Clio 1.9 Dti-a nagy szerelem, csak méregdrága.....
Szöveges ítélet
A történet mesésen kezdődött. Egy 2001-es 16V Thaliam volt,ami teljesen jól kiszolgált, de 3 évesen 80 ezerrel már azért nem volt új autó, meghát kicsit elszálltak a benzinárak(2004.ápr) is, úgyhogy minden előítéletemet félretéve elszántam magam egy diesel gépre. Sokat jártam Zalaegerszegre, s az ottani Honda kereskedésben megpillantottam álmaim autóját:egy különlegesen zöld Dti Cliot. Körbejártam, nagyon tetszett. A kiíráson 1.9 Dti RN szerepelt,kevés extrával, 45000 km-rel, 1.950.000-ért.Újságban 300-zal többe kerültek a hasonlók, úgyhogy azonnal kértem az értékesítőt, mutassa meg egy kicsit. Akkor értek az első meglepetések...: bőr sportülések, ABS, 4 légzsák,gyári sportfutómű,stb. A srác azt mondta, ilyen felszereltségű diesel nincs a magyar számítógépen, ezért a különbség a kiírás és a kocsi között. Hát én nem bántam ezt, s azonnal megvettem. Az átíráskor jött a 2. meglepetés: 69 Kw szerepelt a forgalmiban, holott itthon ez a motor 75 LE-s. Kezdtem megérteni, miért is megy olyan jól...Pár ezer Km után elkezdett kotyogni a jobb féltengelyem, szerintem valami régebbi sérülésből adódóan, hosszú utánajárás után 30.000 ért csináltattam egy újat(akkor kezdtem először gyanakodni, hogy az én kis Cliomhoz miért akarnak 120.000-ért adni egy vasdarabot.) Utána 25000 km-t mentem vele, és minden szuperül ment:4.5-5-litert fogyasztott, nagyon erős volt, és semmi probléma nem volt vele. Aztán 2006 jan-ban bebizonyosodott, hogy autóm életében visszatérő szám a 120.000. Sajnos forintban! A műszakin közölték velem, hogy 80.000 km-nél vezérműszíjat kell cserélnem(79.000 az órában).Kértem, mennyi az annyi: adatokat bevitték a gépbe, mire az közölte, az autóm nem létezik. Még fél óra e-mailezés után kiderült a régen sejtett turpisság: az autó kisszériás, motorja kísérleti, bő 200 db-ot gyártottak belőle. Ja,és hogy 120.000 a szíj,a görgők, a tárcsa meg a munkadíj!!! Hát én annyira bepöccentem, hogy aznap megrendeltem egy Logant.
Ettől eltekintve imádtam a kocsit, és mindenkinek csak ajánlani tudom,persze csak nagyszériás motorral!
Hibalista
- Jobboldali féltengely, gyári ár az ABS miatt 120,000 lett volna, utángyártott nem létezik ehhez, sikerült BP-en 30,000-ért "legyártatnom" egyet
Ide hordtam szervizbe
Magán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Thalia 16 V | Következő autója? | Dacia Logan 1.4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
