Fapados fakír (Clio II; 1,2 Free)
Szöveges ítélet
A Clio III magyarországi megjelenése előtt (2005. év ősz) közvetlenül, jelentős kedvezménnyel megvásárolt 1149 köbcentis, fapados (se klíma, se ABS), 5 ajtós "gépállat". Több száz km-es egybefüggő vezetés alatt sem válnak kényelmetlenné az első ülések, a "jó" minőségű utakon a nyomvályúk között könnyedén elirányítható, kanyarstabilitása megfelelő, a közepes kátyúk sem rázzák szét. Fogyasztása (nem leszabályozásig pörgetve) városban és lakott területen kívül (< 110 km/h) esetén elbűvölő, autópályán (130 km/h és afölött) viszont már gyászosan sok. Minőségi üzemanyaggal (és az utazóközönség számának minimalizálásával) további üzemanyag spórolható meg a 110 km/h alatti sebesség tartományban. Kár, hogy a tanksapka ebben a változatban még az indítókulccsal nyílik, hajlamos a zár a rideg hidegben megmakacsolni magát (jégoldó segít rajta ...). Az 5. ajtó miatt a kicsike csomagtartó könnyen pakolható (a 14"-os teljes gumi garnitúra a kalaptartó kiszerelése és a hátsó ülés lehajtása után fér el csak, így jobb egyből a hátsó ülésekre pakolni azokat). A hátsó ülésre se a kosárlabdás/rögbis/szumó ismerőseinket ültessük, ha jót akarunk magunknak, bár van hátul is fejtámla és biztonsági öv ... A fékek jól fognak, a csikorgó gumik hangja alkalomadtán az autó közelébe tévedt szarvas, nyúl, egyéb kóbor állat / ember távoltartására is kiváló. A hátsó dobfékek hajlamosak nyikorogni egy idő után (az a fránya kosz ...). Majdnem leszabályozásig pörgetve vezetési stílussal igazi meglepetést tud okozni a "szerény" autóstársaknak lámpától-lámpáig, sőt a lakott terület végét jelző táblát követően. A kezelőszervek kézre esnek, a váltó igazi akadós francia, a gyári magnós rádió egy bizonyos sebességhatárig hallgatható, kutyahidegben is elsőre indul a "csillaggarázsban" töltött éjszakák után, ülés fűtés hiányában legfeljebb a hasunkat tudjuk süttetni a hamar meleget adó fűtéssel.
90 000 km után meg kellett Tőle válni, fő ok a klíma és az ABS hiánya, illetve az autó és (ember)állat(ok) fájdalmas és költséges nem 3. típusú találkozásai. Az autó garanciális korában csak az elakadásjelző kapcsolót kellett kicserélni.
Hibalista
- elakadásjelző
Ide hordtam szervizbe
Renault Makó
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2105 kombi | Következő autója? | Megane 1.4 Base |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |