Nagy méretek kis fogyasztással
Szöveges ítélet
Pontosan két évesen vettem meg az autót, egy 1993-as Renault 19 után. Nekem az is bevált, ezért maradtam a márkánál. Sokan félnek a francia autóktól, de az én tapasztalatom a Renault esetében az, hogy ez alaptalan. Persze nyilván - épp úgy, mint a többinél - itt is ki lehet fogni egy olyan szériát, amit állandóan szervízbe kell hordani. Az viszont igaz, hogy az alkatrészek többnyire a speciális megoldásoknak köszönhetően, (pl:gumiméret, gyertyatípus stb.) drágábbak, mint például egy opelnél.
Egy megfizethető, viszonylag nagy méretű kis fogyasztású autót kerestem mindennapos használatra. Ezeknek a feltételeknek tökéletesen megfelel az új Clio. Általában két személlyel utazunk, az átlag fogyasztás eddig még klíma mellett sem ment 5,7 fölé. Nem egy erőgép, ezt tudomásul kell venni, nem érdemes csodákat várni egy 1.2-es, több, mint 1000 kg-os autótól. Aki megteheti, és igényli a jobb gyorsulást inkább vegye az 1.4-est.
Ez a gép motorikusan kb. azt tudja, mint a 14 éves 19-esem tudott az 1.4-es 80 lóerős energy motorral.
Az ülések lehetnének kényelmesebbek is, bár még így is sokkal jobb, mint például egy német autó. A műszerfal igényes, minden kézre van, egy kicsivel lehetne több és nagyobb tároló rekesz. A hátul ülők is kényelmesen elférnek, a csomagtér is egész nagy, összességében lényegesen nagyobb a hely, mint a Fiestában, Corsában, vagy a Fábiában.
A váltó lehetne jobb, és minőségibb, meg kell szokni, az elején az embernek az az érzése, hogy eltörik a kezében a kar.
Néha előfordul, hogy nehezen indul reggel, remélem, csak az akksi miatt.
Mindent összevetve csak ajánlani tudom, ha továbbra sem lesz vele gond, akkor szerintem még jópár évig együtt maradunk.
Már egy éve nálam van az autó, a két első izzó cseréjén kívül teljesen problémamentes.
A téli fogyasztása sem ment 6,2 fölé, jelenleg 5,9-et mutat a mérő. Aki tartósan négy személlyel használja annak javaslom a nagyobb motort.
A reggeli indítási gond is megszűnt, télen a legnagyobb hidegben sem volt vele probléma.
7 éve van nálam, a kopó alkatrészeken kívül az index-világításkapcsolót kellett cserélni, trafó csere, és vezérműszíj-feszítő görgő csere volt, a 120.000 km alatt. Jelenleg 159.000 km van benne.Fogyasztásban továbbra is tartja a 6,2-t.
Hibalista
- H7-es izzó, indexkapcsoló, trafó, ékszíj feszítő görgő, első fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős szervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 39000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 19 | Következő autója? | talán renault megane grandtour |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
