Csak a kínálat tetejéről!!!!!!
Szöveges ítélet
Első autónak vásároltam, nem volt konkrét elképzelésem mit is szeretnék és végül erre a Cliora esett a választás.
Belső tér:
A harmadik generaciós Clionak nagyon nagy belső tere van, elöl is bőven van hely, és hátul is marad lábtér az utasoknak. Az enyémnek 3 ajtós karosszériája van, így kicsit nehézkes a beszállás, aki családi autonak szeretné, vagy gyakran utaznak 2-nél többen, javaslom az 5 ajtós vagy kombi verziót keresni. A csomagtartója a kategoriájához és a méretéhez képest is nagyon nagy, bőven lehet bele pakolni. Sajnos Renault-ra jellemzően nem túl szépen öregszik a beltere.
Motor, váltó menetteljesitmény:
A motorja kitűnő az autónak, nagyon jól húz a 100 lóerős turbomotor, minden fokozatban jól gyorsul, dombon fölfelé mindenkit meg szoktam előzni. Viszon a váltója valami borzasztó. Először is nagyon rövidek a fokozatok, és nagyon hiányzik egy 6. fokozat, előfordulot, hogy az 5. után 4.-et váltottam, mert kerestem a következő fokozatot. Másrészt a valtási érzet borzasztó, nagyon könnyű melléváltani, és nehezen vesz be fokozatokat, nálam a 3.-at van van hogy be se veszi, és furcsa hangokat ad ha mégis, bár itt inkább valami problémat sejtek az én autom esetében. Nagyon kár érte, mert sokat levon a dinamikus motor használhatóságából.
Hibák, szervíz:
Elöljáróban el kell mondanom, hogy az autót a kínálat alsó részéből választottam, ezért nem feltétlenül minden az autó konstrukciós baja.
Ami típushiba, az az hogy a szélvédőnél azesővíz leeresztő rés túl picire lett tervezve, könnyen eldugul, ami zárlatossá teszi az ablaktörlőmotort, ezért ha valaki ilyen autót vesz jobb, ha minél előbb kiszélesitteti a lyukat rajta. Ezenkívül a szerelő szerint problemás kormányművet kellett cserélni, ami rendes hiba volt rajta. A klímája furcsa hangokat ad és jobban is hűthetne, szerintem ott is készülődik valami (ez is az autó gyenge pontja, másoknal is szokott vele baj lenni), és a korábban emlitett váltó rakoncátlankodik, főleg a 3. fokozatban. De inkább még zavaró, de használható, egyelőre se a lelkem se a pénztárcám nincs felkészülve egy valtófelújításra. Ezenkívül lassan esedékes lesz egy hengerfej tömítés csere, és a motor nyikorog az úthibáknál, a szerelőm szerint valami motortartó gumiharang ment tönkre, a kettő cserejét 100 ezer forint környékere becsülte. A többi javítás az én oda nem figyelésem miatt volt szükséges, vásarlaskor észre vehettem volna, hogy a fék és a gumik is kopottak, utobbi cseréje, a nagy felni miatt különösen draga volt. Erre készüljön mindenki, hogy legalább harmadaval több ez a méret mintha lemezfelni lenne...csakhát a lemezfelni ocsmány. Rozsdásodás nincs az autón, olasz import volt, de amennyire tudom általánosságban sem jellemzö. Amúgy könnyen javítható, pl fenyszóróizzót 2 YouTube video után 10 perc alatt cseréltem.
Összegzésül senkit sem beszélnék le az autóról, csak legyen mindenki körültekintőbb vásárláskor, és a kínálat tetejéről válasszon, ne úgy mint én.
Hibalista
- Ablaktörlő motor 60 000Ft - Kormánymű 70 000Ft - Féktárcsa+betét 110 000Ft - Hankook gumik 108 ezer felszereléssel együtt
Ide hordtam szervizbe
Renault szervízben dolgozott majd saját műhelyt nyitott szerelő, igy nagyon ért a márkához, jól dolgozik. Azért meg is kéri az arát, ha nagyon drágának nem is mondanám.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | C4 Cactus |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
