Zabagép
Szöveges ítélet
Nagyon jó kis autó. A Fiesta után egyenesen felüdülés ezt vezetni. A belső kialakítás kellemes a Cinetic típus ami nekem van kapott egy acélkék díszítőcsíkot és pofát a műszerfalra, nagyon feldobja a belső teret. A kialakítás igényes, amit lehetett kihoztak az árkategóriából. A műszerfal kopogós műanyagot kapott, de a jobbik fajtát. Az ülések kényelmesek jól tartanak. Én kértem rá gyári huzatot egy délután ráment a felrakásra, de így jobban néz ki. A kormány jól kezelhető szériában bőrből van. A belső tér eléggé tágas én a 195 cm-el simán elférek benne. A sebességváltó nem vitatkozik, még egy picit akadósan, de precízen beveszi a sebességet.
A motor ... az becsapós. A reklámozott csodafogyasztás hamis. Városon belül cca 7liter, városon kívül 90-es tempónál 5,8, 100km/h-tól 7liter (jó mi?, azzal magyarázták hogy 100-tól két torkon kapja a keveréket és így többet eszik...), viszont az autópálya a csúcs 8-8,5 liter/100 km!!!!! (télen, téli gumival). Na erre nem tudtak mit mondani.
Ahogy írtam egy hónapra levetítve (kb 3500km) cca 7 liter lett a vegyes és ebben minden kb u.o. arányban van.
Lehet sokat eszik, viszont ezért cserébe egy nagyon dinamikus motort kaptam. Turbólyuk szinte nincs, viszonylag gyorsan reagál, 2000-es fordulattól már éled, lehet vele akár nyomatékból is autózni. A nagy nyomaték előzésekkor kifejezetten hasznos. Autópályán nem kell váltogatni, ötösből gyorsul.
Összességében nekem bajom csak a pályás zabálásával van. Egyébként ár/teljesítmény/érték arányban teljesen jó.
Frissítés 2009-06-08
A szervíznél leírtakon kívül továbbra is egy nagyon igényes autónak tartom. Fogyasztása hosszú távon beállt egy stabil 6,3 környékére. Jól megy. Látványos teljesítmény 2000-es fordulattól van, az alatt semmi. Az esőt nem szereti (lehet pára miatt) de mintha picit gyengébb lenne a motor, de lehet csak én vagyok hülye.
Hibalista
- Miután egy szép nyári napon egy nyuszi felfeküdt Renault jelre az autó orrán bizony szervízbe látogattunk vele. A szervízben kiderült, hogy eszi az olajat, némi motorblokk vizsgáltat után kiderült, hogy a hengerfejjel van probléma. Eredmény: hengerfej csere, újragyűrűzés, szelepek újrakalibrálása, tömítéscsere stb. A szervízben a lehető leggyorsabban, nagyon segítőkészen újra összerakták. Úgy tűnik jól sikerült a műtét.
- Ezen kívül nyikorog a szellőző ventillátor, nem tudom miért.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Renault, Toyota, Hyundai |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
