISOFIX-es gyerekülésben a háromévesünk is kényelmesen elfér úgy, hogy az anyósülést nem is kell teljesen előre húzni. Keskeny, ezért inkább négyszemélyes, de négy személynek hosszabb útra is teljes értékű autó. A csomagtér alapon is elnyeli egy nyaralás minden cuccát babakocsistul, az üléseket lehajtva pedig egy költözést is végig tudtunk vele csinálni.
Vezethetőség - 5*
Kényelmes, de stabil rugózás, pontos kormányzás. Meglepően kis helyen megfordul. Elsőre megijedtem a jelképes hátsó ablaktól, de a tolatóradarral és a nagy, mozgatható tükrökkel álom a parkolás. A tempomat szépen vezet és finoman gyorsít. A A fordulatszámszabályozó remekül működik, gázadás nélkül el lehet vele gurulni, ami megkönnyíti a dugóban araszolást. A nagy tükrökkel hátrafelé jó a kilátás, a vaskos A oszlop viszont balra előre elég sokat kitakar. Körforgalomban nem zavaró, nagy ívű balkanyarokban viszont pont nem látom a szembejövőt. A tompított fényszóró lenyűgözően jó, másik autóból átülve néhányszor azt hittem, reflektorral megyek, olyan jól megvilágítja az utat.
Pakolás, praktikum - 3*
A csomagtér alatti rekeszben el lehet rejteni az elsősegélydoboz-papírzsebkendő-pelenkacsomag-pokróc készleteket anélkül, hogy azok bombaként röpködnének a csomagtartóban. A hátsó ülések ledöntésével óriási sík csomagteret kapunk. Az utastérben sajnos már kevésbé praktikusak a pakolási lehetőségek. A vezető ajtaján egyetlen óriási zseb van, ami fekete lyukként működik: egy piros lámpányi idő alatt biztosan nem találom meg, amit egyszer beleejtettem. A sebességváltó mögött van egy pohártartó, amibe pont nem fér bele egy félliteres palack - cserébe a hűtött-fűtött kesztyűtartóba akár három is. A legbosszantóbb, hogy ha van egy teljes értékű hátsó sor, akkor az miért nem kapott utastérvilágítást? Nem könnyű sötétben bekötni két gyereket, ezért a hátsó ülésen kénytelenek vagyunk mindenféle felbarkácsolt zseblámpákkal próbálkozni.
Motor - 4*
Városban és 90/130-as egyenletes haladáshoz bőven elég az 1.2 szívó. Előzésnél és emelkedőn viszont már szorgalmasan kell visszakapcsolgatni, 100 felett gyakorlatilag nincs gyorsulás. Amúgy annyira jó vezetni a Cliót, hogy sokszor megkíván az ember hozzá egy turbót... De ha a lelkesedést legyőzi a józan ész, akkor átlagembernek átlag használatra az 1.2 16V is bőven elég. Fogyasztás 90-nel 5 liter, 130-cal 7 liter, városban forgalomtól függően 6-8 liter.
Megjelenés és szórakoztatás - 5*
Ebben az árkategóriában nem várja az ember, hogy utána fordulnak az utcán, márpedig a Clio feltűnést kelt. "Ez egy sportkocsi" - kaptam egy csodálkozó megjegyzést az újonnan 3 millió Ft-os, 72 lóerős kombimra. Belülről már sajnos kevésbé látványos a megjelenés, a műszerfal legalábbis nekem nem tetszik. A rádió jól szól, a telefonos app gond nélkül kapcsolódik és egyszerűen használható - kár, hogy a multimédiás rész el is foglalja a középkonzolt, ezért a szellőztető gombokat valahol derékmagasságban kell tekergetni.
Az 5 év garanciaidő alatt semmi gondunk nem volt vele, csak kötelező szervizre vittük.
Összefoglalva:
Előnyök: méret, kényelem, vezethetőség, könnyű parkolás, megjelenés, kedvező ár, 5 év garancia, biztonságérzetet adó törésteszt.
Hátrányok: hátsó utastérvilágítás hiánya, gyenge motor, nem a legpraktikusabb középkonzol és pakolóhelyek, balra előre sokat kitakaró A oszlop.
Hibalista
- 5 év garanciaidő alatt semmi.
Ide hordtam szervizbe
Tamás Autó Vác
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
