Kis hemendex
Szöveges ítélet
Alapvet?en imádjuk. Feleségem rögtön elkeresztelte hemendexnek a rendszáma miatt (HMX). Hozzánk n?tt az évek alatt, nagyon hálás kisautó. A 98 Le-s teljesítménye nagyon jól mozgatja a kis 900 kg-os kasztnit. Megbízható autó, sosem hagyott még cserben.
A hátsó ülések lehajtásával óriásira n? a csomagtartó, szinte mindent el lehet vele vinni.
Nagyon kényelmesek az els? kagylóülések. Most hogy már 90e km-et ültünk a bal oldaliban, és kb. 20-30e km-t a jobboldaliban, érezhet? kis különbség a kett? között, a pilótaülés már nem fog annyira, kicsit kitágult, kiültem a szivacsát, de küls? sérülés továbbra sincs rajta.
Komoly problémám nincs vele, igazából csak apró, konstrukciós jelleg? bajaim vannak:
- iszonyú gyenge a gázreakciót: mintha lenne egy öregember a gázpedál és a motor között. Ha megnyomom a gázt, pár tizedmp. gondolkodás után csinál valamit a motor, de azt is jó lassan.
- idióta, "környezetbarát" motorelektronika: ha az ember cikis helyzetbe kerül, amikor egy kis plusz teljesítmény segítene (pl. keresztet?désben, el?zéskor), nyugodtan elfelejtheti a padlógázt, mert az elektronika rögtön beavatkozik, és a kocsi ahelyett, hogy jobban megindulna, kicsit megtorpan... elég kellemetlen tud lenni
- szintén az elektronika számlájára írom, hogy alig van különbség a fél gáz és a padlógáz között: még a hangja sem változik
- ultravékony fényezés / gyenge lakk: már a második mosás után vékony karcok jelentek meg a fényezésen, 4 év után pedig iszonyatosan néz ki fénytörésben
- vékony lemezek: az egész autót nagyon vékony lemezekb?l csinálták, maradandó nyoma lesz annak, ha parkolóban nekicsapnak egy ajtót. S?t, tavaly sikerült egy gesztenye fa alatt parkolnom, reggelre az autó vízszintes felületein 10-15 kis kráter keletkezett a ráhullott gesztenyét?l.
- az els? ülések csak két kézzel hajthatól el?re, hogy hozzáférjünk a hátsó ülésekhez (3 ajtós): egyik kézzel húzom a kallantyút, a másikkal döntöm az ülést. Rendkívül bosszantó, ha az ember keze tele van valamivel, amit a hátsó ülésre szeretne tenni, és nem tenne le a földre.
- sok apró kis zörej az utastérben, ami az ?rületbe kerget. Valószín?leg a kategóriájában szokásos anyagmin?ségek az oka, télen sokkal rosszabb, nyáron kicsit jobb a helyzet
Hideg fejjel végiggondolvan úgy látom, hogy épp azt kaptam a pénzemért, amit ennyiért lehet: egy megbízható kiskategóriás autót.
Hibalista
- 10e km: a szervíz után id?nként kivillant a légzsák led-je (valszeg meglazult a kábel, a újabb fél nap szervízezlés során megjavították)
- 20e km: jobb oldali üles mechanikája (3 ajtós kocsi) elkezd vacakolni, nehéz a beszálláshoz el?retolni, szervíz közelében nem produkálja
- 25e km: hátulról jól megtörték szegényt, fél seggét cserélni kellett, 500e HUF körüli számla, kötelez? bizti fizette
- 30e km: úgy zörög a m?szerfal, mint egy 20 éves zsiguliban: elszabadult egy szell?z? csatorna -> a szervíz gariban megcsinálta
- 45e km: 4 lengéscsillapító csere (Thököly út rulez)
- 55e km: hátsó dobfék darabokra esett, a szerízig még elment, de a szervízparkolóból már nem ment be a saját lábán a csarnokba
- 60e km: ismét baromira zörög benne minden: szervíz szerint minden a helyén, nincs mit javítani
- 65e km: jobboldali ülés mechanikája szétpotyog, nem lehet el?retolni, javítási ajánlat: 100e HUF -> a másik oldalon szállunk be hátulra
- 80e km (4. szülinap + 2 nap): akksi kampec, csere
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner M1M7: alapvet?en OK, f?leg a várakozási id?t találom nagyon soknak (az autó leadásától a felvételéig), és id?nként drágának a szolgáltatásukat
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner Karosszéria m?hely: a vállalt 3-4 nap helyett 1 hét volt a javítás, közben ketyegett a csereautó számlája. Javítás közben elszaggatták a hifi egyik kábelét, majd a reklamációnál rendkívül paraszt módon álltak az emberhez.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Charade 1.0 ´88 | Következő autója? | Mazda 6 v. Ford Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
