A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1998-2001)

Clio Clio 1.2 RN 8V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A vélemény-átalakító

Szöveges ítélet

A vélemény-átalakító

Hogy miért adtam ezt a nem is kicsit furcsa címet? Nos, a következő a magyarázata. Nem esem transzba a francia kultúráról, nem tetszenek a francia nők, leszarom a francia konyhát, nem vágyom Franciaországba, és soha nem voltam nagy véleménnyel a francia autókról sem. Én még láttam az első magyarországi autószalonokban olyan kiállított francia autókat, hogy azt mondtam, inkább a 2107-est választom…

De ez az autó azért kicsit más. Tulajdonképpen nem az enyém, hanem a páromé volt, de időnként volt hozzá szerencsém hosszabb úton is vezetni. És rosszat nehezen mondhatnék róla. Egy típusváltás utáni (ez inkább csak láthatatlan volt, szerkezetileg érintette az autót) Clio 1.2-es, RN verzió, 2000-es évjárat. Kívülről elég pofás, bár mindig az volt a véleményem a Cliókról, még amikor 1990. körül kijöttek, hogy simán a Daihatsu Charade-ot koppintják. Nézzék meg, és hasonlítsák össze az akkori formákat. Szerintem egyértelmű a (túlságosan is nagy) hasonlóság, de erről mintha mindenki igen szemérmesen hallgatna.

Az autó beltere kicsit kamaszos, mintás, de nagyon kényelmes, és valahol (ellentétben a sokszor lelketlenül leegyszerűsített német autókkal) otthonos. Az ülések puhák, viszonylag jól tartanak, és nem fájdul meg bennük az ember dereka 100 km után. Hátul már nem túl kényelmes, különösen a lecsapódó fejtér, de azért még 2 magasabb ember is elfér, a 3 már nagyon marhavagonos. A csomagtér nem valami nagy, de hát a Lajtán túl ez csak egy bevásárló-autó, nem nyaralni járnak vele. (Azért 2 ember cuccának ez is elég.)

A motor nagyon kellemes, pörgetve szépen morgó hangja van. Kifejezetten utálom a falusi és félfalusi (ezt természetesen a mentalitásukra értem) suttyókat, akik a motort hörgetve janiznak, mindenfajta csodakipufogókkal, ami helyett akár egy bádogvödrön is dobolhatnának, de ezt a hangot élveztem én is. Persze a motor 58 lóerejétől nem kell csodát várni, ám szerintem, még így is elég városban vagy országúton. Autópályán, figyelembe véve a minimálbéres 3-4ezres autókat, bizony már kevés, ha el akarjuk kerülni a mások által gerjesztett veszélyhelyzeteket.
A váltója egészen jó, pontosan vált. Télen, hidegen kicsit darabos, nem szereti visszavenni az 1-es fokozatot. Ha mozgásban van az autó, és hirtelen kell kilőni, a 2-es fokozat erre a legkevésbé sem alkalmas, alig tud vánszorogni, volt már ebből veszélyes helyzet.

A fogyasztása kiváló, vegyes használatban volt, hogy kb. 5,1-5,2 litert evett. A motorhoz a szervizelni való kézségek sem voltak túl drágák, sem árukban, sem mennyiségükben. Motorolajból is elég neki a 10W 40-es félszintetikus. (Persze nem tuskógazdaságos kiszerelésben.)
Az úttartása jó, annak ellenére, hogy nagyon puha a rugózása (elképesztően jól el tudja nyelni az úthibákat), a fékeire csak azt tudom mondani, hogy kiválóak. Igaz, az ABS elkelne bele. Egyszer amikor az M3-ason, a Tisza túlsó oldalán, a belsős sávban beértünk egy balesetet (nem tudom, ki ismeri a helyet, Budapest felől, a túlzottan nagy ívben domborodó és kanyarodó pálya a híd túlsó végén szinte beláthatatlan), amelyet természetesen egy gyorshajtó okozott, a vészfékezéstől simán elfüstöltem 2 db gumit. Utána kicsit darabos lett a menése…

A kormányszervó nagyon közvetlen, érezni az utat, nincs benne az embernek az az érzése, mintha a játékteremben forgatná a szimulátor üres kormányát.

A karosszériája sehol nem rozsdásodott, egyetlen dolgon lepődtem meg, hogy az első 2 sárhányó műanyag! Ezt nem tartom a legjobb ötletnek, holmi ütközés-energiaelnyelés során. A gyári fényezése szép volt, semmi narancsbőr, csak a sok paréj nyomával volt tele, akik rányitották a parkolóban az ajtót. (Egyszerűen döbbenetesek az emberek, az ilyen szituációkban lehet lemérni.)

Voltak negatív jellemzői is, azonban ezeket elnyomták a pozitívumai. Negatív: Az első fényszórói mint 2 szál gyertya, amikor először tapasztaltam, azt hittem, nincs világítás. (Ehhez képest az izzók, HB7-es, elég drágák voltak.) A hátsó lámpatestben csak az egyik felén volt bekötve a ködzárófény, holott mindkét oldalt ott van a foglalat. Az ablaktörlői nagyon gyengék, maszatolnak, egyszerűen az üvegre való felfekvését nem oldhatták meg tisztességesen. (Ezt már méregdrága autóknál is hallottam.)

Az autó teteje beázott, no nem gyárilag, hanem az utólagosan – szákműhelyben – feltett antenna miatt. A csere és leszigetelés után a probléma megszűnt. Az ablakmosó tartályából valahol elfolyt a mosófolyadék, amúgy is ritka hülye helyre rakták. A tartálymotor egyszer tönkre is ment. Az orrán, a lökhárító alján lévő védőcsík nagyon alacsonyan van, a szegélykövek legnagyobb része elkapta.

Egyetlen „nagyobb” gond volt vele, egy alkalommal levált a bal hátsó fékdobban a pofa kopórétege, darabokra tört, és időnként recsegett benne, például tolatásnál. De érdekes, hogy a fékhatásban szinte nem lehetett érezni. A szerelőnk szerint Renault és Dacia típushiba ez a rossz pofa.

Az elektronikájával egyszer volt gond, azt hitte, itt van karácsony, és világított minden fény, például egy szimpla fékre-lépéstől. Az indexelésnél a hatásosság kedvéért ide-oda váltogatta az irányokat.

Összességében véve, kifejezetten pozitív véleményem alakult ki erről a típusról. Olcsón fenntartható, nem hivalkodó (nem utálnak miatta), nem a tolvajok kedvence, és ma már olcsón beszerezhető autó. Az ár-érték aránya szerintem egészen kiváló. Mindig elindult, soha nem állt le, csak ajánlani tudom.

Hibalista

- ablaktörlőmotor (elromlott, csere)
- bal hátsó futóműcsapágy (elkopott, csere)
- bal hátsó fékpofa (szétesett)
- tető beázás
- elektronika

Ide hordtam szervizbe

Szabó és Szabó (apa és fia)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1998

További ítéletek (110 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)