A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1990-1998)

Clio 1.4 RN 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Sz_rosszendvics csigával és kannásborral

Szöveges ítélet

Régi vágyam volt egy kicsi de mozgékony autó.Egész konkrétan egy 1.4 Clio.Alacsony ára ellenére a 80 lovas motor és a szép kisautós forma nagyon meggyőző volt.Sőt utána is olvastam a tipusnak, kiderült hogy még év autójának is megválasztották valamikor ősrégen.Voltak tapasztalatok a francia autógyártás csodáiról egy R19 személyében, de meglepően azzal nem volt semmi gond.
Ellenben a kis huncut Clióval.
Talán az első ami meglepőnek tűnt az némi kopogás a hátsó futómű tájékáról.Egy hónapig keresgéltem szakit aki majd kiolvassa a lelkéből vajon mi is lehet a panasz.Nem akarom hosszúra nyújtani a történetet, a lényeg hogy az IDIÓTA, KRETÉN FRANCIA úgy találta ki a hátsó futóművet, hogy egy merev hátsó hidat szerelt be gumiszilentes, torziós kutyagumis felfüggesztéssel.A gumiszilent persze nem egy kivehető, szerelhető egység mint minden normális autóban, mert egy előfeszített rugót is belesütött a gumiba.Ha tehát valahogy szét lehetne szedni és belesütni egy új gumit akkor is ott lenne megfürödve az ember hogy nem tudná összerakni.Az egyik szerelő azt monta, ő már egyszer csinált ilyet de nem sikerült ugyanolyan erővel megfeszítve összerakni, így a két heti munka gyümölcse egy a seggét majdnem a földön húzó tragacs lett.A megoldás nem tűnt egyszerűnek.Bontó.Nincs is egyszerűbb dolog a világon mint találni egy ilyen ép hátsó hidat egy őskövület autóhoz aminek mellesleg ez a legfőbb tipushibája.A bontósok pofátlanok és ha egyáltalán van nekeik ilyen darabjuk akkor állapottól függetlenül arany áron kínálják.Nekem a csodával határos módon sikerült egy szinte új darabot találnom bagóért.
A problémák során szépen haladva meg kell említenem az elektromos rendszer apróságait.Kiégtek a műszerfal világítást biztosító izzók így hát szétszedtem.Amikor kiemeltem a műszeregységet elhűltem.Olyan látvány fogadott mintha az autót egy évig vízzel teli befőttesüvegben tárolták volna.Hogy lehet minden tiszta rozsda a műszer hátulján??Érthetetlen.Akkor már kezdtem aggódni.Sejtettem, hogy a kaszni többi része sem lehet makulátlan a festés alatt...Ezt sajnos el is találtam.A vásárlásom előtt fél évvel lett lefényezve és mivel nem tudtam garázsban tárolni kezdtem aggódni a rohadás miatt.Az aggodalmam sajnos be is igazolódott.
Aztán a műszaki vizsga sem vollt olcsó.A szokásos kopó alkatrészek persze mind nálam kerültek kicserélésre.Féktárcsa, fékbetét, fékcsövek, első lengőkar szilentek, stabilizátor szilentek...stb
A tél közelített könyörtelenül és kezdtem aggódni a fűtés miatt.Nem volt kielégítő...Konkrétam mindegy mennyire melegedett be a rendszer, hideg volt a kocsiban.
Aztán az idex kontakthibája is nyitot kérdés maradt.A jobb első idexbúránál levő csatlakozó volt a hibás,egyszerűen nem lehetett rendesen összenyomni, hogy összepattanjon a két műanyag.Vettem egy másikat a bontóban, természetesen az sem oldotta meg a problémát.Néha inexelet néha nem.
Ez már a teljes kétségbeesés időszaka volt.Az autó minden hónapban előállt valami nem éppen vicces dologgal amin én fél év múltával csak röhögni tudtam.Pontosan úgy ahogy Tom Hanks a Pénznyelő című filmben amikor leszakad a kád...
Végül oda jutottam hogy a rengeteg rákötött pénz után sem lett jó és megbízható és kényelmes és biztonságos és ...egyáltalán autó.Eladtam 10 hónapos kínlódás után.Soha nem bántam meg.Még akkor sem ha utána már semmi gond nem jött elő rajta, amit persze én teljesen kizártnak tartok.

Az egyetlen jó dolog ebben az autóban a motor.Jól mozgatja azt a sok szemetet amit ráaggattak a gyárban és jól fogyaszt.

Senkinek nem ajánlom megvételre, nekem nagyon durva tanulópénz volt.Az ember pont azért vesz ilyen autót mert nincs sok pénze aztán így hálálja meg...

Hibalista

- hátsó híd, fékek, kipufogó, minden drót, biztosíték, izzó, kaszni korrózió, tulajdonképpen mindenhol korrózió, törött ülés, gyenge fűtés...stb

Ide hordtam szervizbe

Rengeteg szerelőnél jártam, de persze mind ért hozzá...Jó bontót viszont nehéz találni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1991
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Escort Következő autója? Mitsubishi Colt 1.6
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1990 (1991 - 1998)

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)