Családi méregzsák
Szöveges ítélet
Nagyon kedvelem, mert olyan vezetési élményt ad, amit csak nagyon kevés autó. 1.4 16V és 100 LE 960 kg-ra. Eredmény: kis sebességeknél fel tudom vele venni a versenyt a 1.8T Leonnal! Városban igazából nagyon elemében van, ha rohanok vele, akkor majdnem mindenkit otthagy, ha nyugodtan megyek, keveset fogyaszt, könny? vele parkolni, centizgetni, jól ki lehet látni bel?le, magas ember is elfér (igaz, csak elöl, de szerencsére a kormány is ott van). Országúton inkább csak poroszkálásra jó, de azért 120-nál még belefér egy el?zés. Rendkívüli a kanyarstabilitása, a versenyeket a kanyarokban szoktam megnyerni, a futóm? talán túl feszes, kemény, de nem rázza szét az ember agyát, akár naponta 1000 km-t is le lehet vele utazni anélkül, hogy zombiként esnénk ki az autóból az út végén. Stabilan fut 160-180-nál is, ennél tovább nem nagyon lehet húzni, mert olyan zajos lesz, hogy nem lehet közben telefonálni. 120-ig kellemesen csendes, a légy zümmögését is hallani. Oldalszél-érzékenysége nem túl jó, de kiszámítható. Motorteljesítmény jól adagolható, így anyukám is tudja vezetni.
Kedvenc részem az utastere, ergonómiailag nagyon kitalált. A kapcsolók kézre állnak, precízen és gyorsan lehet kormányozni, a váltó is elfogadható, az ülés oldaltartása páratlan, kicsit tuningolni kellett, hogy kényelmes is legyen, de ez nem pénz kérdés igazából, csak kreativitás. Árához képest jól felszerelt, és nem spórolják ki bel?le az apró, de hasznos szolgáltatásokat se. A zenecucc felejt?s, olcsó és gyenge alkatrészekb?l felépített nagyon drága szerkezet, viszont a kormánykapcsoló a legjobb, amivel eddig találkoztam, (más rádiókat is rá lehet kötni). Hátul nem túl tágas, magam mögé nem férek be...
Csomagtartó nem nagy, de jól pakolható. Van benne lámpa, kárpit, perem, meg ami kell. Hátsó üléseket ledöntve belefér a biciklim, de vittem benne már automata mosógépet, tábori konyhát, meg 10 zsák cementet is.
Árát jól tartja, ár/érték aránya remek, sokoldalú kisautó. Ha figyelembe vesszük, hogy jóval nagyobb élvezet vezetni, mint a hasonló teljesítmény? Pólót vagy a Fábiát, de akár a 206-ost, akkor simán megérte az árát.
A szervizköltsége magas, ami amiatt van, hogy sok olyan alkatrész megy benne tönkre, aminek nem kéne, vagy gariban cserélni kéne, de ezt nem teszi meg a Renault Hungária. Assistance nekem rendesen dolgozott, nem került semmibe. Bár lehet, hogy olcsóbb egy sufniszerel? haver.
Hibalista
- Kezdetben 4 gyújtótrafó, tipushiba, de csak 2-t cseréltek gariban, darabja 25e, és egy már megint köhög; injektor program hibás, hidegen rángat, de a csere 172e lenne, (inkább megvárom, amíg bemelgszik); Komplett hátsó fékszett, mivel szétszakadt a fék a dobban és megállt a kerék 65e, majd dobcentírozás 16e, és ezt nem egyben csinálták, így még egy napot szerel?ben volt. Ég?k garmadája égett már ki, feszültség nagyon instabil, tehát drágább hifihez csinálj valami fesz-stabot magadnak. Futóm? könnyen elállítódik, bár ez nem csoda a budapesti aszfalton (már ahol van)...
Ide hordtam szervizbe
Renault Képe, Hatvan, (Hatvan Budapest felé es? végén van) lelkiismeretes szervíz, precízen dolgoznak, elfogadható áron, és emberszámba veszik az ügyfelet. Csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Baumgartner, Albertirsai út 1. a féket itt csináltattam, mert ez volt a legközelebb, amikor beállt. ?k nagyon gyorsak, de drágák, meg nem elég körültekint?ek. Igyekeznek, de mintha a saktudás nem lenne meg a háttérben. Ezen kívül nagyon sok a felesleges kiadás, amit megspórolhattam volna velük, ha jobban értenek hozzá.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Clió, (asszem) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
