Tengerzöld turbós kombina
Szöveges ítélet
Ez az autó egy álom. Lenne, csak ne francia alkotás volna.
Megvettük, hogy Feleségemnek is legyen autója.
Volt már 70LE-s autóm, de most 280LE-s van. Családban több autót vezettem rendszeresen,van viszonyításom felszereltség, teljesítmény és szervíz ügyben is. Plusz autómániás vagyok, sorry. (főleg Asszonytól kérek elnézést, ez van, már így születtem :D )
Tulajdonképpen tehát jó autó az új Clio, főleg az 1.2T-s motorral.
Árértékarányban szerintem kiváló, más kérdés hogy amit a Renault egyszer megcsinált, jól megtervezett, azt miért kell agyament módon elfelejteni?
Használati szempontból a pakolás a legrosszabb.
Márpedig mi a fenének vesz az ember Grandtourt, ha nem a pakolás miatt, nem?
Pakolás röviden: egyszerűen tragikus.
Részletesen:
kicsi zsebek, és alig van pár lyuk, röhejes lehetőségek.
Pakolási hiányosságok felsorolva:
- Pohárból max 2decis fér be középre, de ha szemüveged van mögötte akkor nem sok mindenhez férsz hozzá
- oldalzsebbe a térkép mellé egy 10-es zsebkendő is alig tehető be
- ilyen nevetséges kesztyűtartót nem láttam. kinyitod, minden kiesik belőle, egy cd tartó és egy BPtérkép és tele van.
- eddig használt Renault-okban a középső konzolon felülre tett komputer előtt olyan kialakítású felület van, amire egy szemüveget oda lehetett tenni, befelé lejtett.
Természetesen most kifele lejt, semmi, még átmenetileg se tehető oda.
- nincs a kormány alatti, köröl egy lyuk sem (egyáltalán nincs!)
- nincs egy nyamvadt 200 forintos műanyag rekesz az ülés alatt.
- kézifék mellett legalább két telefon elférhetne, max állítva, billegve fér el két normál méretű telefon. Motyi Pengét emiatt nem fogunk venni.
pakolási életérzés:
minden mint egy putriban csúszkál az ülések alatt, mögött, lógnak ki a zsebekből a begyömöszölt cuccok. Szerencse,ha nem néz be senki jobban belülre.
Kérdés a gyártóhoz:
Renault-nál kitalálták, hogy új Clio és új (régi) szívatások? megcsinálták már rendesen, miért kell újra elszúrni???
További fontos hiányossága:
Kormányt úgy tudom egyik Clioban se lehet két tengely körül állítani. Ez vicc, 195cm-es magassággal meg szívás...
Motor:
ez az egész autóban a legjobb. Alapvetően erős, kb. egy benzines 1.6-osnál jobb teljesítmény (rugalmasabbnak tűnik), fogyasztása is remek.
Fogyasztási tapasztalatok:
- városban 7liter körül, dugóban légkondival lazán 9 is lehet, de nem csodálom.
- Vegyes használatban nekünk általában 6.5 liter/100km
- vidéken stabil 110km/h-al megvoltunk már (250km,80% autópálya) 4.9l/100km -es fogyasztással is, átlagban 5.5-6 körül van.
- autópálya: na ez a turbó miatt szívás. városban is 7 liter körül jön ki, de autópályán 130-nál is hasonló vagy még több a fogyasztás. Nem túl jó érzés, hogy városban és normál tempójú autópálya használatnál is 7-7.5 liter körül jössz ki.
Nem találták már fel a turbó kikapcsolás gombot,vagy átmeneti funkcióinak standby-ba rakását? mennyit spórolhattam volna eddigi turbós autóimon. (nem találtam egy szerelőt se, aki e kérdésre megoldást adott volna)
Hibák:
Komoly hibája nem volt,de új autónk se volt még. Szerintem elvárható, hogy hibátlan legyen. (bele is rúgtam volna az autóba meg a kereskedőbe is ha nem így lett volna)
Összefoglalva:
Az apró, viszont nagyon praktikátlan pakolás sokat csökkent az életérzésből,amit egyébként az autó adhatna.
Szerintem minimális kialakítás fejlesztéssel kvázi tökéletes autót készíthetnének belőle, árértékben is a legjobb lehetne.
Expression:
ez a sóher felszereltség: nincs hátul ablakemelő, ködlámpa vagy épp elektromos tükörállítás. Bocs,de 2008-at írunk és 3.4 millióért lehetne benne.
Hibalista
- - csomagtartó takaró roló beakasztója (úgy sz*r ahogy volt, tipikus francia gagyi)
- - usb csatlakozó elsőre sose látja a csatlakoztatott drive-okat, ki és bekapcsolás. 2008-ban ez ciki.
-
- Update, 2008.12.17:
- - szelepvezérlő szimeringből olaj fojt, 2 nap alatt megjavították
- -szerviz meghekkelte a csavarokat, mondták mindegyikben új clioban gond volt a csomagtartó rolóval
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Újvári (Dabas):
a munkatársak ok, de a tulaj egy igen beképzelt és művigyor arc. még Szcientológusnak is elmehet (vagy az)
simán nem teszik fel a motortakaró (alsó) lemezt rendesen, fityeg, szóval csavarokat rendszeresen nem húzzák meg, teszik vissza.
Egy Renault Lagunához kuplungcsere majdnem 400 ezer volt. Audi-ba fele ennyi.
2008.12.17 update:
Munkatársak összeszedték magukat, a főnököt se látni, hibátlanul szervizeltek, szóval mehet fel 4-ről 8-pontra a szerviz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Audi S3 | Következő autója? | Audi S3 vagy RS4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
