Kezdőknek ideális
Szöveges ítélet
Ezzel a felkiáltással kaptam a rokonságból. Már több, mint tíz éve szolgálta a rokon családot, mire megunták és vettek egy Logant. Az is Renault. Szóval nekik is bejött a kocsi.
Már régebben is vezettem alkalmanként, de mégis más volt, amikor úgy vihettem el, hogy nem kellett visszavinni.
Első autóm volt. Ez sokmindent elmond a kapcsolatunkról. Általa ismertem meg a tömegközlekedéstől való függetlenséget, a budapesti forgalmat, a dugókat. Kapott jót és rosszat egyaránt. Az elején, mint kezdő, nagyon szenvedhetett tőlem. Lassacskán megtanultam vezetni. Onnantól jól kijöttünk. Ő nem hagyott cserben csak egyszer, akkor sem kritikus szituációban, én pedig igyekeztem vigyázni rá.
Sajnos, mikorra hozzámkerült, már eléggé elhanyagolt állapotban volt. A lengéscsillapítók alig csillapítottak, a rugók elgyengültek, a motor csepegtette az olajat, a futóműben a csapágyak zörögtek. Ahogy telt az idő, ezek a tünetek csak romlottak. Kivéve az olajfolyást. Mikor nem a Shell Helix csodát tettem bele, hanem sima Opelt, hirtelen megszűnt a dolog. Sok volt neki az a szintetikus cucc.
Kényelmes volt. Azt mondogattam rá, hogy franciásan lágy a rugózása. Ez az úttartására is kihatott, de nem volt vészes, mert a gyenge motor miatt úgysem száguldozásra született. Azért óra szerint 120-szal simán lehetett vele tartósan menni autópályán. A végére már nem kínoztam ilyesmivel.
98-ast evett. Országúton jó időben 5 litert, rossz időben 6-ot. Városban 7-10 között mozgott, hőmérséklet, dugó és lábhasználat függvényében.
255 000-nél cseréltem benne ékszíjat. Még a gyári volt benne. Elnyűhetetlen. Akkor sem volt baja, csak biztosra akartam menni.
Francia kocsi létére megbízhatóbb volt, mint bármelyik Golf. Persze nem is volt benne minek elromlania. Még a benzinpumpa is mechanikus volt.
1986-tól galvanizálták a modellt, ez pont beleesett. Emiatt kevéssé rozsdált csupán. Csillaggarázsban állt, amíg nálam volt, zokszó nélkül tűrte. Ha a hó alól ástam ki, akkor is rögtön indult.
A kilátás tökéletes volt, hála a nagy üvegfelületeknek. Olyan könnyen sosem fogok tudni parkolni, mint vele.
Olcsó volt, igénytelen, ideális egy kezdő munkavállalónak.
Megadta a mobilitás élményét. Szerettem. Fájó szívvel váltam meg tőle, de szerencsére nem bontóba került. Az új tulajdonos állítólag fel akarja újítani. Remélem tényleg így lesz!
Mindig emlékezni fogok rá.
Hibalista
- Vízpumpa, megszakító, porlasztó, ékszíj
- Apró érintkezési hibák, rozsdafoltok
Ide hordtam szervizbe
Csillaghegyi Bosch szervíz ,remek!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Különféle magánszakik, rémálom.
Francia autóbontó Zugló, hülyének nézős
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Fusion 1.4b |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
