Első autónak jó választás!
Szöveges ítélet
Először is ott kezdeném, hogy életem első saját autója volt. Anyum swiftje után sokkal kényelesebbnek mondanám, autóbbnak tűnt az első kiadású swifthez képest. Viszont apum vw-jéhez képest még mindig játék autó. gyárilag is tetszett de azért saját ízlésemhez alakítottam szinte rögtön: nagy felni, angel eyes, ledes lámpák, xenon... így még jobban tetszett de mégsem lett túlzásba víve, nem lett ültetve és nem dorbézolt alatta sport kipufogó. én voltam a 3. tulajdonos és 146ezer km-rel vettem, óraszerint... lehet több volt mivel kormány lekopva és a váltógomb is úgy fénylett mintha mindennap polírozták volna. De mégis első autó szóval nagyon szerettem. A kilométerek persze pörögtek bele, főiskolára vele jártam, hétvégén haverokkal bulizni, amihez persze elég szűkös volt hátul, de nem zavart, én vezettem. Hibák is folyamatosan jöttek, amik igazából engem nem zavartak mivel cserben nem hagyott, és sokba se került, aztán jött a rémálom. az immo visszajelző csak villog gyorsan kiderült hogy a helyi szervízek mennyire nem értenek a francia autókhoz. egyik gyertyát cserélt, a másik akksit akart. míg neten megtaláltam a hevederzar.hu-t. gyors út pestre és 10perc alatt kész is volt. következő probléma szintén indításnál. nem indul, megint nem és megint nem. netes fórum, aha fhp jeladó, köszi, megyek a renault szalonba. több mezei szervízt nem keresek a városban mert nagyon értenek hozzá. Renault szalon cserét ajánl, 30ezerért, még jó hogy egy ismerős is dolgozott aki mondta hogy egy kis reszelő és kontaktspay. 1500ft-ból meg is javult. köszönöm a szalonnak! ezek után már csak kisebb problémák voltak vele, de a dolgát mindvégig szorgalmasan tette, és elég jól futottak bele a kilométerek, balcsihoz leugrás egy nyáron kétszer-háromszor klíma nélkül, 140-150nel. Bírta! fogyasztása is nagyon tetszett 6liter körül fogyasztott mindig, akárhogy nyomtam 7fölé nem tudtam vinni, még nagy felnivel sem. Motorja halkan futott, a váltó pedig francia, az sohasem tetszett igazán. Extrákból ami fontos a centrálzár és elektroablak. Klíma nem lett volna rossz, de akkor nem ez a motor és nem ez a fogyasztás lett volna. Aztán eljött a nagy próba. Költözés Németországba a Clioval! 800km nem volt gond. igaz sok cuccot sem vittem magammal. de másnap nem indult, valami leszívta az akksit, de nullára még az ajtók se nyíltak. Lehet a hosszú út? 5hónapig használtam németben munkábajárásra ami napi 40km. és havonta jöttem vele haza. aztán 5hónap után 212ezer kilométerrel úgy gondolta ő nem megy sehova. Beindult aztán leállt, indít nagy gáz gurulás leáll. Elgurultunk lassan az első szervízig. Valamilyen szelep romlott el, meg nem mondom milyen. De ki kell cserélni 320eurom bánta. Akkor fogadtam meg hogy vége. A kilométer is sok, és a javítás annyiba kerül mint amennyit kint az autó ér és ez egyre gyakoribb lesz. Mi ilyenkor a teendő? Eladod! De előbb menjünk haza vele, én mindig is megbíztam benne, de a 800km hazafelé legalább a duplájának tűnt. Végig azon aggódtam hogy vajon hazaérünk-e? kit hívjak ha megint megáll és a legjobb hogy olyan esőben mentem 400km-t hogy tényleg jobb megoldásnak tűnt ha megállna az út szélén. bizalmatlanságom pedig megalapozott volt. mi nem romlott még el? hát a fék! Olyan hangja volt hogy az leírhatatlan. Elállt az eső és felforrósodott. Nem tudom hogy a nyereg akart szétesni vagy a tárcsa volt a bűnös, de egyre erősebb hangja lett. De esőben nem volt hangja. Oké, minden benzinkútnál egy üveg ásványvíz, kerék lelocsol, tovább! Itthon használtam még, a féknek nem volt hangja, csak ha hosszútávot mentem vele. Úgy gondolta hogy ő már csak városi távra alkalmas. Rokon felpolírozta, elég szép lett, sajnáltam is, nem akartam eladni, de tudtam nem maradhat, utolsó fényképek, érzékeny búcsú és gyorsan vissza Németbe a kocsi marad. Hívások jönnek mennek, km állás? 213ezer, köszi cső! csak mondom 12éves autó... és nálam nem volt megtekerve az óra! egy nap aztán elment, és visszagondolva a négy évre, bizony sok pénz ráment, amit nem vettem észre mert a szüleim pénztárcája bánta, de ha jobban belegondolok az enyém is. Egyszer hagyott cserben pont mikor nem kellett volna. Ezen kívül mindig volt valami apró baja. De mindig mosolyt csalt az arcomra mikor kinéztem az ablakon és csillogott. persze első autó volt de megadta amit kell. kicsit vagány, kicsit ment ha kellett, kényelmes volt, és jól fogyasztott. Kevesebb kilométerrel és jobb utakon tuti hogy tíz pontot adnék mert ennyi idős autótól nem is várható el több.
Hibalista
- A kulcs, mint minden más Renaultnál ez is meg adta magát. Ezen kívül a felső holtponti jeladó. ami szintén tipikus Renault betegség. alapjárat állító szelep. más csak a kötelező dolgok voltak (fékbetét, tárcsa, kipufogó, lengéscsillapítók, toronycsapágy, trapézgömbfej, kormány összekötőrúd) de ezek betudhatóak a sok kilométernek is
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | e90 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
