Korrekt, kellemes kisautó
Szöveges ítélet
Családi kisautót írtam volna a címbe, csak akkor nem jött volna ki az alliteráció :) Gyakorlatilag tökéletes egy három-, akár négyfős családnak. (Igaz, mi egyelőre csak ketten használjuk, de ez idővel változhat...)
Az autót négy évesen vettem (az autó volt annyi, nem én :), teljesen korrekt állapotban volt. 1.2-es, a motorja elvileg harmatos - gyorsulási versenyen nagyarányú alázkodásra sem lenne elég, ez tény, a hétköznapi használatban viszont tökéletes. Városban kellően dinamikus, országúton is jól megy, előzni minden gond nélkül lehet vele. Autópályán huzamos ideig (5 órán keresztül) tudja tartani a 180-as tempót, de ilyenkor már nem nagyon kell zenét hallgatni, mert a menetzaj úgyis elnyomja.
A normális utazósebesség valahol 100 környékén van, ekkor még nem olyan hangos, hogy zavaró legyen zenehallgatás közben.
A fogyasztását átlagosnak mondanám, a kombinált nálam 5,9-6,2 között szokott lenni (egy tankkal kb. 640 km, ebből nagyjából 400 város).
A csomagtere rendben van, egy hétvégi nagybevásárlást simán kibír, de ez nyilvánvalóan nem az az autó, amivel a komplett IKEÁs háztartást hazahozza az ember.
Azt hiszem, a beltérben alkalmazott műanyagokra mondják azt, hogy "kopogós", de szerintem minden rendben van, semmi sem kelt gagyi érzést, egyszerűen csak korrekt iparosmunka. A váltó jó, szépen vesz minden sebességet, a kézifék egészen egy hónappal ezelőttig nagyon jól fogott, az utóbbi időben viszont "megereszkedett" egy kicsit. A kesztyűtartó és a térképzsebek közepes méretűek, de azért nem rosszak.
Az első ülések kényelmesek, habár hosszabb távon (kb. 4-5 óra) már okozhatnak némi hát- és s*ggfájást. A hátsó üléseken egy 180-nál magasabb ember már kényelmetlenül érzi magát, túl kicsi a lábtér, túl alacsony a plafon.
A fékek eléggé hangosan csikorognak, mondjuk ez csak lehúzott ablaknál feltűnő. A szervizben azt mondták, a fékbetétek miatt van (mert utángyártottak), lecserélhetik drága pénzért, de a fék hatékonyabb nem lesz tőle.
Egyszer Prágába menet a határ átlépése után gyanús zajt hallottunk a motortérből, de öt perc után megszűnt. Elmentünk Prágába, nyaraltunk, visszajöttünk, aztán az utána következő műszakin derült ki, hogy megrepedt a hosszbordásszíj. Baromira nem értek a kocsikhoz, gőzöm sem volt, ez mit takar; most először látom leírva ezt a szót :) Mindenesetre a kocsi így azért letekert 1000 km-t minden probléma nélkül.
Kb. két év után rakoncátlankodni kezdett a bal első index; a hiba banálisnak bizonyult, megfáradt egy fém érintkezőlapka a foglalatban, csak meg kellett piszkálni.
A harmadik évben produkált olyanokat, hogy indításnál reszelt, reszelt, de nem indult. Akksira gyanakodtam, de kiderült, hogy itt is aprócska probléma volt, a gyújtáskapcsolóval valami. Az utóbbi időben pedig folyamatosan pislákol a kézifék visszajelző a műszerfalon.
Összességében ez egy nagyon jó kis autó. Vannak apróbb hibái, de jól megy, eddig megbízhatónak bizonyult, és jó kompromisszum a méret és a szállítókapacitás szempontjából.
Hibalista
- - hosszbordásszíj-szakadás
- - bal index (érintkezési hiba az izzó foglalatánál)
- - gyújtáskapcsoló hiba
- - kézifék visszajelző lámpa hibája (menet közben villog, valószínűleg érintkezési hiba)
Ide hordtam szervizbe
- Renault Nyitrai, Pécs
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
- Drexler & Poppe, Pécs
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 49000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Civic |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
