Francia "megbízhatóság"
Szöveges ítélet
Használtan 2 éves korában vettem az autót, 31000 km-rel. Szeretem vezetni, a fék kitűnő, a motor jó és kényelem franciás. Sajnos a minőség is.
A bajok 3 hónap után kezdődtek az autó melegen nem tudta tartani az alapjáratot, végül le is fulladt. A szerviz ezt egy nyomásérzékelő cseréjével próbálta orvosolni, de mire kiálltak a szalon elé már le is fulladt a motor. Teljes tanácstalanság majd szétszedték a motort, azt hittem soha többé nem lesz belőle autó. A szívórendszert kitisztították, mert állítólag valaki túlöntötte az olajat az okozta a problémát. Hát jó. De ez csak időleges megoldásnak bizonyult, mert újra olajosodott a légszűrő és környéke és újra rángatott. Maradt hát a légszűrőcsere 5000 km-enként. Nem szűntek meg a problémák csak már untam a szervizet mindig látogatni és látni a tanácstalan arcokat. A "szerelők" kizárólag a szervizkomputert dugdossák, törlik a hibákat és újraprogramozzák teljesen tanácstalanok. Akkor voltam kénytelen újra felkeresni őket, amikor már teljesen használhatatlan volt az autó. Sok morfondírozás után arra jutottak, hogy gyújtótrafó csere (érdekes, ha típushiba, akkor miért nem említették amíg garanciális volt?). A trafócsere után 1 hétig jó is volt, majd újra rángatás, fordulatszám ingadozás, lefulladás stb. Újra szerviz azt mondták akkor nem trafó volt, az én pénzemen gyakorolnak… Majd meghúztak valami felsőholtponti jeladót, azóta jó (bár ez már nyílván csak időleges). Most már nem eszik városban 9-9,5 litert. A vezetőülés kárpitja kikopott az ülés oldaltartása jó de a minősége…
A motorikus hibán kívül nem volt sok baja a Clionak, bár egy lökhárító-javítás után nem működtek a ködlámpák, szerviz. Azt mondták elszakadt a kábel, csak azt szeretném tudni, hogyan. A hátsó lökhárító javításánál a rendszám világítás foglalatát törték ki. Hát igen ez Renault szerviz. Sok jót nem tudok elmondani mert azt elhomályosítja a rengeteg bosszantó hiba. Ja és most. Tönkrement mindkét kulcs 4 év alatt, vicces dolgokat csinált pl. leállítja az ember a motor és az immobiliser letilt. Az autót csak vontatni lehet. A kulcsok darabja 27000. De csak 7000 a nem távirányítós, éljen + 4000 a tanítás.
Eltelt 3 év... Nem volt nagy hiba csak kopó alkatrészeket kellett cserélni egy szelep kivételével (folyt a hűtővíz). Egy jó tanács: felejtsük el a 30000 km-es szervizintevallumot és ha kevesebbet autózunk évente, akkor is cseréljünk olajat.
Hibalista
- Szívótorok-nyomásérzékelő (de ez nem volt rossz) 28 eFt
- Gyújtótrafó kábelekkel (egyben van nagyon okosan) 26 eFt
- Kulcs (távirányító nélküli) 11 eFt
- Féktárcsák + betétek 35 eFt
- Fékdobok szabályzása + fékpofák 10 eFt
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi, Debrecen
Sajnos a debreceni szerviz hozzáértése kritikán aluli.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talán Japán |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
