Crossover-ka
Szöveges ítélet
Capur 0.9 TCe Zen felszereltség, ez gyakorlatilag az alap Captur.
Akciósan 4 M-ért vettük, ár-érték arányban kimagasló volt, és nagyon tetszett, többször is visszamentem megnézegetni.
Nekünk a legfontosabb érv mellette a variálhatósága volt. Ez egy kis egyterű. A tologatható hátsó ülést imádom: kisgyerekkel ez nagyon hasznos, terepbabakocsi, rajta nagykoffer, egyéb kisebb csomag és cucc vígan befért. Van isofix csati az első ülésen is, kettő meg hátul.
A kulcsnélküli bejutás pedig a legjobb. Szóval a kasztni szépsége és praktiukuma kiválló. Ami kicsit gyengébb tulajdonsága, az a motor.
3 henger, 900 cm és turbó. Meg kellett szokni.
Éppen elég az ereje, de országúti gyors előzésre lehetetlen. Autópályán viszont mindegy mennyivel megy, jöhet emelekedő, klímával, semmi nem gond, 140-es utazó bárhol bármikor. Én legtöbbet viszont közepes-rossz minőségű kanyargós országúton megyek. Ott olyan az ereje mint bármelyik kisdízelnek. Gyorsan megugrani nem tud, de tartja szépen a sebbességet, jól veszi a kanyarokat, stabil, nyomvájú, útletörés nem gond.
Ebben a kocsiban nincs navai, nagy képernyő sem, az alap rádió telefonkihangosító is, ami azonnal összekapcsolódik, az utolsó 10 hívást megjeleníti, sokkal biztonságosabb így telefonálni, mint elővenni a telefont és kaparászni az érintőképernyőt. Van még bennne tempomat, 4 elektromos ablak, autómata kártyakulcs, kipörgésgátló és esp.
A fogyasztása 6,9-ről indult, 6,2 alá nem lehet levinni. Az Eco gomb egy marhaság. Forszírozva, folyamatosan előzgetve és satuzva, kínozva 8,1-et evett. Persze ezek a számítógép adatai, rendesen nem mértem, 330 Ft-os benzinnél annyira nem érdekesek a dl-ek.
Összességében nem értek egyet a TC cikkével, nem rázza a motor a kasztnit sem az ülsét, nem nehéz vele elindulni ( az 1,3-as 1,4-es kisdízelekkel tényleg nehéz) nem pattog a hátulja (mint a régebbi Fiestának) ellenben kicsit himbálózik, és városban sosem derül ki, hogy kicsi ez a motor.
Ami viszont egyértelműen rossz vagy gyengeség benne:
nem világít normálisan, nagyon rövid a lámpa fénye, hiába kértem, nem állítják feljebb, azt mondták számítógép állítja. Országúton ahol oldalt nincs se felfestés, se kis bábúk 50 m-ként, csak refivel lehet menni.
4 M-ért telitalálat, de 5 M-ért már sok minden más is van, ami kényelmesebb vagy nagyobb vagy gyorsabb. Pedig az igazi gyöngyszem a Helly Hansen kivitel az 1,2-es TCe-vel,de 5,5 M-ért az már egy másik osztályban játszik.
Update 2016.04.05.
Még mindig nagyon szeretjük, és közben rájöttünk, hogy nem is kell nagyob autó nekünk ennél. A tempomatot nagyon szeretem benne. Télen próbálgattam az esp határát és nagyon akarnom kellett hogy elérjem a jeges emelkedő S-kanyarban hogy végre beavatkozzon. Stabil ez rendesen.
A lámpát közben sikerült feljebb állítani a szervízben, mostmár éjjel is jó vezetni.
Újabb hiba vagy hiányosság nem derült ki. A belső értékei miatt továbbra is nagyon szeretjük, és újra ugyanilyet választanánk.
A fogyasztás továbbra is 6,2-6,9 l között változó, és nagyon lábfüggő. Kipróbáltam több prémium benzinnel is, de nem azon múlik.
A dCi változatot Clio kombiban vezettem, az is nagyon jó kis gép volt. Jól ment és nem volt dízel hangja egyáltalán, semikor. Lehet, ezzel a legjobb, de a tCe se rossz.
Update 2017 06.
47 ezer km-nél járunk. Mindkét hátsó ajtó gumijáról leszakadt valami vékony gumirész. Ettől még semmi baja. A kis tCe motorka egészen magáratalált 20 ezer km után, jobban megy, de nem eszik kevesebbet, 6,8-7,2 l, ha nagyon figyelünk és csak országút, lemegy 6,2-re is... A műanyagok nem karcolódnak, ajtók, csomagtár szépen csukódik, rádió nem fagy le, nem felejt el a telefonnal párosodni. Majdnem mégegy ilyet vettünk, 3,7 M-ért tuti vétel lett volna, de kellett a rendesebb méretű 5. hely hátul. Ebbe két kis termetű nagymama + 1 gyerekülés nagyon nehezen fér, övcsatolás tortúra, de nagyon az.
Csak ajánlani tudom, főleg nagyobb motorral.
Update 2017. 08.
Az 50 ezret átléptük. Már megint lemerült a kártyakulcs eleme. Nem is tudom mikor, de talán az idén kellett menni cseréltetni.
Még mindig relatív sokat fogyaszt, most nyáron klímázva 6,8... mindezt vidéken, két település között napi 20 km-en ingázva.
Amúgy szerintem az egész kocsi jobb lenne egy normális 1,6-os szívó benzinmotorral. Mint ahogy a Megane-t még lehet iylennel kapni.
A formája még viszont mindig nagyon bejön. És azt hiszem ez a lényeg, hogy 2,5 év után is tetszik és eléggé szerethető.
Update 2019.05.
Megvolt a 90 ezres szervíz. A klímagáz elszökött. Tömítéscsere lesz. Fogyasztás 6,2-6,6 közötti, szóval jó. Igazi baja nincs. Volt egy stabilizátor rúd cserém gariban egy bő éve. Szervíz nagyon korrekt volt Székesfehérváron.
Bicajt szoktam vele időnként vinni, befér benthagyott első kerékkel :-)
Hibalista
- Hátsó ajtók külső gumitakarója, első futóműben stabilizátor csere, klíma gáz elszökött 4 évesen, tömítések cseréje
Ide hordtam szervizbe
Renault Ugrics Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 ddis | Következő autója? | elektromos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
