A kis turbókombi
Szöveges ítélet
Az autó még csak 1 hetes, úgyhogy inkább első benyomások, amikről írok. Előtte volt visszafelé: Clio II 82 dCi, Logan 1,4 MPi, Clio II 1,9 dTi, Thalia 1,4 98 LE, stb.
Először is az autó hatalmas belül. Főleg elöl nagyautós a helykínálat, de hátul is óriásit fejlődött.
Kívülről is szembetűnő a növekedés, bár cm-ben nem hosszabb pl egy Merivánál(csak pár cm-rel).
Az expression belső(hiába ez az olcsóbb) mindenkinek tetszik, nagyon kellemes, elegáns. Belül semmi zörgés, ami azért a futóműnek is köszönhető, mert sokkal puhább lett. Ezért ugyan jobban dől, de azért nagyon jól kanyarodik.
Kormány tényleg túlszervós(bár nekem nagyon bejön a diesel után), és ami meglepő, hogy szerintem sokkal fordulékonyabb a Clio II-nél.
Csomagtartó hatalmas, nagyon praktikus a dupla fedél, és az eldugható roló. Pár kampót viszont rakhattak volna.
És akkor a motorról:
2 benzines, és 2 diesel Renault után bátran merem kijelenteni, hogy ez álmaim motorja. Teljes mértékben ötvözi a két építési mód előnyeit. Alacsony, 1200-1300-as fordulatról szépen megindul, mint egy benzines(B), csak egy diesel(D) nyomatékával!!!(onnan egyik D sem húz!!). Ez eltart kb 3000-ig(közben 2000 körül van egy hangyapiszoknyi turbólyuk), aztán ott átvált TD-ről TB üzemmódra, és veszettül megindul! Sajnos ezt még csak 3500-ig tudom élvezni, mert még bejáratós.
Szóval a lényeg, hogy 1500-2500 között forgatva simán lehet tartani a forgalom ritmusát nyomatékból. Fokozatai hasonlóak az 1,4 16v 98 lovaséhoz, csak az 5. hosszabb(130-nál 3500)
Fogyasztásom addig 6,8 az 540 km-en, de ez a 2. tankolás után még eddig mindegyiknél csökkent. És ez nem 90-nel ennyi, hanem dinamikusan hajtva, sok falu, zalai falusi utak(200 km). És szinte néma a motor. Ami kis hangja meg van, az olyan kis kellemesen sportos!
Később még folytatom.
Ja! Eddig ez az 5. Renaultom 2001-óta. 7 év alatt olajcsere-kötelező szervízeken kívül EGYETLEN ALKALOMMAL voltam szerelőnél, egy 17000 Ft-os csapágy kellett 90000-nél a dCi-be!! :-)))
A Thaliámat 90000-rel adtam el, olaj 3x, gyertyák 1x, levegő+benzinszűrő 1x volt cserélve, azon kívül SEMMI! Gyári féktárcsa+betétekkel adtam el!! Ugyanígy a Clio dCi 98000 km alatt olajon és szűrőkön kívül csak a fent említett csapágyat kérte.90000+ 98000 km alatt 17000 Ft alkatrész........:-)
Szóval ez nem VW....:-)))))
2500 km. 08.06.30.
Kezd bejáratódni a kicsike. A computer konstans +2-3 dl-rel többet mér átlagot, mint a valóság. Eddigi átlagok: 6,8 7 6,6. Most kb ez a 6,6(B.C. szerint 6,8) kezd állandósulni, pedig most már azért jobban hajtom.
Motor egyre bikább, nagyon kényelmes, hogy mélyről húz, és nem akar kifogyni az erő, 6250-ig fokozatosan erősödik. 4-5000 között a legdurvább. 190 már volt, és teljesen néma volt az autó, szinte semmi motor-, szélzaj!!
2008.10.17. 6700 km.
Változás nincs, minden hibátlanul működik. Sokat tesztelem a fogyasztást, eredmény a következő. Közúton kölekedve 90-100 között, +10-20 % város 5,3 l/100 km. Ez egy hét átlaga!! Szóval a gyári 5,9 simán tartható. Ugyancsak közúton nagyon komolyan meghajtava 7,5-8 a max. Pályán nem mentem vele. Még mindig megnézik mindenhol. Aki hasonló kategóriás kocsikhoz szokott, mind elismerően nézi körbe. Egy két gyors kör után meg mindig elő kell vennem a forgalmit, hogy ez tényleg csak 1149 ccm!
2009.05.13. 110.000 km
A kocsi hibátlanul, szuperül működik. Mostanában nagyrészt a feluban használom rövid távokra, és csak keveset megyek messzebbre, akkor meg tolom neki, mert már hiányzik egy kis tempó, úgyhogy a fogyim most olyan 7 liter körül alakul, de ez szerintem elég jó a körülményekhez képest. Most lesz olajcserés, utána állítólag 1-2-3 decit csökkenik. Közúton simán 6 körül, 6 alatt lehet tartani.
Kicsit talán erősödött, nyomatékosabb lett. Eszméletlen jó, hogy körforgalomból 3-ban kigyorsítva rendesen gyorsul! Kanyargós úton 160-ig 1,9-2,0 dieseleket(140 lóig..) fogja. Volt egy vmax is 4 személy+csomagokkal óra szerint(alig csal!) 195 sík egyenesben, és azt tartottam is pár km-en!
Szóval még mindig király!
Hibalista
- Természetesen semmi...:-)))
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 10 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio II PhII 82 dCi | Következő autója? | Renault forever!!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
