A sokba kerülő kis fogyasztású dízel
Szöveges ítélet
Megpróbálok kedves és realista lenni, előre szólok nehéz lesz.
Ha azt mondom, hogy utáltam ezt az autót akkor finoman fogalmazom. Eléggé rosszul esett egy 98-as unalmasan megbízható Civicből átülni egy ilyen elektromos hulladékba. Elkövettem a hibát miszerint majd keveset fog enni az autó vegyünk dízelt címszó sugall...Nagy hiba azóta is életem legrosszabb döntése...Mostmár tudom miért tudtam eladni egy 12 éves civicet 900ehuf-ért, és miért nincs ennyire ára egy jóval fiatalabb francia spórolos dízelnek.
Mikor megvettem hazafelé jövet a pályán az egész müszerfal életre kelt minden hibát jelzett, félre állva leállitottam, onnan egy tapotatse tovább nem indult(fesszabályzó hiba trélerezés....)már akkor jelzett a Jó Isten felém hogy nem kellett volna megvennem.
Ezek után is csak a baj meg a pénz ami vele járt, generátor szétment a feszítője is 2db 50ekm alatt, meg a szabadonfutó is. Ez is amilyen értelmetlenül van összerakva semmi ráció nincs az összerakásában egy bezsufolt sz.r motortér.(ahhoz hogy a generátor csavarját ki tudd venni meg kell emelni a motort nem fér ki a csavar a nyulványtól pf....)
Ezek után indulási nehézségek már egyenesen vezettek oda hogy hamarosan porlasztós lesz a kicsike...az is lett. (120ehuf után és majd egy hónap leállás után megint volt autóm....)A teljes felújitás amit igényelt volna az akkora összegben hogy veszek belőle egy másik autót. Itt csak a porlasztók lettek felújitva, de szerintem hamarosan várható az új gazdinál az újabb generál mivel a nagynyomású szivattyú lapátaiból morzsolódnak fémdarabok és ez teszi tönkre a porlasztókat....(mondják a szerelők). Itt jegyezném meg mindegy hogy mit tankolsz és milyen adalékot raksz bele és mindegy hogy becsületesen cseréled a szűrőt sajnos csak késleltetni tudod én is így jártam mára tudom. Ja és itt nem a km a mérvadó mert hallotam ismerőstől, hogy az ő thaliája 18ekm-nél még gariban produkálta a porlasztó mizériát...Mennyi embertől hallotam, hogy biztos rossz üzemanyagot tankoltál meg vizes volt meg szar a benzinkút pf...(Sokan azt se tudják, hogy szinte mindenkinek a MOL szállit csak az adagolás más.)Kérdem én egy 6-7ezer km-t futott 124-es Mercinek miért jó az az üzemanyag....pf...
Ennyit a Common railről....(Legalább az adagolósok megélnek belőle).
Az elektromos oldala az autónak egy káosz, ennyi zárlat meg kontakt hiba...atyaég a légzsák kábel szinte mindegyikben produkálja.
A hátsó lámpa gyári vezetékeit ki kellett, hogy cseréljem mivel mindenféle meglepiket produkált az autó. A turbó is kezdett gyengélkedni de ez már nem nálam fog kiderülni.:)
Összeségében ez az autó egy pénztemető...bár sokan az egekbe emelik a 4-4,5 literes fogyasztásával..de kérdem én az én előző hondám ténylegesen 6 literből kijött vegyesbe megéri az a 1,5 liternyi spórolás ami ténylegesen nem is az.
Ami pénzt ráköltöttem az autóra kb olyan mintha lett volna egy 15 liter fogyasztású benzines autóm. Így megérte....hát nem....
Konkluzió:
......TÖBBET NEM VESZEK FRANCIA AUTÓT SŐT SZERINTEM DÍZELT SEM.....
A jelenlegi autóm is egy japán civic és remélem ugyanolyan lesz minta a régi.
Hibalista
- 1,vásárláskor cserben hagyott a feszszabályzó meghalt a pályán dekkoltunk vele... - 2,generátor szabadonfutóval együtt. - 3,komplett kuplung csere akkor már váltónál szimering is mert okádta az olajat. - 4,hosszbordásszíj szabadonfutó csapágyas lett(elvileg nem kapsz bele csapágyat mi 2 darabból megoldottuk) amúgy kompletten lehet csak kapni szíjtárcsával. - 5,izzitógyergyák. - 6, a legdrágább és legkellemetlenebb a porlasztócsúcsok....(és mindegy mit tankolsz meg milyen adalékot rasz bele meg 10ekm-nél cserélsz gyári szűrőt csak késleltetni lehet úgy is tönkre megy ezt a szerelőm mondta) - 7,hátsó kerékcsapágyak. - 8,motortartó bak. - 9,kormányösszekötők,talpasok. - 10,kormánymű gardán összekötő(kormányzásnál ropogott annyira kivolt) - 11,légzsák jeladó állandó hibája az anyós ülés alatt(2 év alatt se szoktam meg). - 12,hátsó lámpa gyári vezetékeléséből adódóan utólagos kábelezés kellett mivel zárlatos majdcsak mindegyik clio(mindenféle váratlan villogás a műszerfalon, fékezésnél a ködlámpa jele világít a müszerfalon, az autó lezárásakor nem az index villan fel hanem a fék, ködlámpa bekapcsolásakor fulladó motor) azóta se értem hogy van ez így elb...va.... - 13,müszerfal és beltéri égők sorra kimennek - 14,turbó csöveknél eresztett. - -
Ide hordtam szervizbe
Az apróbb hibákat magam próbáltam orvosolni nem igazán van jó tapasztalatom a szerelőkkel...tisztelet a kivételnek.Ha nagyobb szaktudás kellett szerelő ismerősöm.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Az adagoló rendszerhez már specialista kellett(Nyírtelek Kósa szervíz)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Civic 1.5ils d15z6 4drs | Következő autója? | Civic 1.4 sport d14z6 3drs ep2 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.4/10) |
