Hab a tortán
Szöveges ítélet
Kedves kis autó, könnyű megszeretni..
Kis fenntartással kezdtem el használni, hisz alig 60 paci nem valami egetrengető, de gyakorlatban megmutatta a foga fehérjét... ha az ember nem akarja Colin McRea-t megszorongatni vele, akkor minden körülmény közepette megfelelő az 60 lovacska és a lapos nyomatékgörbe (állítólag 2500-on van a csúcson, szerintem inkább 3500 körül). A lényeg, hogy 2500-től 5000-ig kevés csomaggal akár lendületesen is bírja repíteni a csöpp kasztnit.. tovább pörgetni reménytelen és értelmetlen, sztrádán is (sík úton) 5200 körül ér véget a gyorsolási vágy, óra szerint 170 fölött picivel. De nem ilyesfajta gyilkoltatásra való ez, csak elviseli. Sőt 8L/100km fölötti átlagot semmiféle gyilkoltatás után sem volt hajlandó felmutatni..
Minden körülmények között kiválóan teljesít...Városban elég jó lehet vele közlekedni; fürge minden apró helyre befér, könnyen átlátható, mégsincs mini-dodzsem érzés benne - komoly autónak érződik.. Az első ülések nagyon el vannak találva, több órán át sem fárasztó, a kárpit sem izzasztó, az ülések tartása is megfelelő, elég a hely minden irányban, még pakolni is lehet sok helyre.. hátul már nem ilyen rózsás a helyzet, de amennyiben az ember 175 centinél kisebbre nőtt, nyakficam és lábgörcs nélkül el tud üldögélni a hátsó padon. 3 személy számára vicces a helyzet, övet becsatolni ilyenkor pl képtelenség annyira nem férnek el. 2 személynek elmegy, fleg ha gyerekek. csomagtartó olyan kisautós, de 4 ember 4 napi túrafelszereléssel elfért benne, kicsit ugyan passzentosan.
Fütőműve kényelmes városban és rszágúton is, sztrádán se nagyon billegős... kanyarodni jól lehet vele, nagy sebességnél kicsit nyúlósan, de ha mégis sok lenne tolja az orrát... kátyukat úgy lépegeti mintha ide született volna, nem majrézik, nem üt fel, nem rohan az árok felé.... picit "nagyautós" érzést kelt, holott kb 900 kiló..
Fogyasztani csak mértékkel: átlegba 6 körül, ami 4/5 város - 1/5
országút, de szimplán városon kívül 5 körül zabbant.. hajszolással ugy 7 liter, de ilyenkor már-már száguldozunk :)
Sokat hallani a franciák megbízhatatlanságáról.. hát ja.. kicsit óvakodtam én is, de pozitívan csalódtam. semmi konstrukciós vagy elektonikai hibája nem volt (leszámítva az aksi rögzítőt)..
A váltója ugyan nem tökéletes, de együtt lehet vele élni. Ugyanez a kormány is.. 3,5-es áttételt túl sokak tartom, sőt még elég érzékelen is mellé, de lehet érezni rajta némi visszajelzést.. na és amilyen laposan áll... végülis csak akkor zavaró ha az ember egy másik autóból ül át közvetlenül; ezt is könnyen meg lehet szokni... Kb ennyi ami nem tetszik az autón. Minden más porcikáját imádom.
Ami a legjobb benne: a rádió távirányítója!! félelmetesen egyszerű kezelni vakon, mindent tud amit kell, tökéletes helyen van, mindig ott ahol az ember keresné, mindent tud.. egyszerűen fantasztikus!! Minden autóba raknék ilyet!!
Mindenkinek ajánlom.. én mégegyszer megvenném az tuti, bár lehet h az 1,4-essel, csak az sokat zabál, szóval 1,2 16V lenne az utód!!
Hibalista
- gyakorlatilag semmi, bár egyszer az aksi csatlakozója megmakacsolta magát, és időről-időre szerette megszakítani az áramkört
- ezen kívül csak a felfüggesztést "eszik" meg a budapesti utak
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner Kőbánya, semmi különös, kicsit lehetne olcsóbb, de annyira nem vészes
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Clio II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
