A kis mokány
Szöveges ítélet
Renault? Eddig csak rossz tapasztalatom volt a márkával, előítéleteim voltak. A régebben próbált autóikban rettenetes ergonómiai hibák voltak, dülöngéltek a kanyarokban, nem volt rajtuk fék és megbízhatatlanok voltak. Ez más világ. Nyugodtan mondhatom, ez legalább úgy össze van rakva, mint az egekig magasztalt Volkswagenek. Nem alaptalanul beszélek, anyámnak négy Seat-jával is jártam eleget.
Ez az autó, ha az ember fiatal, minden igényét kielégíti. Keveset fogyaszt, elég jól megy, két embernek még kényelmes is.
Amitől a kis TechRun több, az a futómű. Azt hiszem nyugodtan lehet a kor-, és mérettársai közt a legjobbnak nevezni. Nagyon stabil, igazi kanyarvadász, emellett a városba is be lehet vele menni. Ehhez partner a merev kaszni, ami emelgeti az ívbelső kerekét. Bevallom az első időszakban nem mertem tegeződni vele, mert meg-meg indult a kis feneke. Az utóbbi időben azonban annyira élvezem, hogy örömautózni járok vele. Soha nem száll el, nagyon finoman jelzi, hogy itt az idő kicsit visszavenni. Egyszóval: bolondbiztos.
A motorja száz lóerő körül van állítólag, ezt jó benzinnel, párás időben el is lehet hinni. Nagyon érzékeny a lelkem, mint minden felhúzott szekér, ez megbocsájtható. Háromezres fordulat alatt asztmás rohamai vannak, efölött viszont szófogadó. Négyezertől hatezerig lehet igazán használni, ilyenkor az átlag kétezres, meg a kisebb/1,9/tdi-s középkategóriának eláll a lélegzete, hogy még mindig követi a kisautó. A fordulatskála végén olyan a hangja, mint egy régi karburátoros motornak. Az ember ettől versenyzőnek érzi magát.
A váltót sokan kritizálják, tény hogy nem egy SMG, de utcára nagyon jó. Hosszú úton jár, de legalább nem bovdenes. Úgy érzi az ember, hogy mozgat is valamit, nem csak a Playstation-el játszik. Ugyanez igaz a kormányra is.
A lényeg, hogy ez egy olyan autó, amit mindig vezetni kell. Nem a "lefektetetttámlás-cdtkeresek" pozicíóban, mert akkor pofonvág. Átmenekítették bele a 80-as évek GTI vezetési élményét, viselkedését, hangját. Ha kiértél a városból, élvezeti cikké válik. A szeretem rovatba tizest érdemelne, ha 20 lóerővel erősebb lenne.
IMÁDOM!
Hibalista
- trafók
Ide hordtam szervizbe
Kaposvárcar
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 405 | Következő autója? | Clio rs |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
