A sunyi francia
Szöveges ítélet
2004-ben vettem 142e km-rel, mint első saját, forgalomban használható autómat. Hondát akartam de ez lett belőle, nem bántam meg. A motor 1.8- as 8V-es, 110 LE-s, ami elég meggyőzően mozgatja a 950 kg-os kasztnit. Óra szerint 210 km/h-t mentem vele, gyorsulása papíron 8.9s 100-ra. A külsőn nemigen vehető észre, hogy ez egy sportkivitel, 4 alufelni(gyári), küszöbtoldat, egy halvány hátsó légterelő, pici RSi felirat az oldalindex mellett, ennyi. Belül combos ülések, sportkormány van. Sportfutómű, 4 tárcsafék. Felszereltsége a szervokormánytól kezdve az elektromos kütyükön keresztül a klímát! is tartalmazza. Nem valami lágy a rugózása, pattog rendesen, de az ergonómia jó, a vastag kormány nagyon jó fogású. Brutálisan erős, alul is nagyon húz, hála a 8 szelepnek, simán verem vele az E30 320i-t, viszont a VTi Hondákkal már nem bír el. Belül kifejezetten tágas, még hátul is. A fenntartás költségeinek nagy részét a benzin, valamint a kopó alkatrészek borsos ára teszi ki, mivel ehhez a kivitelhez általában nem kompatibilis a többi Clio alkatrész. Franciásan szeszélyes, bármilyen apróság képes elromlani, ami aztán magától megjavul. Az enyém még nem rohad annyira, csak az egyik kerékjárati íven vált fel a gittelés, feltehetően egy korábbi sérülés kókány módon lett megcsinálva. Azóta kicseréltettem és lefestettettem, valamint a motorháztető is ki lett javítva és le is lett festve. Összefoglalva nagyon jó autó, csak nem szabad elhanyagolni legalább az olajcserét (OMV 10W-40-es van benne).
Hibalista
- kuplungpedál kinyomószerk., váltó( bontott 35e ft), fűtőventillátor párszáz ft-os hibája, generátor (3,5e ft), 3 ágú fűtéscső (19000 Ft csak gyári van), önindító szénkefe( pár100 ft), klíma tömítetlenség, kalaptartó leszakadt, jeladós kmspirál(6,5e ft), bal hátsó javítóív (3500 Ft), És persze a kopó alkatrészek: mind2 talpas(5e ft), 2 első féktárcsa( 16e ft), fékbetét(sokszor), kerékcsapágy, akksi, gázbowden (1500 Ft), kuplungbowden, valami jeladó a motorban(10.000 Ft), szervokormány szivattyú javítás (9000 ft), önindító behúzótekercs, jobb hátsó oldaldíszléc(3000Ft)
-
Ide hordtam szervizbe
autószerelő cimbora
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ascona B | Következő autója? | Lexus IS200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
