A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2005-2012)

Clio 1,2 TCE Grandtour Expression 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

A kis turbókombi

Szöveges ítélet

Az autó még csak 1 hetes, úgyhogy inkább első benyomások, amikről írok. Előtte volt visszafelé: Clio II 82 dCi, Logan 1,4 MPi, Clio II 1,9 dTi, Thalia 1,4 98 LE, stb.
Először is az autó hatalmas belül. Főleg elöl nagyautós a helykínálat, de hátul is óriásit fejlődött.
Kívülről is szembetűnő a növekedés, bár cm-ben nem hosszabb pl egy Merivánál(csak pár cm-rel).
Az expression belső(hiába ez az olcsóbb) mindenkinek tetszik, nagyon kellemes, elegáns. Belül semmi zörgés, ami azért a futóműnek is köszönhető, mert sokkal puhább lett. Ezért ugyan jobban dől, de azért nagyon jól kanyarodik.
Kormány tényleg túlszervós(bár nekem nagyon bejön a diesel után), és ami meglepő, hogy szerintem sokkal fordulékonyabb a Clio II-nél.
Csomagtartó hatalmas, nagyon praktikus a dupla fedél, és az eldugható roló. Pár kampót viszont rakhattak volna.
És akkor a motorról:
2 benzines, és 2 diesel Renault után bátran merem kijelenteni, hogy ez álmaim motorja. Teljes mértékben ötvözi a két építési mód előnyeit. Alacsony, 1200-1300-as fordulatról szépen megindul, mint egy benzines(B), csak egy diesel(D) nyomatékával!!!(onnan egyik D sem húz!!). Ez eltart kb 3000-ig(közben 2000 körül van egy hangyapiszoknyi turbólyuk), aztán ott átvált TD-ről TB üzemmódra, és veszettül megindul! Sajnos ezt még csak 3500-ig tudom élvezni, mert még bejáratós.
Szóval a lényeg, hogy 1500-2500 között forgatva simán lehet tartani a forgalom ritmusát nyomatékból. Fokozatai hasonlóak az 1,4 16v 98 lovaséhoz, csak az 5. hosszabb(130-nál 3500)
Fogyasztásom addig 6,8 az 540 km-en, de ez a 2. tankolás után még eddig mindegyiknél csökkent. És ez nem 90-nel ennyi, hanem dinamikusan hajtva, sok falu, zalai falusi utak(200 km). És szinte néma a motor. Ami kis hangja meg van, az olyan kis kellemesen sportos!
Később még folytatom.
Ja! Eddig ez az 5. Renaultom 2001-óta. 7 év alatt olajcsere-kötelező szervízeken kívül EGYETLEN ALKALOMMAL voltam szerelőnél, egy 17000 Ft-os csapágy kellett 90000-nél a dCi-be!! :-)))
A Thaliámat 90000-rel adtam el, olaj 3x, gyertyák 1x, levegő+benzinszűrő 1x volt cserélve, azon kívül SEMMI! Gyári féktárcsa+betétekkel adtam el!! Ugyanígy a Clio dCi 98000 km alatt olajon és szűrőkön kívül csak a fent említett csapágyat kérte.90000+ 98000 km alatt 17000 Ft alkatrész........:-)
Szóval ez nem VW....:-)))))
2500 km. 08.06.30.
Kezd bejáratódni a kicsike. A computer konstans +2-3 dl-rel többet mér átlagot, mint a valóság. Eddigi átlagok: 6,8 7 6,6. Most kb ez a 6,6(B.C. szerint 6,8) kezd állandósulni, pedig most már azért jobban hajtom.
Motor egyre bikább, nagyon kényelmes, hogy mélyről húz, és nem akar kifogyni az erő, 6250-ig fokozatosan erősödik. 4-5000 között a legdurvább. 190 már volt, és teljesen néma volt az autó, szinte semmi motor-, szélzaj!!
2008.10.17. 6700 km.
Változás nincs, minden hibátlanul működik. Sokat tesztelem a fogyasztást, eredmény a következő. Közúton kölekedve 90-100 között, +10-20 % város 5,3 l/100 km. Ez egy hét átlaga!! Szóval a gyári 5,9 simán tartható. Ugyancsak közúton nagyon komolyan meghajtava 7,5-8 a max. Pályán nem mentem vele. Még mindig megnézik mindenhol. Aki hasonló kategóriás kocsikhoz szokott, mind elismerően nézi körbe. Egy két gyors kör után meg mindig elő kell vennem a forgalmit, hogy ez tényleg csak 1149 ccm!

2009.05.13. 110.000 km
A kocsi hibátlanul, szuperül működik. Mostanában nagyrészt a feluban használom rövid távokra, és csak keveset megyek messzebbre, akkor meg tolom neki, mert már hiányzik egy kis tempó, úgyhogy a fogyim most olyan 7 liter körül alakul, de ez szerintem elég jó a körülményekhez képest. Most lesz olajcserés, utána állítólag 1-2-3 decit csökkenik. Közúton simán 6 körül, 6 alatt lehet tartani.
Kicsit talán erősödött, nyomatékosabb lett. Eszméletlen jó, hogy körforgalomból 3-ban kigyorsítva rendesen gyorsul! Kanyargós úton 160-ig 1,9-2,0 dieseleket(140 lóig..) fogja. Volt egy vmax is 4 személy+csomagokkal óra szerint(alig csal!) 195 sík egyenesben, és azt tartottam is pár km-en!
Szóval még mindig király!

Hibalista

- Természetesen semmi...:-)))

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 10
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Clio II PhII 82 dCi Következő autója? Renault forever!!!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)