Az én péztemetőm 1.9 D
Szöveges ítélet
Háááát az úgy kezdődött ,hogy átmeneti autónak vettem meg a clio 1.9 D-met.......15 évesen óra szerint 234000 km-el (bár utólag kiderült legalább 100000 igen százezer km-t visszapörgettek jó magyar szokás szerint).
Kezdetben miután megvettem mondhatni megszerettem.......és gondoltam megtartom .....hosszabb távra....mert a kasznija is teljesen egyben volt ...rozsda csak a jobb hátsó kerékíven volt egy 20 ft os nagyságú helyen.....de 16 éves autónál ez belefér....
Vétel után egyből elvittem vezérműszíjcserére mert ki tudja mikor volt benne az cserélve.......jól tettem mert nem sokat birt volna ki a szíj......plussz kicseréltettem a vízpumpát ,mert bár nem a vezérműszíj hajtja ,de olyan lehetetlen helyen van,hogy a cseréjéhez le kell szedni a komplett vezérlést...és mivel valószínű hogy nem birna ki még egy vezérmű periódust hát csere az is....cuzámmen 60000 ft anyaggal munkadíjjal....
Ezekután autókáztam vele vagy 3000 km-t és a porlasztócsúcsok megadták magukat.....továbbá kiderült hogy az izzítógyertyákból is csak 2 üzemel a 4 helyett ...és mivel jött a tél vettem bele 4 újat....hogy ezen ne múljon a téli indulás.....csere.....gyertyák plussz porlasztócsúcsok plussz munkadíj 37000 ft
Ezt követően gondoltam most már csak autókázni kell meg tankolni meg persze szígoruan betartva 6000 km-enként olaj és olajszűrő csere......és nem tescos olajjal .......
Majd télen kiderült hogy az autónak gyakorlatilag nincs fűtése...szó szerint megfagytam benne.....elsö gondolat a termosztát 2 szer cseréltem ki mert amit elsőre vettem valami olaszutángyártott kb egy hétig üzemelt...majd kideült a fűtőradiátor el van dugulva.......próbálkoztam mindenféle tisztító szerekkel amiket ilyen célokra fejlesztettek ki és a fagyállóhoz kell adagolni...de sz......rt se ért.....már láttam nem uszom meg a kiszerelését.......na az nagyon kemény volt......ahhoz hogy hozzá lehessen férni ki kell szedni a komplett műszerfalat vezetékkőtegeket ,kormányt ,bowdeneket....stb 2 napig tartott......de aztán olyan fűtésem lett mint anno a zsigulikban vagy zaporozsecokban.........az új radiátor 10000 ft volt....és ha szerelő szereli min 40000 ft a m.dij
Ezt követően télen ugyan első izzitásra pöccre indult de úgy 2 perc után leállt.......és utána alig akart beindulni.......kiderült nagy nehézségek árán fals levegő jut a rendszerbe és nem kap üzemanyagot azért áll le.......komplettül kicseréltem az egész üzemanyag vezetéket.....sk. kb 10000ft volt plussz vettem bele egy visszafolyás gátló szelepet.......3000 ft.......úgy tűnt megszűnt a probléma de .....aztán megint elkezdte ezt csinálni .....mint kiderült a tulbonyolított gyári gázolajszűrő a hiba oka ......ekkor vettem bele egy VW szűrőt ami gyárilag szétszedhetetlen és ezáltal kizárt a fals levegő bejutása a rendszerbe.....némi átalakítást igényelt a beszerelése de megérte és ez a Vw szűrő még olcsó is volt kb 900 ft igen kilencszáz!!! a gyári szürőbetét meg 3000 körül van és az csak betét ház nélkül...
Na gondoltam mi jöhet még .....hát jött csöstül....kimentem vele szlovákiába ,párkányba ahol megszünt létezni a lükvercem ....de hazahozott......bár nagyon féltem gondoltam széthullott a váltó de szerencsére nem....csak egy kis kb 3 cm hosszú bowden szakadt el .....
ezt követően pár ezer km után borzasztó savszagot éreztem......egyik pillanatról a másikra........másnap nem indult be az akksi meg se forgatta......kiderült a generátor széthullott és tultöltött de olyan szinten hogy hazavágta az egyébként tökéletes aksimat...ami zárlatos lett ....generátor felújítás plussz egy másik uj aksi ...32000 ft ba fájt......
Ekkor már nagyon tele lett ahócipőm vele....bár ami pozitívum az autóban az a fogyasztás....6 liternél többet soha semmilyen körülmények között nem tudtam megitatni vele.....országúton ez lement akár 4 literre is 90-100 as tempónál......
Ami még az előnyére válhat hogy soha nem hagyott ott sehol ha elvitt vissza is hozott.......:-)))
Sajnos most augusztus elején végleg megadta magát....lementem vele Hévizre autópályán....120-130 as tempóval........mire leértem okádta a kék füstöt és megette az olajat.......de ennek ellenére mivel a kék füst egyértelmű jele ...hogy a motor kuka....120-nál is húzott mint állat..........de hazahozott igaz hogy megevett 1 liter olajat 100 -on de hazahozott.....
Ezek után felkerestem két szerelőt is mindkettő mondta hogy akkora a kartelgáz hogy lelövöm vele a rigót a fáról...:-)))) ........vagy motorgenerál min 300000 ft ....vagy menjen a levesbe......mondták..........gondolkodtam osztottam szoroztam és a levest választottam.....hát így ért véget a történet.......rengeteget buktam rajta .....és nem beszélve a szereléssel töltött időröl.............senkinek nem ajánlom hogy ilyet vegyen.........és amiket találni a neten hogy hibátlan motorral meg 15-16 évesen 150-170 ezer km-el .......emberek gondolkodjanak.....az mind kamu.......ilyen koru dieselekbe min 300 ezer km van.... csak visszapörgetik az óráját........
Hibalista
- - Vásárlás után (mint minden használt autónál) az első a vezérműszíj csere görgőstül mindenestül ,+ vízpumpa bár nem a vezérműszíj hajtja de olyan lehetetlen helyen van ,hogy a kicseréléséhez le kell szedni a komplett vezérlést.....és mivel nem valószínű ,hogy kibírna még egy vezérmű periódust ezért csere.....összesen 60000 ft anyaggal munkadíjjal....
- _ Fűtőradiátor 10000 ft
- -Generátor 10000 ft
- -akkumulátor (mert a hirtelen tönkrement generátor hazavágta és zárlatos lett) 22000 ft
- -izzítógyertyák 4db 12000 ft
- -porlasztócsúcsok 4db + munkadíj 25000 ft
- -első fékbetét 6000 ft
- -termosztát 3000 ft
- -váltókar hátramenet kapcsoló bowden (házilag orvosolhato akinek van egy kis müszaki érzéke és forrasztópákája meg persze egy darab bowdenje......és legföképp türelme......:-)
- -gázolajszűrő állandóan falsot szívott és belevegősödött a rendszer de mire rájöttem...... mert a gázolaj sehol nem fojt.......
- -üzemanyag vezeték (oda és visszatérő ág) 10000 ft
- -katalizátor ( 16 év után megszünt létezni a funkciója......cserélni kellett volna .....de borsos ára miatt inkább be lett hegesztve egy darab cső) kb 70000 ft lett volna a kat.
- -És legvégül a komplett motor is megadta magát.........motorgenerál......kb 300000 ft lett volna........de belefáradtam és eladtam......potom összegért.....hát ez van
Ide hordtam szervizbe
A vezérműszíj csere és porlasztócsúcsok csere......Diesel M Kiss műhely Bp. Mindenkinek nagyon tudom ajánlani ......csak diesellel foglalkoznak ......és nagyon értenek hozzá......korrektek ,becsületesek.....
Az összes többi hibát saját magam orvosoltam.....
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 234000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 306 xt | Következő autója? | thalia vagy clio 1.5 dci de csak szervizkönyves leinformálható km el max 1 tulajtól |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
