Ha leugatom, jól viselkedik!
Szöveges ítélet
Az autót tavaly augusztusban vettem, akkor volt 2,5éves. Minden vágyálmom ez az autó volt, elötte is egy Clio-m volt (1.9dTi,RN,2000 évjárat), amit annyira imádtam, soha semmi baja nem volt bíztam a márkában! Viszont fekete színe volt klíma nélkül, ez volt az eladás fő oka.
A problémák késő ősszel kezdődtek.
1. Egyik hidegebb(-2fok) reggel beindítottam, bekapcsoltam a hátsóablakfűtést+szélvédő párátlanítást+tükörfűtést, hogy ne kelljen vakargatni. Na ekkor a klíma olyan hangot adott ki magából hogy azt hittem fel fog robbanni az autó. Klíma kikapcs, de még mindíg visít, majd motor leállítás-újraindítás és a hang ekkor megszűnt. Irány a szervíz, azt mondták klímakompresszort kell cserélni, 300.000Ft. Oké, tavaszig ráér a dolog, maximum vakargatom a kocsit reggeletne. :( Egész télen más gond nem volt, hidegben is (-10,-12 fokban) pöcc-röff indult.
Egy nagyon meleg tavaszi napon, egyik kedves barátom elkérte egy mesekörre a kocsit! Jön vissza, és áradozik, hogy mennyire komolyan hűt a klíma mert lefagyott az orcája! Az inkfarktus kerülgetett, mert hogy november óta még nem csináltattam meg, de ezek szerint nincs is mit mert a klíma azóta is tökéletesen működik.
2. A másik probléma a klíma önszuggesztió után következett, amikor az ablaktörlő 1-2 alkalommal nem volt hajlandó működni egyik fokozatban sem. Ez igen kínos volt szakadó esőben, konkrétan majdnem az árokban landoltam! Ez a probléma azóta is fennál, viszont az ablaktörlő motor többszöri kivétele+elektromos átvizsgálása+computeres hibakódolvasása után sem látható semmiféle kóros elváltozás, a profi szerelőm is csak vakargatta a fejét. Azóta csak az 1.fokozat nem működik néha, a többi igen.
3. A váltó 10-ből 6-szor nem veszi be a hátramenetet csak ha üresbe teszem és újra kuplungolok. Csinált már többször olyat is, hogy menet közben nem bírtam 2.-ból 3.-ba átrakni a váltót csak igen nagy erőfeszítés árán!
Ezen kívül itt-ott idegesítően zörög, és nem tud senki sem rájönni hogy miért.
4. Fél év alatt 4-szer cseréltettem fényszóróizzót, hol az egyik hol a másik ég ki! A kollégám már utál, bár igen gyakorlott szerelő létére közel fél óra, és jó pár kézfej sérülés egy izzócsere!
Azért vannak jó tulajdonságai, amiért nagyon nagyon szeretem!
1. Nagyon kényelmes a vezetőülése hosszú távon is, még egy utasom sem panaszkodott, úgyhogy gondolom a többi is az!
2. Ha széjjel taposom a gázpedált(márpedig nő létemre nincs tojás a lábam alatt), úgy hogy a hűtőrácsnál kilóg a lábam akkor sem eszik 4,5 liternél többet. Nagyon nagyon takarékos verda, ha normálisan közlekedek 3-3,5 literrel eljárok vele. És a legfontosabb! Megy mint az állat! Simán leállok a piros lámpánál amperkodni, 18éves suttyó gyerekekkel akiknek a Papa a feneke alá tette a verdát! Átnéz a kocsimba és látni a szánalmat az arcán: "Jajj, Renault, jajj egy nő!" Olyan jó vihogni rajtuk, közben nézni ahogy erőlködnek.
3. Imádom a belső terét, fiatalos, vagány, nekem króm színűek a díszítőelemek+fekete a műszerfal. Jól szól a gyári hangtechnika, de néha nem akarja beolvasni az írott CD-t.
4.Az autó formája iszonyatosan bejön, nagyon teccik, nem hiába álmodoztam róla évekig! :) Sosem felejtem el a barátnőm arcát, amikor megjelentem nála a Cliokával. Sikítva, káromkodva, vigyorogva rohangált az autó körül, ecsetelve mennyire jól néz ki és hogy neki is kell!:) Bevallom sokszor van(főleg ha le van mosva), hogy bambulva nézegetem, olyan szép.
Hát egyenlőre 1,5 év örömködés és rengeteg agyvérzésközeli állapot után lehet hogy jövőre megválok tőle, de ha jól viselkedik akkor lehet h meggondolom magam! :)
Hibalista
- klímakompresszor - ablaktörlőmotor - izzók
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Clio II 1.9dTi | Következő autója? | C30 vagy S40 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
