A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1990-1998)

Clio 1.4 RT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Röné

Szöveges ítélet

Első autónak vettük, 103.000 km-t mutatott az óra, ami szerintem volt vagy 180.000. Így most már több, mint 200.000 lehet benne, de ez ugye csak tipp, figyelemmel a 17 éves korra, és a látható kopásokra. Látható probléma nem volt vele vásárláskor, motor szépen járt. Igaz, a váltógomb a kezemben maradt, de egy kis ragasztó helyrehozta. Szóval azóta csak megy. Ami gond volt, az nem az autó miatt, hanem mert kicsit megtörték. Hálisten csak a kasztni ment el kicsit, így motorikusan azóta sincs gond. Futómű elég gagyi, nyilván cserléni kelle ezt-azt. Irdatlan zajos 110 fölött, gondolom, a szebb napokat látott szigetelés, meg a futómű miatt. Nem taposom neki, 100-110 a max, mert még egy kicsit ki kell bírnia alattunk. Ahol törve volt (van), ott van némi rozsda, de azt majd egyben cserélem (kerékdobnál), máshol nem sok rozsda van, egy-két kis folt. Ez mondjuk nem semmi, a 4 éves Focus-unk ajtaja belül már el volt nyílva. Szóval pöcre indul, Franciaország-Budapest (1500km) többször, egyben megtéve (csak semmi kapkodás, persze), telepakolva. Még azért haza kell vinnie :)
A motorja arra jó, hogy tartani tudjuk a forgalom tempóját (4 személlyel sem gond). Egyszer kellett meghajtani egy húzós autópálya-előzésnél, 160 fölé, megnyugodtam, hogy még közelíti a gyári (17 évvel ezelőtti) 175-ös értéket, aztán gyorsan vissza is vettem a kímélő üzemódra.
A belseje nem nagy szám, az ajtó csúnya, mert kioldódott valami barna cucc, ami összefogta belülről. A légterelők elhagyták magukat, valami kis pöcök eltörhetett, de ettől eltekintve minden szépen működik, még semmi nem állt meg benne. Na jó, egyszer a ventillátor motorja, hálisten sikerült 8000 Ft-os alkatrésszel megoldani a cserét. Ja, majd elfelejtettem, fűtőradiátort is kellett cserélni benne. Sebaj, inkább, minthogy mégegyszer leálljon Svájcban, januárban, mintegy 1300 km-re otthonról.
Az ülések, mint valami sezlony, simán végigülök benne 24 órát, semmi panasszal. Biztos van, amiben már ki van ülve, nekem jót sikerült kifognom.
Összességében csak a 10.000-es olajcsere, meg a fent említett apró problémák merültek fel, ami egy 17 éves autónál nem nagy durranás szerintem. Szépen, nyugodtan kell közlekedni vele, semmi gyepálás, akkor szépen el lehet használni még pár évig. Egyébiránt ez a véleményem más autókhoz is, leszámítva a kivédhetetlent (hallottam már pár ezer km-es Jaguart meg Audit kikönyökölt dugattyúkkal), ha szépen megy vele az ember, nem lesz vele gond. Jópofa a tuning ez-az, meg hogy de fasza, hogy 160 felett utazik a gép, de ennek ez a sok szar, szanaszét vágott magyar használtautó az eredménye. Na mindegy, ez nem tartozik szorosan a témához, tippnek csak ennyit, ha ilyen, öregebb autót vesz valaki, szépen, kímélve, cserélve a cserélendőket, sokáig kiszolgálja majd.
360.000-ért vettem anno, annyit nyilván nem adnának már érte, amennyit nekem ér azért, hogy nem áll meg a motor, és rendben van a kasztni, így valószínűleg nem adom már el. Bár lehet, hogy bepróbálkozom jövőre.

Konklúzió: saját tapasztalatom alapján jó véleménnyel vagyok, másnak persze csak azért nem ajánlom, mert véletlen kifog egy itthoni szart, és még engem szidna érte :)

2009.06.19.

Ismét belekerült 15000 km a kocsiba. A ventillátor azóta megint megadta magát, más baj nem volt. Kopó alkatrészek cseréje esedékessé vált, fékbetét, lengéscsillapító stb. Legalább nem drága :)

Olvastam egy pár ítéletet, miszerint kényelmetlennek találták az autót egyesek. Lehet, hogy az övékébe VW vagy más német üléseket szereltek korábban. A régi francia kocsik ülései fotel+kanapé kategóriába tartoznak. 1000 km simán egy nap alatt. Budapest-Grenoble többször is, 18 éves autóval, 5 literes fogyasztással (na jó, nem túl gyorsan), zokszó nélkül.
Ki kell fogni egy tűrhetőt, megadni neki, ami jár, a többi már a kocsi dolga.

2010.09.22.

Hibalista

- Ventillátor motorja (többször) - Fűtőradiátor

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő - olajcserén és átnézésen kívül mást nem kellett csinálnia

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 103000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? xm
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1990 (1991 - 1998)

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)