Az én Cuncikám :)
Szöveges ítélet
Karácsony másodnapján hét évvel ezelőtt, fény gyulladt a fejemben. Francokat. Jó vétel volt, szinte ingyen. Ismerősömtől vettem kb. 800€-ért. 4 évig hozzá se nyúltam. Havi szinten kétszer gyúrtam le vele a Prága-Kassa útvonalat oda-vissza (kb. 1500km). Jó igaz, nem egy autópályás Cobra 11, de müködött hiba nélkül, és viszonlag kis fogyasztással. Meglepöen elemében volt, hosszú erős hármason szépen lehetett előzgetni. Röviden, jól bírta a 46 lábaim terhelését :)
S akkor egy napon, megfőztem, mivel nem 180-as tempóra tervezték. Ja! :D Igen engem is meglepett. Gyors hengerfej felujjítás és nyomtam rá a kilómétereket ezerrel.
Míg az asszonykámnak oda nem adtam, hogy használja. Ez most áprilisban volt (más kocsit vettem magamnak). Az én édes kis asszonykám olyan szinten leamortizálta a szegény kis kocsimat áprilistól, hogy az nekem nem sikerult 6 év alatt :) Tanítani kéne. Ami elromolhatott az el is romlott, kuplung, önindító, termosztát, és a többi.
Igaz megjegyezném, hogy az alkatrészek 80%-a még eredeti volt.Egy gramm rozsda nincs a kocsin, ami meglep, mivel láttam szétrohadt Cliókat.
Per pillanat 265200km van a kocsiban, és úgy döntöttem, hogy vége.
Meghagyom alketrésznek és már úton van a másik haza. Döntésem nem alapozatlan, ismét ugyanezt vásárlom a családba, második autónak. Igaz Helmut néni alig használta a kocsit, így cukkor állapotban vettem ismét egy Cuncit Németországból :)
Ajánlom mindenkinek. Nem volt soha francia kocsim és lehet már magamnak nem is vennék még egyszer. Városi használatra remek. Bevásárlásra, munkába járni, de hosszú utakra már nem az igazi. Most hogy mi mennyit bír ki, az a szervízelésen múlik. Ha valaki törodik vele, akkor nagyon sokat kíbír.
Nem vagyok a modern xir-xar motorok híve. Objektívan nézek minden kocsira. Az elozo kocsim egy SEAT volt, és hát nem mondhatnám hogy megbízhatóbb volt mint a Clióm. Mendegyik kocsimmal törodök.
Hibalista
- Az imobilizer sajat hibámból (leesett a kulcs), hengerfejpakolás és a klasszikus mechanikus alkatrészek, ami minden kocsin cserélendő, nem is fogom felsorolni, mivel még nem találtak fel olyan kocsit ahol, például nem kell fékbetétett cserélni. :)
Ide hordtam szervizbe
Annyi doktorbácsija volt hogy hihetetlen, de kiemelném az utolsó garázsmájszter ismerősömet Pepo-t Csehországban.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 99600 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Toledo II | Következő autója? | 325i E46 Touring |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
