Csak szeretni lehet!
Szöveges ítélet
2013-ban vettuk az autot nem sokkal a megjelenese utan. Igazabol szerelem volt elso latasra, de a kis haromhengeres motortol tartottam egeszen az elso probautig a tesztautoval. A tesztut alatt azonban meggyozott :) Meg is rendeltuk az autot uvegteto es borules kivetelevel full extrasan. R-Link-kel (nem a buta MediaNav, ez tenyleg nagyon jo), meg mindennel, amivel lehetett.
Habar nekem majdnem az osszes korabbi autom kifejezetten sportos volt, eleinte egyaltalan nem ereztem kevesnek az erejet. Oszinten szolva normalis kozlekedesre nem is kell tobb. Hogy kesobb megis, arra meg visszaterek. Szoval a kis alig 1 tonnas tomeget kifejezetten jol mozgatja a 900 kobcentis haromhengeres. A hangja jellegzetes, de nem ronda, viszont egy enyhe vibralassal azert mindig tudatja veled, hogy paratlan szamu hengerek vannak elol. De szepen huz vegig, egesz dinamikus. A nagyon alacsony fordulatszamot nem szereti, inkabb vissza kell kapcsolni gurulasnal akar 1-esbe es ugy jobb. A leszabalyozas eleg hirtelen jon, de nem is erdemes nagyon szetforgatni, a kozepso fordulatszam tartomanyokban a legjobb. 2000 es 4000 kozott hasznalva boldogan halad es gyorsul. Raadasul kifejezetten jo a fogyasztasa is.
A fogyasztasi adatokat elnezve masoknal nem ertem, hogy hogyan csinaltak. Szinte erthetetlen, hogy hogyan tudtak masok magas fogyasztast elerni. Mi az elso 30e km-t ugyan ovatosan tettuk meg, de utana inkabb sportosan hasznaltuk. De lehet azok az egyenek nem tudnak kis turbos motort jol vezetni... na mindegy is, nalunk kivaloan fogyasztott az auto. Az emlitett elso idoszakban, amikor a start-stop is sokat volt hasznalatban, illetve az ECO gombbal is jatszogattam, akkor 4,5 literes fogyasztasal tudtam vele kozlekedni. Igaz, sok autopalya, de varosi hasznalat is volt boven. Ennel kevesebbet viszont nem lehetseges kihozni belole. Nekem legalabbis nem sikerult. Ebbe a jatekba egy kicsit bele is untam azutan, es ezt kovetoen a start-stop minden inditas utan azonnal ki lett kapcsolva es az ECO gomb is el lett kerulve. Az ECO funkcio bar valoban segit a fogyasztast levinni, viszont megoli a teljesitmenyt. Miutan ezeket melloztem, es a vezetese is sportosodott sokat, a fogyasztas is feljebb ment, de 5,7-es atlag fole nem mentunk soha. Ebben volt 6000 km-es nyaralas, klimaval, autopalyaval 130-140 korul vegig, varos, stb...
Olajat csak es kizarolag olajcserenel toltottek bele, utantolteni a szazezer alatt egyszer sem kellett. Pedig a sok okos az mondta... De ezeket ismerjuk :)
A futomu kelloen feszes, meglepoen jol fordul az auto. Kanyarban billen egyet, de azert jol elfordul. Az ESP-t nem lehet kikapcsolni, de egesz finoman avatkozik kozbe, egyaltalan nem zavaro. Meglepeteseket lehet vele okozni kanyargos uton :) A fek kivalo, annak ellenere, hogy elol csak 256-os a tarcsa es hatul dobfek van. De nagyon jol lassul az auto, es eros fekezesnel is stabil marad. Akkor gyengult egyedul erezhetoen a fek, amikor mar csereerett volt a betet. De az uj betetekkel ujra a regi volt. Amugy 90e km-t kibirtak a betetek. Ilyen autom meg nem volt... Nagyon meglepett.
A belso ter ergonomikus, szep. Minden extra benne van, amit csak el lehet kepzelni es kellhet. A tolatokamera nagyon hasznos dolog, mert a kilatas hatra elegge korlatozott a vaskos c oszlopok miatt es a kis lores hatso ablak miatt. A kilatast elore csak az A oszlop zavarja kicsit kanyarodaskor, de manapsag majdnem minden uj autoban ez van. Sajnos van ara annak, hogy az auto biztonsagos baleset eseten. Ezt a biztonsagot azonban szerencsere nem kellett megtapasztalnom, szoval higgyunk az Euro NCAP-nek.
Hatul kis auto reven a hely is szukosebb, de azert felnottek is siman elfernek. Elol a kenyelem viszont pazar. Tobb ezer kilometeres utazasok soaran sem sajgott semmim. Fantasztikusan kenyelmesek az ulesek. A digitalis klima jol mukodik, a paratlanitas zsenialis, szoval abszolut elegedett voltam.
Osszegezve imadtam az autot, nagy szerettel gondolok ra meg most is, hogy mar nincs meg. Es hogy miert adtam el? A valasz egyszeru, ujabb szerelembol :) Na de az uj is egy Clio 4-es! Megjelent az auto, amire vagytam, es amint lehetett megrendeltem. Ez nem mas, mint az uj Clio RS 220 Trophy. Roviden ez egy limitalt szerias, tovabbfejlesztett verzioja a RenaultSport Clionak. 5 napja van meg az auto, de fantasztikus. Teljesen mas dimenzio termeszetesen, mint a kis Tce, mind teljesitmenyben, mint fekekben, futomuben es termeszetesen arban is van egy komoly ugras. De megerte! Nagyon boldog vagyok, hogy ott van mar a garazsban. Eddig kevesebb, mint 1000 km-t tettem bele, szoval meg csak ismerkedunk, de csodalatos egy kis masina. Nem veletlen, hogy a Nordschleife-n es Hockenheim-ben rekordot allitott fel a maga kategoriajaban. De ez az auto egy masik tortenet, majd errol is irok egy ilyen rodid osszefoglalot, ha 100.000 km-en tul leszek.
Addig is a 4dik generacios Clio-t mindenkinek meleg szivvel tudom ajanlani! A kis 3 hengeres motorral nem fog csalodni! Nagyon megbizhato, gyonyoru es relative olcson fenntarthato. Az elso 2 pont remelem majd az uj Clio Trophy-ra is igaz lesz. Az olcso fenntarthatosagban nem is remenykedem
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta a bo 100.000 km alatt. A fekcso miatti hivatalos visszahivas volt az egyetlen be nem tervezett szervizlatogatas.
Ide hordtam szervizbe
Csakis Renault markaszerviz 30.000 kilometerenkent.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 101000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Almera GTi | Következő autója? | Clio RS 220 Trophy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
