A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 9 (1981-1989)

9 1,1 GTC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kezdőknek ideális

Szöveges ítélet

Ezzel a felkiáltással kaptam a rokonságból. Már több, mint tíz éve szolgálta a rokon családot, mire megunták és vettek egy Logant. Az is Renault. Szóval nekik is bejött a kocsi.
Már régebben is vezettem alkalmanként, de mégis más volt, amikor úgy vihettem el, hogy nem kellett visszavinni.
Első autóm volt. Ez sokmindent elmond a kapcsolatunkról. Általa ismertem meg a tömegközlekedéstől való függetlenséget, a budapesti forgalmat, a dugókat. Kapott jót és rosszat egyaránt. Az elején, mint kezdő, nagyon szenvedhetett tőlem. Lassacskán megtanultam vezetni. Onnantól jól kijöttünk. Ő nem hagyott cserben csak egyszer, akkor sem kritikus szituációban, én pedig igyekeztem vigyázni rá.
Sajnos, mikorra hozzámkerült, már eléggé elhanyagolt állapotban volt. A lengéscsillapítók alig csillapítottak, a rugók elgyengültek, a motor csepegtette az olajat, a futóműben a csapágyak zörögtek. Ahogy telt az idő, ezek a tünetek csak romlottak. Kivéve az olajfolyást. Mikor nem a Shell Helix csodát tettem bele, hanem sima Opelt, hirtelen megszűnt a dolog. Sok volt neki az a szintetikus cucc.
Kényelmes volt. Azt mondogattam rá, hogy franciásan lágy a rugózása. Ez az úttartására is kihatott, de nem volt vészes, mert a gyenge motor miatt úgysem száguldozásra született. Azért óra szerint 120-szal simán lehetett vele tartósan menni autópályán. A végére már nem kínoztam ilyesmivel.
98-ast evett. Országúton jó időben 5 litert, rossz időben 6-ot. Városban 7-10 között mozgott, hőmérséklet, dugó és lábhasználat függvényében.
255 000-nél cseréltem benne ékszíjat. Még a gyári volt benne. Elnyűhetetlen. Akkor sem volt baja, csak biztosra akartam menni.
Francia kocsi létére megbízhatóbb volt, mint bármelyik Golf. Persze nem is volt benne minek elromlania. Még a benzinpumpa is mechanikus volt.
1986-tól galvanizálták a modellt, ez pont beleesett. Emiatt kevéssé rozsdált csupán. Csillaggarázsban állt, amíg nálam volt, zokszó nélkül tűrte. Ha a hó alól ástam ki, akkor is rögtön indult.
A kilátás tökéletes volt, hála a nagy üvegfelületeknek. Olyan könnyen sosem fogok tudni parkolni, mint vele.
Olcsó volt, igénytelen, ideális egy kezdő munkavállalónak.
Megadta a mobilitás élményét. Szerettem. Fájó szívvel váltam meg tőle, de szerencsére nem bontóba került. Az új tulajdonos állítólag fel akarja újítani. Remélem tényleg így lesz!
Mindig emlékezni fogok rá.

Hibalista

- Vízpumpa, megszakító, porlasztó, ékszíj
- Apró érintkezési hibák, rozsdafoltok

Ide hordtam szervizbe

Csillaghegyi Bosch szervíz ,remek!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Különféle magánszakik, rémálom.
Francia autóbontó Zugló, hülyének nézős

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Ford Fusion 1.4b
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 9 1981

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)