A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1998-2001)

Clio 1.2 8V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A kis francia, aki megvédte az életemet, az élete árán!

Szöveges ítélet

2007. augusztusában pzizafutárként dolgoztam(évek óta) és az addig használt 1.5 Dízel Citroen Saxo-nak mennie kellett (jöttek volna a gondok, a műszaki, így még időben, jól szálltam ki belőle).
Hitelt nem akartam, kp-ért(900e-ig) kerestem autót, min. 98asat, Clio/Polo/Corsa méreteknél nem nagyobbat.
Nem ragaszkodtam a francia autóhoz, de csak-csak (ismét) ez lett, és jött a Clio. Árba belefért, ABS, 4 légzsák(!!!) szervo, a színre fújt dolgok...ennyi elég, egye-fene lemondok az elektromos ablakról, a kp-i zárról(úgyis 3 ajtós, és 90%-ban egyedül ülök benne) 1.2 8 szelep, 58LE, 95Nm. Ráadásul itt volt a városomban. Elmentem, megnéztem, mint kiderült ágról-végről ismerős az eladó. Hibátlan volt, megvettem.
Jó is lett, 58LE ellenére a közel 100Nm nyomaték már 2750 for/perc-nél rendelkezésre áll, így meglepően rugalmasan kiaknázható a szerény teljesítmény.
100% városban közlekedve ( 3 egymást követő pizzafuti-munkanap, ~4-500km!!!) télen egyszer sem ment 6.5liter fölé, úgy, hogy hideg időben sokszor járó motorral várt naponta 20-30szor 2-5 perceket a családi/tömb - házak előtt.
Nyáron 5.7-5.8 literrel jártam vele városban, 5.4-5.6-al azon kívül. A tankolásokkor akm-óra állást folyamatosan írtam, többnyire 3-5000km-ekre számoltam a vegyes fogyasztást. Télen kicsivel 6 fölött, nyáron 6 alatt. Ennyi.

Külső: Szép, csinos, nem "koravén", időtálló design.
Belső: Kényelmes, meglepően csendes(!!!) megfelelően tágas...finom anyagok, az ismert franciás kényelem uralkodik bennt.
A műanyagok zörgésre nem hajlamosak, az ülés kényelmes(185cm, 72kg), bár nekem néha hiányzott kicsit több az oldaltartás.
Motor: Igénytelen, olajat nem eszi(amit beletöltöttem, ugyanazt leeresztettem, max. 2-3 dl fogyott 10.000km alatt), szép morgós hangja van, városban fürge, az országúton (90km/h-tól felfelé) már nincs elemében. 100-110-130 bárhol tartja, de csodák nincsenek, csak szolíd gyorsulás. Ellenben a 8 szelepes konstrukció időtálló....kiváncsi leszek ezekre a Clio-kra 8-10 év múlva....sok-sok fog még futni belőle, olyan lesz majd, mint a Peugeot 205ös most :)
Váltó: Precíz, rövid úton jár, és könnyen veszi a fokozatokat, könnyen a helyére talál. Az áttételezés szerintem kicsit hosszú, 3-4-5 között kicsit nagyok a "lépcsők".
Futómű: Nagyon precíz, csendesen dolgozik, időtálló felépítés, elől stabil, és jótékonyan alulkormányzott, hátul marad hely a csomagtérben(teljes értékű pótkeréknek is a padló alatt), durva rángatásokkal(lezárt parkolóban, vizen-havon) nehéz kihozni a sodrából....igazán kezes bárány....ez mindenképpen előny hölgyeknek, kezdőknek).


Hibák:
Pótféklámpa, seb.mérő műszer, belső ajtónyitó keret(eltörött, típushiba). Ennyi. Ezekkel az apróságokkal együtt lehet élni.

Minden jól ment, augusztustól novemberig pizzáztunk, aztán kiscsomagot szállítottunk a megyében(heti 5 nap, napi 150-220km, 50-80megálló). Hátsó ülés eldönt, kiscsomaggal telerak(térfogatra teljesen tele, súlyra össz. 100-120kg)...ez ment 5 hónapig...heti 1000-1200, havi 4-6e km!!!! Hiba nélkül, minden nap kora hajnaltól(legnagyobb hidegek) kora délutánig...keresztül a legnagyobb télen, jeges-fagyos sokad-rendű le nem takarított utakon...rengeteg kalanddal, de mindig hazaértünk. Húztunk Ducatot(csak 3km-t) másokat ki az árokból(nem nagyon mélyből), álltunk keresztbe letaposott-megolvadt-visszafagyott tükörjégen (szerencsére az úton, 40km/h-val)...
Fűtés télen, nagy hidegben is kielégítő, úgy is, hogy 2-3 percenként ugráltam ki-be....mégis mindig 22 fok várt bennt.
Aztán más munkahely, kevés vezetés(saját autóval)...így Clio megpihen-hetett volna, ha nem jön 18 éves "márkivagyokgyúrva-deméganyukedvence" idióta friss jogsis lúzer-majom, és:

2*2 sávos út, este 11óra, én haladok a védett úton, bal oldalról, Stop-tábla ellenére 30-40el, fékezés (és körültekintés) nélkül a bal oldalának hátsó részét(kb. a B-oszloptól hátrafelé) megkínálta egy Corolla:
Oldalégzsák rámnyílt, forogtam majdnem egy egészet(szerencsére a belső sávban mentem, és az aszfalton kiforogtam, nem rakott fel az 1. villanyoszlopra).
Az ajtóm beszorult, a B-oszloptól hátra(3 ajtós) a küszöb 20cm deformálódott, Sárvédőív mint a hullámzó tenger, a bal h. futóművet kb. 30-40fokkal kifordította az autó alól)
Két szolgálatban lévő rendőr egy Octavia-val a kereszteződésben jobbról(szemben a vétkes gyerekkel) álltak, elsőbbséget adva nekem, így premier-végignézték az egészet.
Az utascella teljesen ép maradt, és én is, csupán a légzsáktól csengett a fülem.
Pár nappal később gondolkodtam el : voltam hajlandó lemondani az el. ablakról, a kp-i zárról meg a klímáról a 4 légzsákért, az ABS-ért cserébe....és mennyire jól tettem.
Ne felejtsük el, hogy az évjáratot tekintve az egyik legbiztonságosabb kisautó...4* az EURONCAP-tól....2000 januárjában ezt még nem sokan tudták ebben a kategóriában...és ez nem semmi!

Engem meggyőzött, én benne ültem, nagyon jött a Corolla, az alkatrészek elnyelték a terhelést és belül minden ép maradt (legfőképpen ÉN !)

Biztosítóval (Allianz) 1 hónap alatt lement az egész cécó´ (gazd. totálkár megállapítása, kárszámítás, kifizetés, útókalkuláció, kifizetés, roncs értékesítése).
Adtam még egy sanszot a Clio-nak, most, alig 2 hete egy 2004-es 4légzsákos(!!!) klímás 1.2 16V Clio-val járok...később(pár ezer km után) erről is írok majd.

Ezt a típust mindenkinek ajánlom, aki a francia autók apró hibáival együtt tud élni, de ugyanakkor egy kényelmes, biztonságos, korrekt áron elérhető nem túl dinamikus, de a forgalom tempóját könnyen tartó csinos kisautót szeretne.

Én nem bántam meg...és megóvta az életemet.
Azthiszem ez a legfontosabb.

Hibalista

- Pótféklámpa - beázott a vízhatlan(hahaha) csatlakozó. Bontó: 3.000.-
- Sebességmérő - óracsoport-csere, 8-10e, már nem került rá sor.
- Belső ajtónyitók kar kerete - típushiba, eltörik...nem esztétikus, és 500.- cserélhető...2-3 évet bír ki.
- Bal első Kerékcsapágy...8 év, és 115.000km után elfogadható az elhasználódása, tekintve, hogy 9.000ft-ért all in kicserélték.

Ide hordtam szervizbe

Saját szaki szerelő: Precíz, pontos, hibátlan. Azt a munkát vállalja el, amit meg tud csinálni(motor-futómű-fékek-elektronika), és azt meg is csinálja, pontosan, precízen.
20 év ő javítja a családban az összes autót.
Másra nem is volt szükség.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Saxo 1.5D Következő autója? Renault Clio 1.2 16V
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1998

További ítéletek (110 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)