Bajuszka
Szöveges ítélet
Még csak 3 hónapja van meg az autó. 3 ajtós platina ezüst metál, MonacoII felszereltséggel. A régi Monacon kicsit változtattak, kikerült az alufelni és fehér hátlapot kaptak a műszerfal nagy órái. Amúgy szinte minden földi jóval fel van szerelve: félbőr ülések, 6 légzsák, puha műszerfal, villanyos tükrök, stb.
Viszont a Laguna magasra tette a lécet, a sok jó extrát nagyon könnyen megszokja az ember. Ezért még külön rendelésre lett benne ESP, aut klíma és kártyás nyitás no meg mp3-as fejegység. (Na ezek árát sikerült is lealkudni a vételárból)
Aztán egy arany kezű ismerős által került az autóba tempomat is. Nálam nem is volt nehéz beépíteni, mert már eleve be volt kábelezve, ott figyelt a műszerfal mögött a csatlakozó. Így 80e helyett egy bontott tükörállító kapcsoló és 2 üdítő áráért meglett :P
Az egész autó sztem nagyon jól néz ki, főleg mert csak 3 ajtaja van. Eddig nem igazán tetszettek a nagyon egyszínű belterek, de ez a fekete belső a fehér számlapokkal és néhány műkróm betéttel egész pofás. A kinézetét még rontja, hogy nincs alufelni a kocsin, de majd tavasszal kerül rá az is.
A motorja nagyon jó a kocsinak. A Renault dízelek mindig is jók voltak. Ez a 86LE és 200NM elég a magyar utakra. A váltó viszont elbírt volna egy hosszabb 5.-et vagy egy 6. fokozatot. 130-nál 3000-et forog a motor, ez lehetne kicsit kevesebb. Amúgy jól megy, 110-120 körül ha odalépek neki 160-ig nem kell lehúzódni a hátulról villogató nagytudásúak elől. Városban, falukban élvezet 50-el csorogni vele, csak rá kell nézni a pillanatnyi fogyasztásra (3.0).
A kis motor kulturáltan jár, hidegen vagy kihúzatva sem kellemetlen a hangja. A váltója is jónak mondható, néha kicsit nehezebben vesz 1-1 fokozatot, de többnyire könnyen kapcsolható. Fokozatban nem lötyög és gázadásra sem mozog a váltókar.
A váltózó rásegítésű szervo nagyon jó, kis sebességnél más autók city gombján is túltesz, viszont pályán már megfelelő keménységű.
Na kéne írni vmi negatívumot is, mert ez így túl szürreális lesz.
1. A nagy ajtókon túl elöl van a behúzó és ezért kicsi az erőkar, tehát nagy erővel kell behúzni.
2. pályán lehetne kevesebb a fogyasztás (bár ez még csökkenhet, mivel kevés km van még az autóban)
3. csak a jobb oldali hátsó ködlámpa világít, de látszik, hogy a balban is van izzó, viszont egész egyszerűen nincs bevezetékezve. (idővel fillérekből megoldható)
4. csomagtér ajtó nem pont középen van. mióta észrevettem szúrja a szemem, amúgy nem feltűnő.
5. a kicsi utastér könnyen tud párásodni, viszont az aut klíma gyorsan elbánik vele
Hát ennyi "rosszat" sikerült összeszedni. Remélem évek múlva sem bővül a lista.
Hibalista
- semmi, bár a fogyasztást csalja a fedélzeti szg, de már tudom, hogy +10%
Ide hordtam szervizbe
Csorna
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | LagunaII | Következő autója? | LagunaIII, de még soká lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
