200.000 és még pár ok
Szöveges ítélet
Az autót még 2012-ben vásároltuk a győri Iniciál Autóháznál. Szerencsénkre az autó története teljes mértékben visszakövethető volt, mivel az első tulajdonos is az Inciálnál vásárolta és szervizeztette a kocsit. Viszonylag alacsony futással kaparintottuk meg, így a nagyobb szervizeket már mi végeztettük el rajta.
A kicsivel több, mint három év alatt 100.000km-t sikerült beletenni, ebből kb. 65%-ot autópályán. Az 1,5dCi motor 63kw-os verziója egész jól mozgatja a szekeret, de csodákat persze ne várjunk tőle. Pályán a 130-as tempó pont elég is neki, ott kezd eléggé felerősödni a menetzaj (bár ez erősen aszfalttípus függő is). Előzéseknél 150-ig korrektül gyorsul, de azért nem érdemes necces helyzetekbe belemenni.
Vezetési élmény szempontjából sajnos nincs sok összehasonlítási alapom, így a következők erősen saját élményeket/vélemény tükröznek. A váltója sajnos igazi franciás, enyhén pontatlan, olykor akad is, de ez ebben a kategóriában elfogadható. Kormányzás viszonylag közvetlen, nem annyira szintetikus, mint sok mai autóé. A fronthajtás miatt gyorsan alulkormányzottá válik, de ezt is lehet kezelni, sőt néha élvezetesnek is találom, hogy egy jól sikerült gázadással/visszaváltással kihúzza magát a kanyarból. A felfüggesztést egész jól belőtték a kényelem szempontjából, a kisebb úthibákat is jól kezeli. A szűk és gyorsan vett kanyarokban viszont érezhető a hátsó csatolt lengőkaros megoldás hátránya.
A kötelező szervizeket mindig időben megkapta, és szerencsére ezt meg is hálálja. Ezért meghibásodásokat tekintve szerencsére nem tudok mit mesélni, mivel eddig - egy kivétellel - nem hagyott minket cserben. Hét éves korában adta meg magát a gyári akksi, ami igazából a saját mulasztásunk miatt következett be. Viszonylag rendszeres ellenőrzéssel ez is megelőzhető lett volna, így ezt nem is rovom fel az autó számlájára. Így a szokásos kopó-, fogyóalkatrészektől eltekintve mással nem volt gondunk.
A belső helykínálat kisautóhoz mérve nagyon jó. Ültem már nagyobb kategóriájú autóban, ami szűkebb volt, mint a Clio. Hátul ülve persze nem egy „Business Class” a felnőtt egyedek számára. A hátsó ISOFIX rögzítési lehetőségnek pedig külön örültünk. A csomagtér mérete eddig elegendő volt, még hosszabb nyaralások alatt is. Megkockáztatom, hogy egy gyermekig nagyon jól használható az autó, ha ötajtósról beszélünk.
Fogyasztása több mint tökéletes, 4,8 liter/100km nagy átlagban.
Szervizköltsége átlagosnak mondható. Eddig egy olajcsere szűrőkkel, márkaszervizben 40.000 forint körül megállt.
Az együtt megtett km-ek és az eltelt idő alatt nagyon a szívünkhöz nőtt a kis bordó autó, így megkockáztatom, hogy örök kenyeret kap nálunk. Családunk bővülése esetén megmarad majd második autónak. :)
A típust bátran ajánlom mindenkinek, aki egy megbízható, akár kis családok számára is használható autót keres.
----------------------------
Update - 2020.10.13
Az eredeti értékelés óta eltelt több mint három és fél év nem telt el eseménytelenül. Ezért is gondoltam, hogy megér egy frissítést ez a cikk.
Kezdjük azzal, hogy az autó még mindig a birtokunkban van, pontosan ma lesz nyolc éve, hogy megvásároltuk és már elmúlt tizenkét éves. Időközben beszereztünk egy Golf VII Variantot, mivel bővült a család és egy kombi több teret ad. Miután megvásároltuk a Golf-ot a Clio autómivolta új megvilágításba került. Persze, mindig is tudtuk, hogy a Renault Clio nem egy prémium termék, de egyszerűen akkora a különbség a két autó között, hogy azt nehéz szavakba önteni. Inkább nem is hasonlítom össze őket, mert nem lenne illendő és nem akarom a Clioval megszerzett pozitív élményeket elhomályosítani.
2015 ősze és 2020 nyara között az autó napi szinten a Csorna-Győr viszonylatban közlekedett az M85 autóúton. Jelenlegi jó állapotát is ennek a kímélőnek mondható üzemnek köszönheti. Persze, egy-két harci sérülés azért adódik, de kívül és belül is jól tartja magát a korához képest.
A túlnyomórészt kemény műanyagokat alkalmazó beltér láthatóan öregedett, de egész jól tartja magát. A biztonságiöv csatjai már cserére szorultak, a műanyag borítások a napellenzőknél egyszerűen elpattantak és olykor enyhe zörgések érkeznek az ajtóborítások vagy épp a műszerfal mögül. A tizenkét nyár és tél megtette a hatását.
Műszaki szempontból is adódott egy-két csemege az elmúlt időszakban. Menetközben belefutottunk már néhány elektromos rendellenességbe, ami leginkább a világító berendezéseket érintette. Sajnos a fogyasztás is megnövekedett és már 5,6 l/100km körül mozog, ha tankolások alkalmával visszaszámolom. De a fedélzeti számítógép még most is makacsul ragaszkodik a 4,8l/100km-hez és az üzemanyagszint mérő sem hajlandó az igazságot bevallani.
Ezek a kisebb füllentések még elnézhetők, de volt egy eset, amire nem tudok könnyű szívvel visszaemlékezni. Történt ugyanis, hogy egyik reggel munkába menet, indulás után pár perccel hatalmas füst lepett meg engem és feleségemet az utastérben. Az autót ledobtuk a főút szélén és kipattantunk. Lelki szemeinkkel már láttuk, ahogy a turbó felkapja a motorolajat és látványos haláltusába kezd az autó. Szerencsére nem így történt, csak egy kisebb elektromos tüzecske borzolta a kedélyeinket. A füstje pedig sokszorosa volt a lángjának, eredője pedig a jobb oldali bajuszkapcsoló modulban volt. Javítás után hetvenezer forinttal lett könnyebb a családi kassza. Be kell valljam, hogy az eset kapcsán megrendült a bizalmam az autóban. Egyúttal azt is be kellett látnom, hogy egy autócserét nem tudunk anyagilag fedezni, így a Clio nálunk maradt.
Ahogy fentebb is írtam, idén nyárig a Clio túlnyomórészt autóúton futott és a városi használat marginális volt. Az idők viszont változnak, így ősztől a híresen dízel gyilkos ovijárat lett a sorsa és feleségem hajszolja a győri csúcsforgalomban napi szinten. Nem tudom, hogy mennyi ideig fogja elviselni ezt a megpróbáltatást a kis Clio. Igyekszünk majd olykor elvinni egy-egy hosszabb, autópályás kanyarra, de a Golf árnyékában az ember nehezen veszi rá magát ilyesfajta öngyötrő megmozdulásokra.
Korábbi megállapításomhoz továbbra is tartom magam. Jó autó a Clio harmadik generációja, de mint minden használati tárgy, ez is elhasználódik szép lassan. Az évek során és az együtt megtett 210.000km után nálunk bizonyított a típus, a néhány botlás ellenére is. És igen, valóban megfelelő autó kisebb családok számára is és napi bejárásra is. Városba viszont mindenképp egy benzines verzió ajánlott… Például egy 2.0 literes szívó ;)
Hibalista
- Akkumulátor, gázteleszkóp a csomagtérajtóhoz
Ide hordtam szervizbe
Iniciál Autóház Győr-------------------------Egyik alkalommal a fékek felújítása után ellenőrző próbaút és mérések nélkül adták vissza az autót. A fékek pedig nem megfelelően működtek, az elülsők ütöttek, hátsó dobfékek pedig szorultak.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kristóf Autóház Csorna
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 48500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf VII Variant 1.6 TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
